geef ik haar overdag te veel eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door sweet978, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

ff een vraagje...gewoon ter bevestiging.

Smurf hier eet al een paar weken erg slecht der avond eten.. nu had ik ook al bedacht dat dit waarschijnlijk een fase is.. zie het immers vaker hier langskomen op zp. Zat echter ook te bedenken.. geef ik haar misschien overdag teveel eten? Dit is haar schema

7.00 1 broodje + 150 melk
    10.00 1 a 2 stukken fruit ( meestal 2 mandarijnen..de rest moet ze niet) + bekertje roosvichee ( drinkt ze weinig van)
    12.00 2 (2.5) boterham + 100 melk
    slapen
    14.30 250 ml roosvichee laxo + fruitje/koekje etc
    17.30 avond eten
    19.00 slapen

ze eet dus der groenten zowieso al weken niet.. vlees en aardappelen en toetje eerst wel.. nu weigert ze vaak ook der aardappelen en der toetje.

Ik heb al geprakt gegegeven,, in stukjes..potjes.. hele tovertruken halen we uit:)

Alvast bedankt voor het meekijken :)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het niet veel maar heb wel een paar vragen:
    - geef je gewone (half)volle melk?
    - waarom roosvicee laxo (en vooral... waarom zo veel?)
    - eten jullie samen om 17:30?

het is trouwens vrij normaal rond deze tijd om moeilijk te doen over warm eten. Gewoon blijven aanbieden en er vooral niet moeilijk over doen.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    volgens mij geef je overdag niet te veel hoor.
    je kleintje is waarschijnlijk in de "je denkt toch niet dat ik groente/aardappels/warme prak ga eten" - fase beland.
    Heel vervelend maar je kunt je trucendoos opentrekken tot je een ons weegt . Helpt niets.
    Ze hebben op een bepaald moment gewoon niet zo veel nodig en het warm eten valt dan als eerste af.
    Onze tweede is nu een maand in deze fase. Eet je niet jammer dan.
    Ik kook niets anders en ze krijgen gewoon een toetje en als ze dan zeggen honger te hebben. Helaas pindakaas.
    Het is een vervelende fase maar nu we het al een keer mee hebben gemaakt ben ik er wel wat relaxert over.

Ga vooral niet teveel de strijd aan ( lastig want je wilt dat je kind gezond eet) Zit niet te lang aan tafel en geef het niet teveel aandacht.

Succes ermee!

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Cygnet,

Bedankt voor het meekijken. Ik geef gewoon volle melk aan Smurf, ze krijgt laxo omdat ze anders een poep probleem krijgt.. op deze manier hoef ik niet elke 3 maanden aan de laxtulose, maar blijft het *gesmeerd* lopen. Ik kan wel wat minder aanbieden, ze krijgt nu eigenlijk gewoon een tuitbeker.
    We eten of met zn tweeën; Smurf en ik of met zn drieën, dan is paps ook thuis.

@chrystel,

Bedankt voor het meekijken.
    ik vermoed ook dat ze idd in de fase zit van..tot ziens met die warme hap. Maak er ook niet echt stress van...ik eet mijn eten en ze zoekt het maar uit met de hare:) Ik probeer het eerst te geven..dan mag ze zelf.. met der handjes.. lepel of whatever. Zodra ik mijn eten op heb, haal ik haar bord ook weg en krijgt ze der vlees en der toetje. ( vind idd ook dat dat gewoon bij de maaltijd hoort)
    Echt een probleem vind ik het ook niet, lees er immers vaker over. Nadeel vind ik wel dat ze gisteren avond dus voor een fles kwam, omdat ze honger had. Tja..dan ga ik die toch echt geven..als ze 4 x in een uur jengelend wakker wordt.

Ik wilde gewoon ff checken.. of ik niet teveel overdag geef.. en dat ze daarom niet wilt eten s avonds.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik vind niet dat je je smurf te veel geeft. Even voor je geruststelling (ja, wel liggen weer op 1 lijn) Noor weigert al 7 weken lang pertinent haar brood en avondeten. Ze is verder zo vrolijk als wat, maar dat eten.............kriegelig word ik er van. Ik maak er geen strijd van en geef haar een fles en dan hup op bed.

