Tips flessenwarmer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Afua32, 29 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    568
    239
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

    Onze baby slaapt de eerste periode bij ons op zolder.
    Om snachts niet 2 trappen naar beneden te hoeven lopen ben ik op zoek naar een goede flessenwarmer.
    We willen de brede glazen fles van Dr. Brown gaan gebruiken en natuurlijk fijn als ie snel opwarmt.
    Wie heeft er tips?
    Alvast bedankt.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.542
    26.116
    113
    Vrouw
    Magnetron erbij kopen.Ik haatte flesverwarmers. Of gewoon waterkoker als je wel wastafel boven hebt.

    Ging mij te traag anders. Of was niet goed warm, of weer te warm of pff
    Magentron was en is onze vriend :p en ja we hadden 2 hihi
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Gaat het om bv?
    als je fv geeft kan je ook een thermoskan vullen s avonds en een flesje water meenemen.
    Werkt veel sneller ;)

    voor bv gebruiken wij de avent.
     
    twee en Afua32 vinden dit leuk.
  4. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    568
    239
    43
    Vrouw
    Het gaat om flesvoeding.
    Een magnetron lijkt me zoveel herrie te maken, dan is meteen het hele gezin wakker.
    Of maakt een flessenwarmer ook herrie?
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.542
    26.116
    113
    Vrouw
    Magnetron is 20 a 30 seconden. Onze oudste wordt niet eens wakker van een gillend broertje :p
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.035
    15.505
    113
    Zo deden wij het met flesvoeding inderdaad. Thermoskan gekookt water en flesje koud water mee en boven mengen. Ging prima.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  7. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Team thermosfles hier :thumup:
    En dan ook het poeder alvast in afgepaste hoeveelheden klaarzetten. Veel sneller dan de magnetron of een flessenwarmer.
     
    Vero0504 en Sado vinden dit leuk.
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Inderdaad thermoskan met heet water, flesje koud water, flesvoeding in poedertoren.
    Verder in het mandje een hydrofiel doek, luiers, dorkjes, schone romper en setje kleding. Oftewel je hoeft je bed niet uit.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Je kan ook gewoon water op kamertemperatuur gebruiken? Bij S altijd op kamer of koelkast temperatuur, die drinkt dat gewoon. Is niet anders gewend.
     
  10. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Wij doen ook thermoskan met gekookt water en flesje met koud water. Ideaal!
     
  11. Lotteke1980

    Lotteke1980 Bekend lid

    23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    In mijn tijd waren die flessenwarmers echt enorm traag. Maar tegenwoordig heb je wel snellere flessenwarmers zag ik. https://www.voedingsaccessoires.nl/beste-flessenwarmer/
    Binnen 3 minuten is je flesje warm.

    En anders inderdaad een thermoskan bij je bed! Alleen vond ik dat soms wel lastig want deze was bij ons echt nog behoorlijk heet en liep ik toch weer te hannesen met de temperatuur.
     
  12. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    568
    239
    43
    Vrouw
    Update:

    Net via marktplaats een magnetron op de kop getikt voor n leuk prijsje. We gaan even proberen hoe dat bevalt.

    Bedankt voor het meedenken allemaal:thumup:
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.871
    14.188
    113
    Ik oefende overdag wanneer dochter lekker dr eigen ding aan t doen was met alleen water wat de juiste verhouding ongeveer was. Zette ik de wekker dat ik de thermoskan klaar had gezet en wanneer het "tijd" was had ik dezelfde temperatuur als voor de nacht. Scheelde me weer in de nacht.

    Voor de nacht had ik gewoon een flesje van saskia mee (lidl waterflesjes) op kamertemperatuur. Die zijn geschikt voor babyvoeding en was zacht water, uitkomst hier gezien muppet en dr reflux. Afgekoeld gekookt water in een dopper had ook gekund, maar zeker de eerste periode na 6 weken amper slaap (5-8 minuten huil interval) ware wij van de afdeling "zo gemakkelijk mogelijk". En kwam zo'n tomado karretje met draadmandjes gelijk mee met alles er in wat je maar nodig kon hebben.

    Toen ze wat meer door ging slapen werden we meer team magnetron. Water stond voorgekookt en afgekoeld klaar in de koelkast en die piep was niet storend ofzo.

    Nu was die van ons wel een gifkikker, zodra zij wakker werd had die fles er al in moeten zitten zeg maar. Man man man kind spuwde zowat vuur. Fleswarmer hadden we, maar vonden wij geen succes.
     
  14. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Hier ook thermosfles naar boven
     
  15. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Een flessenwarmer vond ik eigenlijk alleen handig voor afgekolfde melk. Voor flessen ben ik ook team thermoskan! Ideaal en de snelste oplossing.
     

Deel Deze Pagina