Bevalling begint voor geplande keizersnede.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Draaikont, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik krijg een geplande keizersnede.
    Maar stel je voor mijn bevalling begint eerder dan krijg ik alsnog een keizersnede.
    Maar mijn man moet een stukje rijden vanaf zijn werk om in het ziekenhuis te komen. Wat gebeurd er dan?

2. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Je krijgt dan alsnog een keizersnede hoor als het gewoon na 37 weken is. Dan kom je op het spoedprogramma. Als je te vroeg bevalt ligt het aan of het doorzet of niet. Zo ja dan krijg je ook de keizersnede dan.

3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Maar wachten ze dan tot je man er is! Het kan namelijk even duren tot ie er is... krijg je dan weeenremmers?

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hoe lang duurt het tot je man er is? Verwacht je een hele snelle bevalling? Ik zou dit eens bespreken met een gynaecoloog. Als hij op een uurtje afstand zit dan kan ik me voorstellen dat er gewoon even gewacht wordt op hem zonder weeën remmers.

5. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Tuurlijk wachten se even. Tenzij je bevalling binnen 1 uur begint en je anders dan zou mogen persen. Maar dat is toch bijna nooit. Tenzij er natuurlijk om een spoedreden de baby er direct uit moet. Als je geen keizersnede zou krijgen heb je ook meestal niet binnen 1 uur na eerste wee een kind

6. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik zou met 39 weken een geplande keizersnede krijgen maar mijn vliezen braken met 37+5. Ik kon gewoon rustig gaan douchen thuis en daarna rustig richting ziekenhuis gaan komen. Daar controles gehad en moeten wachten op een plekje op de o.k. Ze zullen heus wel wachten hoor, mits er een dringende reden is om een spoedkeizersnede te doen.
    Mijn vliezen braken om 7.30u, om 8.30u op de afdeling en om 11.10u is ze geboren. Rond 10.30u begon ik wat lichte weeën te krijgen, meestal gaat een bevalling niet zo razendsnel dus zal je man vast op tijd zijn. Hoe lang moet hij ongeveer rijden?
    Daarbij, als je geen keizersnede zou krijgen moet je dan ook maar zien of je man op tijd zou zijn.

Draaikont vindt dit leuk.
  7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ongeveer 1,5 uur! En nee verwacht niet dat de baby er binnen die tijd zal zijn. Vorige keer na 48 uur nog steeds geen baby namelijk. Haha

Maar was gewoon nieuwsgierig naar wat er dan gebeurd.

8. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Hoe zit dat dan met nuchter zijn etc? Nu moet je voor je geplande natuurlijk nuchter zijn maar als de bevalling plotseling begint en je mag tussendoor heb je ws wat in je maag zitten...heb je gewoon een ruggeprik gehad?

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee hoor dan krijg je alsnog een ks, tenzij de bevalling al zo ver gevorderd is dat beeb elk moment zelf komt.
    Wat is de reden van de ks?

Ze gaan je echt niet remmen omdat je man nog moet komen nee. Dan is het ( hard gezegd) pech gehad. Maar dat is met een gewone bevalling natuurlijk ook zo. In de praktijk zal dit echt niet snel gebeuren en zullen ze wachten als het kan, tenzij er reden is direct in te grijpen.

Ik ben zelf bij dl een week eerder geholpen omdat m’n vliezen braken, 8 dagen voor de geplande ks. Ze wilden aanvankelijk de nacht afwachten ( vliezen braken rond 23.30) om de ks overdag te doen, maar ik kreeg na een uur weeen en had al 5 cm ontsluiting. Dan gaan ze dus wel gelijk de boel opstarten en word je geholpen.

Nuchter zijn is minder belangrijk in een semi spoedsituatie. Het is alleen van belang als je onder narcose gaat, en dan moet de anesthesist in de gaten houden dat er een Maaginhoud in je longen komt. Dat kan prima, het is alleen een extra risico factor, daarom willen ze je nuchter houden.
    Mensen die met spoed geopereerd worden na een ongeluk oid zijn ook niet nuchter ;).

10. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Mijn vliezen braken om 6 uur s ochtends, om half 12 is zoon geboren dmv keizersnee. (Met 35+1).

Ik was ook niet nuchter, maar gewoon een ruggeprik gehad.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik weet uit recente ervaring dat dit niet klopt ;).
    Bij een kindje die prematuur verwacht wordt willen ze het allerliefst dat je gewoon bevalt ( hangt natuurlijk ook van de reden van een ks af). De stress die het kind hiervan mee krijgt is goed voor het kindje, het geeft een betere start.

12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @madelein traumatische eerste bevalling. Daarom nu uit voorzorg een keizersnede.
    Prematuur gewoon bevallen? O wist ik niet. Als ik naar mijn vorige bevalling kijk was in dat geval de keizersnede minder stressvol voor de baby dan de gewone bevalling. Maar goed... ik verwacht geen prematuur. Althans niemand niet natuurlijk maar er zijn nu geen aanwijzingen voor.

@Diaantje88 niet nuchter zijn is geen groot probleem. Vorige keizersnede (spoed) was ik dat ook niet. Achteraf konden ze alleen braaksel ruimen op de ok. Hahaha

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ah Oke. Naar :(
    Nee ik wist dat ook niet, maar toevallig zelf meegemaakt een paar weken terug. Belandde met een grote bloeding en weeen in het zh met ruim 33 wk. Ks stond toen al gepland. Maar ze waren er toch echt voor dat ik natuurlijk zou bevallen als het door zou zetten. De stress is idd minder bij een ks, en juist die stress hebben prematuren nodig voor een betere start. Misschien fijn om in je achterhoofd te houden, mij overviel het op dat moment namelijk nogal.
    Gelukkig is het niet nodig geweest want uk zit nog ;)

14. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

O die stress hebben ze juist nodig!!
    Ooooo ok! Nou weet ik dat ook weer. Hopelijk blijft de baby tot een goede termijn binnen.

Fijn dat de kleine nog zit!! Schrikken joh

15. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Ik ben bij de eerste bevallen met 34.3 weken dmv spoedkeizersnede.
    Ivm stuitligging zou ik een geplande keizersnede krijgen, alleen mijn zoontje dacht daar anders over. Mijn vliezen braken. Ivm met de termijn werd eerst afgewacht wat mijn lichaam ging doen. Uiteindelijk ging het héél snel. Ik belandde in een weeenstorm en had 9 cm ontsluiting binnen 2 uur. Ik heb nog weeenremmers gehad om de OK te kunnen halen. Maar mijn verhaal is denk ik eerder uitzondering dan regel

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ja hoor dat kan gewoon. Zelf keer 2 een spoedks gehad toen ik dus niet nuchter was met een ruggenprik.

Moest 1x wel overgeven, dat dan wel.

17. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik had een geplande ks, maar de weeen begonnen 2 dagen eerder. Ik had om 5 uur 3 boterhammen op en om half 7 braken m'n vliezen spontaan. De anesthesisten wilden de ks uitstellen omdat ik had gegeten, maar de gynaecoloog zag dat het niet langer gerekt kon worden door mijn weeen. Dus ze hebben me medicijnen gegeven tegen misselijkheid en m'n hoofd wat meer rechtop gelegd. En ze vertelden steeds dat ik het moest zeggen als ik misselijk zou worden. Dat vond ik wel spannend, maar nergens last van gehad gelukkig.

Deel Deze Pagina