Sinds een maand of 2 weigert mijn zoontje alle soorten fruit die we hem geven. Wij zijn voor de 6mnd al met bijvoeding voor hem begonnen en toen ging het goed. Hij at zijn fruithapjes allemaal op. Maar op een gegeven moment wilde hij dus niets meer van fruit weten. Ik heb al allerlei dingetjes geprobeerd. Het fruit gepureerd geven, in groffe stukjes geprakt, snijden in kleine stukjes en dan in de hand doen. Zelf laten ontdekken..... Ook heb ik allerlei soorten tijdstippen geprobeerd. In de ochtend bij de boterham, gewoon apart, nadat hij een tijdje niet gegeten of gedronken heeft.....Juist wel nadat hij gegeten heeft als toetje... Maar het helpt allemaal niet. Laatst heb ik dunne banaanplakjes in zijn boterhammetje gedaan, maar zodra het in zijn mondje was trok hij het bekende gezichtje (niet lekker!) en werkte het broodje met banaan zo met zijn tong zijn mond uit. Daarna gaf ik hem een stukje boterham met boter, die hij snel naar binnen werkte. Ook heb ik geprobeerd om zijn fruit in mini stukjes door zijn yoghurt/danoontje te doen. Dit lukte gisteren een beetje. Dus ik zal dat vandaag ook zeker proberen.. Maar ik hoop dat andere mama's tips voor mij hebben. Hoe moet ik hiermee omgaan? Tips om mijn kleine toch te laten wennen aan fruit? ps; Zijn boterhammetjes, tussendoortjes en avondeten eet hij wel altijd op. Toetjes niet zo vaak. De ene dag vind hij het lekker, de andere dag weer niet. Zo ook met appelstroop. De ene dag eet hij het in zijn boterhammetje, de andere dag niet.
Ik zou het gewoon blijven aan bieden en geen strijd om maken. Eet die het, prima, eet hij het niet, ook prima. Is er geen 1 fruit die hij wel lekker vindt? Wij hebben die fase van geen fruit willen ook heel lang gehad rond die leeftijd. Enige wat hij wel at was mango. Maar hier waren zijn allergiën wel een mede oorzaak. Voor zijn 1e jaar reageerde hij op veel fruit namelijk niet zo best. Nu is hij dol op fruit en hebben we die fase met groenten.
Hier ook een hele tijd gehad... en uiteindelijk ook weer voorbij. Ze lust het nu weer wel... maar wil niet altijd hetzelfde fruit.. vaak perioden.... de ene keer is mandarijn favoriet.. momenteel zitten we met banaan. Ik bied het aan in kleine hoeveelheden. Wil ze het niet.. ook prima... dat gaat het best.