tips geboorteplan keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by douglas84, Feb 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

Nog heel vroeg, maar de kans is groot dat we weer een keizersnede krijgen. I.v.m. vorige keer wil een ik nu een geboorteplan maken. wie heeft er tips voor een geboorteplan bij een keizersnede?

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    niemand?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,143
    113
    Ik lees even mee, want ik krijg hoogstwaarschijnljik ook een keizersnede.

Dingen die ik sowieso ga vermelden:
    *katheter plaatsen na ruggeprik
    *baby direct bij mij indien mogelijk en anders bij papa buidelen tot ik klaar ben
    *binnen 1 uur aanleggen
    *geen bijvoeding

En zo nog veel meer dingen, maar even een paar dingen zo uit het hoofd.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
  5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik had ook een geboorteplan gemaakt. Er kwam alleen niets van terecht..
    Nu komt dat ook omdat mijn dochter niet gezond is.

Catheter plaatsen na ruggeprik wilde ik ook. Kon niet ivm tijd. Vond het overigens ook erg meevallen, misschien stelt dat je gerust?

Baby direct bij jou of anders bij papa. Daar streven ze altijd naar, maar toch goed om het nog een keer aan te geven. Hou er wel rekening mee dat je kindje na een keizersnee goed moet worden onderzocht, dat kan dus betekenen dat papa ook even moet wachten..

Binnen een uur aanleggen.. Tja bij mij werd dat veeeeeeel later. Ik zou dit inderdaad aangeven, maar ik heb ook een geruststelling. Mocht het iets langer duren dan een uur raak dan niet in paniek. Het komt echt wel goed. Ik geef ondanks het "late" aanleggen nu toch volledige bv. Wees overtuigd van jezelf en je kindje en geef niet op!
    Stressen werkt in ieder geval niet mee.

Alles loslaten is wat mij heel erg heeft geholpen. Ik heb ondanks alles een prachtige herinnering aan mijn keizersnede en geboorte van mijn dochter!
    En geloof me ik heb geen normale keizersnee gehad .. Maar ik ga je geen horror vertellen want zo heb ik het uiteindelijk niet ervaren.

Liefs

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ojaa bijvoeding heeft ze ook gehad! Wilde ik ook niet, stond in het GEB.plan.. Maar kon helaas niet anders haar suikertjes waren te laag. Dus binnen een half uur nutrilon met de fles.

Maar zoals ik al zei.. geef nu volledige bv :).
    Komt goed!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,143
    113
    @maartt: nee, het komt helemaal goed hoor, heb je gelijk in, mijn dochtertje heeft ook 26 maanden borstvoeding gehad. Vorige keren konden de catheters ook niet na de ruggeprik ivm spoed, maar nu met een geplande keizersnede zou dat in principe moeten kunnen.

Maar dat bijvoeden met kunstvoeding gaat dus niet gebeuren, dat wil ik echt niet. Mijn kinderen zijn standaard bijgevoed met kunstvoeding door hun hoge geboortegewicht, maar dit keer zorg ik dat er of borstvoeding van mijzelf (door vantevoren te gaan kolven) of donormelk is.

Heel veel onderzoek van de baby kunnen ook best na een uur gebeuren met de moeder erbij. Als je op een gewone manier bevalt worden er ook onderzoeken gedaan een uur na de geboorte.

Bij mijn eerste keizersnede kreeg ik mijn kindje direct op de verkoever bij mij, bij de tweede (ander ziekenhuis) mocht dat niet en heb ik door personeelstekort heel lang moeten wachten. Dat wil ik gewoon niet weer.

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Heb aan mijn vorige keizersnede goede herinneringen, was er alleen niet op voorbereid. Hoorde om 13.00 uur tijdens controle dat ik die middag nog een keizersnede kreeg. om 15.00 uur weer in Zh en om 15.30 infuus en katheter gekregen. pas om 19.430 uur ruggenprik en direct de keizersnede. Om 16.30 uur waren de weeen ook spontaan begonnen.

Was in totaal 1 uur en 15 min. zonder de kleine. en volledig borstvoeding gegeven.

Wil nu gewoon alles van te voren doorspreken en vooral haar naakt zien en op me borst hebben als ik klaar ben met de operatie.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,143
    113
    @douglas: ja, dat wil ik ook zo graag, heb 2 keer een kindje voor het eerst echt gezien met kleertjes en alles al aan. Dat vond ik erg jammer.

Share This Page