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Daan,

Lol.. volgende keer pb ik jou gewoon ipv een topic openen :)

misschien moet ik ook maar tijdelijk weer een avondfles introduceren.. we waren er alleen net vanaf..die ging ze nl ook weigeren:) Dat eten weigeren heeft ze zeer zeker niet van mij ;) Ik ben aan de ene kant bang..dat als ik weer een avondfles ga introduceren.. ze helemaal geen interesse meer krijgt voor der avondhap.. ik krijg immers toch een fles...

Hoe is het met Noor der gewicht btw?

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Mijn ervaring hier is dat er vooral weinig gegeten wordt wanneer er slechter gepoept wordt, op 1 of andere manier zitten ze dan erg vol en past er gewoon geen eten meer bij.

Maar het kan heel goed een fase zijn, dan krijgen ze door dat ze heel veel macht hebben door eten te weigeren, ik besteed daar zo min mogelijk aandacht aan

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Als je al afgebouwd was met de fles zou ik die niet zo snel weer introduceren hoor.

Het gaat best goed met d'r gewicht. Ze is sinds juli maar een kilo aangekomen. Netjes toch?
    Ze is nu 77cm, dus dat mag wat meer zijn, maar ja, dat kan ik niet beïnvloeden.

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Nou dames, we zijn eruit denk ik .. ze was gisteren bij oma.. en heeft daar heerlijk aardappelen met bloemkool gegeten.. precies t eten dat ik de dag ervoor weer naar mn hoofd kreeg...
    t is een fase :D

@Daan

is der gewicht nu wat meer in verhouding tot der lengte..want dat was t grote probleem volgens t cb toch?
    Ik begreep dat ze nu ook loopt.. nah..dan gebruiken ze alleen maar meer energie.. zag een sneeuwfoto van der.. en sorry.. t is gewoon een lekker ding.. en geen propje of zo.. :)

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zal ik je de curve foto's (curve die ik invul op bv.com) eens laten zien?
    Haar lengte blijft idd wat achter op haar gewicht. Ik vind haar curve ook wel wat grillig als ik mag zeggen.

Weet je, ik zal een nieuw topic openen, kunnen/kan jullie/jij eens kijken. Vind je dat ok?

Weet je wat het gekke is? Noor eet bij mijn moeder prima. Ik denk dat vreemde ogen dwingen of mijn moeder straalt niet die minder positieve energie uit die ik misschien wel doe.

Ik zat nog eens te denken, heb je bijv. al eens geprobeerd om de groente te verstoppen in haar lievelingseten?

Zo lust Noor graag een stukje pizza. Nu vind ik dit al heel wat dat ze dat een keer heeft gegeten. En dus als ik zelf pizza's maak, dan gooi ik daar vooral veel groente op.
    Of bijv een gevulde pannenkoek of groente omelet.
    Niet dat het altijd even goed eet hoor. Want ze heeft haar momenten ;) zal ik maar zeggen.

Ze kon mijn zelfgemaakte lasagne ook erg waarderen. Was met gehaktballetjes.

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik zal zo je topic ff opzoeken.. en anders pb je t me ff.. dan kijk ik op bv.com wel. Grillig is apart inderdaad.. smurf hier heeft een redelijk constante lijn..hoewel der gewicht vanaf een maand of 9 wat achterblijft bij der lengte.

groente verstoppen werkt de ene keer hier idd wel..de andere keer niet.. ene x eet ze mijn lasagne f hutspot bijna op..en de ander keer blieft ze niks.

Over dat bij anderen wel eten.. heb dat geloof ik bij andere niet-eet topics ook wel gelezen..dat ze dan bij de gastouder..of oma ofzo wel eten..
    Ik denk altijd maar.. nah.. dan heeft ze in iedergeval 2 dagen wel avondeten op :D

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
  13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    gisteren heeft ze bij mijn moeder gegeten.. en daar gaat t prima... muv het fruit..daar begint ze ook wat mee te rommelen.

en he.. van een 8 maanden potje is nog nooit iemand ziek geworden :) eten is eten. fijn dat Noor gisteren dus wel ff een laagje legde.

