Is dit stom om te vragen op fb?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre82, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij hebben met kerst aan onze (schoon)ouders, broers en zussen + aanhang verteld dat we ons 3e kindje verwachten. We hadden het idee om het met oud&nieuw aan vrienden, bekenden ed te gaan vertellen. Zelf had ik het niet perse op fb willen zetten ofzo maar jullie raden het al, één van de familieleden had het ongevraagd op fb gegooid dus stonden onze telefoons de rest van de kerst roodgloeiend met vrienden die wilden weten of het echt waar was. Ik was écht ontzettend boos. Voornamelijk ook omdat er 2 stellen tussen zitten die geen kinderen kunnen krijgen. Wij hadden het hen persoonlijk willen vertellen.

Nu maak ik me er een beetje druk over dat ik eigenlijk liever niet heb dat als de kleine geboren is mensen dat ook weer gewoon op fb gaan gooien. Ik snap dat ze blij zijn ed maar wil het mooie blijde nieuws liever zelf op fb zetten. Dat wil zeggen; àls ik dat al doe en dan ook op het moment als wij daar pas behoefte aan hebben.

Is het stom om daar een berichtje over op fb te zetten en mensen te vragen het niet gelijk op fb te zetten? En hoe zal ik het er dan neerzetten? Is er geen tekstje voor te vinden?
    Al word ik enigszins geïrriteerd bij de gedachte dat ik dat écht moet gaan vragen aan mensen...;) Maar goed, het zullen de hormonen wel zijn...:)

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Of nog slimmer je tijdlijn uitzetten en vragen of ze het pas op fb zetten rond een bepaalde tijd? Dus als je meisje s ochtends geboren word dan pas s avonds erop?

Mijn vriendin is vorige week bevallen en d'r tijdlijn stond al vol voor er gebeld werd.

3. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Bij de geboorte van mijn zoontje heb ik iedereen die we belden gewoon gevraagd of ze het niet op fb wilde zetten. Niemand die het raar vond dat we dat vroegen :)

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Een vriendin van mij heeft dit ook gewoon op haar FB gezet dat ze het zelf op FB willen zetten als de kleine is geboren en iedereen had daar begtip voor!

Wat vervelend zeg dat ze het gewoon zonder te vragen op hun FB zetten!

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bij m'n zusje ook, iedereen gevraagd T niet te doen en toch huppa mensen die maling hebben en t 'vergeten' dus sterkte ik weet hoe vervelende mensen kunnen zijn

6. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Sterre82

Ik zou het als ik jou was in elk geval zeggen tegen mijn familie. En zeker tegen degene die het de vorige keer erop zette. Je kunt het toch gewoon uitleggen dat jullie dat graag zelf doen.

Eerlijk gezegd zou ik dit dan weer niet via FB doen, maar gewoon even aanspreken of een berichtje sturen :)

Succes!

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik vind het raar dat je dit überhaupt moet vragen/zeggen..

Dus ja dat kun je gewoon zeggen, of 'eisen'. Het is jullie kindje, en jullie nieuws. Niet van een ander.
    Ik zou ook boos zijn!

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vriendin van me was bevallen maar had haar 1-eiige tweelingzus nog niet kunnen bereiken, toen iemand al felicitaties op haar tijdlijn schreef. Zus moest het van fb lezen...mijn vriendin heeft gehuild van teleurstelling (logisch) en haar complete fb verwijderd...

9. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ik vind het nog geeneens zo'n slecht idee...inderdaad...zet je tijdlijn 'uit' en meld gewoon dat je zelf het nieuws wil vertellen. Ik zou ook degene aanspreken die dit de vorige keer op fb hebben gezet zonder toestemming

10. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    He, wat vervelend zeg!

Hier is het schoonzusje van mijn schoonzusje (jaja) vorige week ook bevallen. Ik zag het omdat er een tante van haar op FB stuurde: gefeliciteerd met de geboorte van ... .

Zij had toen zelf nog niet eens de gelegenheid gehad om vrienden allemaal in te lichten.
    Ze had trouwens deze tante niet zelf gebeld, maar haar moeder had gelijk trots die tante opgebeld.

Ik vind het heel logisch dat je zoiets duidelijk aangeeft. Ik heb al gelijk gezegd dat ik geen berichtjes op fb wil met felicitaties toen wij het aan iedereen bekend hebben gemaakt dat ik in verwachting ben. Iedereen houdt zich daar ook netjes aan.

Meld het gewoon of spreek je familie er op aan, dat je dat niet wilt..

