tips gastouder regelen

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by jans1, Jun 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jans1

jans1 Lid

Oct 27, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Onze kleine gaat straks naar een bekende van ons, zij werkt als gastouder. Maar niet via een gastouderbureau maar "zwart"
    om het maar even zo te noemen. De kosten per uur zullen rond de 3,50 liggen. Wij hebben dan dus niks met belastingteruggave te maken.

Omdat ik er helemaal niet in thuis ben, vraag ik of jullie nog tips hebben over afspraken enzovoort......

Het zal om flexibele opvang gaan.
    hoor graag van jullie

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    nou ik zou even een schrift, klapper oid maken waar jullie de uren samen in bijhouden.
    Verder wat te doen met vrije dagen, ziek zijn van kind of gastouder. Wanneer en hoelang van te voren aangeven wanneer kindje komt of wanneer afzeggen van beiden kanten.
    wat schaf jij aan en wat doet zij?

3. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik zou ( uit ervaring wijs geworden ) goede afspraken maken over vrije dagen van de gastouder/ afzeggen...die van mij heeft nl nogal de neiging ( gelukkig alleen na schoolopvang ) dat ze een afspraak heeft of zoals laatst naar de huishoudbeurs ging op een dag dat ze mijn zoontje moest halen af te zeggen. En bij ziek zijn...wat je dan doet. En hoe het gaat als je geen opvang nodig heb omdat bij je kindje ziek is of je dan een min aantal uur betaald of niet betaal of gewoon de normale uren

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Inderdaad heel goed alle afspraken op papier zetten, dat voorkomt een hoop narigheid. Ik werk absoluut niet zwart, want ik heb er een hoop narigheid mee gehad.

Ouders die om 7 uur smsten dat het niet hoefde die dag. Hele dag oppassen en dan komt ze thuis om 13:00 en mag je gaan. Of ze zou om 16 uur thuis zijn en komt eens thuis om 19 uur.

Dit soort extreme gevallen heb ik mee gemaakt en je hebt geen poot om op te staan als je het zwart doet. Normaal mag je best je kind eerder ophalen, maar betaal je mooi de hele dag en smsen om 7 uur, dan mag je ook echt wel betalen hoor!

En wat betreft de belastingteruggave weet je zeker dat je nu voordeliger uit bent? Of wilt ze de papieren niet halen dat je het zo doet? Of heeft ze meer kinderen dan mag volgens de regels?

Share This Page