Ik denk ook wel eens dat het misschien aan de kiezen ligt.. SMurf heeft net 3 kiezen doorgekregen dus heeft er nu intotaal 4.. Ze kwijlt weer erg.. stinkt wat uit der giechel en eet dus minder goed vast voedsel...wie weet is t een combi

Ik ga die andere ff lezen van je;)

14. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    update

Ik vind het echt niet grappig meer.. :(

Als ik eten aan het koken ben..komt ze blij kijken.. en gezelig mee babbelen.. als ik dan zeg we gaan eten.. loopt ze dansend naar der stoel *eten..eten* te roepen.. gaat blij in der stoel zitten.
    Dan zet ik het eten voor der neer..en begint het gedonder.. meteen wegdraaien... zelf doen.. niet zelf doen.. en maar huilen en huilen.
    Heb steeds meer t gevoel dat ik haar niet begrijp.. dat ze wel wil eten.. maar t niet *lust*/kan? Ze helpt zichzelf volledig over de zeik.
    Vervolgens als ze naar bed moet is het jengelen en huilen want ze heeft dus wel honger ( ging gisteren nog ff 200 pap uit een fles in)

t alleen niet willen eten kan ik rationeel verklaren en heb ik geen moeite mee.. maar dat gehuil erbij.. sjucht.. wordt er een beetje gefrustreerd van.. omdat ik het gevoel heb haar niet te begrijpen...zeker omdat ze dus later gaat jengelen omdat ze ( denk ik) honger heeft.

We hebben hier thuis ff overlegd.. en als ze net zoals gisteren eigenlijk niks eet ( muv der vlees) dan krijgt ze gewoon weer een avondfles melk met water

Sjucht.. moest t ff kwijt hoor..

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Meid toch, hier gaat het net zo. Helemaal hyper als ik alleen al met de kinderstoel kom aanzetten. Vervolgens drama.

Eet smurf zelf of geef jij het haar? Ze lust het heus wel, want bij je moeder smult ze ook heerlijk.

Je zou haar misschien ook brood kunnen geven als ze dat wel wil.

Maar als jullie het prettiger vinden om toch nog een fles te geven, doen hoor.

Het is echt een fase, geloof mij nou maar.

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    grin..sanks voor de steun :)

dat vind ik inderdaad het meoilijke.. blij naar de stoel etc..en dan t eten zien..en *whaaaaaaaaaaaaaa* wel prettig om te weten dat Noor dat ook doet..:)

Smurf mag alles hiero ... met een vork..lepel..zelfs geprakt eten met der handen eten als ze wilt.. nadeel..ze wilt t niet:) Stukjes eten..tja de ene keer wel..de andere keer niet..
    De ene keer mag ik der voeren.. de andere keer mag ik der helpen..en de keer daarna is t huilen als ik al een lepel pak..kortom.. ik snap der niet..en zij zichzelf denk ik ook niet.

Brood als avondeten.. ik heb er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht.. we gaan t eerst eens met de fles proberen ( als ze niks eet) denk ik .. en anders toch maar brood... maar dan krijgt ze wel erg veel brood op een dag.. ze zit nu al aan 3.5 boterham op een dag ( ontbijt en lunch)

Maar dank voor de support:)

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Het komt goed meid.
    Wow 3,5 boterham. Ik krijg er amper 2 in. En dat is dan ook nog verspreid over ontbijt en lunch.

Ik snap je frustratie wel hoor, ik heb ze zelf ook. Doe waar je je goed bij voelt. En nogmaals, smurf kan wel eventjes zonder warm eten.

Ik lees hier vaak genoeg dat er kindjes zijn die maanden slecht eten.

18. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dan snap je nu mijn frustratie helemaal.. ze kan flink eten..en heeft dat eigenlijk ook wel nodig gezien hoe actief ze is. Ben ook aan t proberen mijn curves in je topic te proppen..t schoot alleen ff niet op..ze zijn te groot en Smurf is ff erg aanwezig.:D

mbt brood..ze eet s morgens 1 boterham..en 2 en soms 2.5 bij de lunch

Deel Deze Pagina