Edit: ik feliciteer mensen nooit op Fb als ze het zelf niet op fb hebben geplaatst.. Maar schijnbaar geld dat niet voor iedereen..

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Vreselijk lijkt me dat! Als je iemand nog niet heb kunnen bereiken en die t dan op fb leest... Niet leuk!

Ik zou er nu al mee beginnen als je mensen persoonlijk ziet en dan het echt goed vertellen en uitleggen dat je vorige keer echt gekwetst was. Niet persoonlijk maken maar gewoon een verhaal van maken. Maar dat ze de hint snappen. En idd de mensen die het vorige keer op fb zette het nu echt duidelijk maken hoe vervelend het was en hun het het laatste vertellen.

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Zet je tijdlijn uit en vergeet ook niet om aan te vinken dat je toestemming moet geven voor berichten waarin je bent getagd. Deze tags worden dan pas op jouw tijdlijn geplaatst wanneer je ze accepteert. Daarnaast zou ik zeker de desbetreffende familieleden aanspreken en zeggen dat je zelf het nieuws bekend wilt maken. Geen discussie, punt.

13. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Tijdlijn uitzetten, dan krijg je een melding als iemand er wat op wil zetten en moet je toestemming geven. Of gewoon even zonder fb het doen en je fb een tijdje op inactief zetten

14. soeza

soeza Niet meer actief

Juist om dit soort irritante dingen hebben man en ik geen FB.
    Maar helaas zijn veel mensen er teveel mee bezig in onze omgeving.
    Ik was bevallen van onze derde en man was mensen aan het bellen die voor ons belangrijk zijn. Netjes aan de telefoon gezegd dat hij liever niet wilde dat ze het nieuws op hun FB zouden plaatsen omdat we graag zelf mensen persoonlijk ons blije nieuws wilden vertellen.

Uiteraard toch 2!! mensen (schoonzus en broer) vermeldingen gedaan op hun FB :x

man wordt door een van zijn beste vrienden gebeld om te feliciteren "ja, ik zag op FB dat je weer papa bent geworden" Ik heb mijn man nog nooit zo teleurgesteld gezien omdat hij zijn nieuws dus niet eens persoonlijk kon vertellen tegen zijn vriend.

Manlief dus heel erg boos opgebeld naar schoonxus en broer en beide werden boos op mijn man :$ "ja hallo, ik ben toch ook tante/oom geworden, dan mag ik daar best trots op zijn en het op FB zetten hoor" :( Man heeft echt moeten praten als brugman dat ze het van hun FB afhaalden, pfff, ben volgens mij nog nooit zo teleurgesteld geweest in mensen :)

15. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Bij ons is t gewoon algemeen bekend dat dat not done is. Waren veel mensen die met 10 weken wisten dat zwanger waren maar na 12 weken wat er op gezet zelf
    Felicitaties tussen 10 en 12w kreeg ik via privé bericht

Maar misschien kan je t in leuk gedichtje op je status zetten

16. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik vraag met zulke meldingen meteen, of vertel ze het niet op fb te zetten tot ik dat doe. Daar houdt iedereen zich keurig aan tot nu

17. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hier ook vooraf iedereen gezegd ( niet gevraagd) dat ze niks op fb mochten zetten. Foto's ook not done. Als er iets over of met mijn kinderen op fb wordt gezet, doe ik dat zelf.
    Ik snap dat ooms/ tantes enz trots zijn, maar moet je het daarom maar op fb knallen? Is dat de enige manier om je trots te laten zien? Ik hoop van niet :)

18. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Bij m'n 2e had mn vriend (nu ex) z'n moeder gebeld. En m'n zusje was toevallig in ziekenhuis en wist dat ik was bevallen. Dus die had alles op fb gezet terwijl rest van vriend z'n Fam het nog niet wist. Later kreeg ik de wind van voren dat ze het van ons wilden horen ipv dat ze het via fb moesten lezen. Ja sorry kon ik ook niks aan doen.

19. Nee, ik vind het zeker niet raar om dat te vragen.. Eigenlijk zou dat ook niet eens nodig moeten zijn! Ik zou het er gewoon neerzetten zoals je het hier zegt, maar als je het iets subtieler aan wilt pakken kun je er ook een soort gedichtje van maken natuurlijk

'Helaas kunnen wij niet al onze dierbaren en vrienden tegelijk opbellen,
    daarom zou het fijn zijn als jullie na ons telefoontje even wachten met het grote nieuws op facebook te vertellen.'

Zoiets :p

20. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    waar kun je dat doen? ben ik wel even benieuwd naar!

Deel Deze Pagina