Tips geplande keizersnede??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Damienne H, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    @habibana: die pijnstilling valt mee hoor, ik kreeg de eerste keer morfine en paracetamol icm bv. De tweede keer alleen paracetamol, dat wilde ik zelf omdat ik echt high werd v/d morfine, vreselijk.

2. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh ok, dat zal dan wel voldoende zijn.

Hier ligt de kleine nog steeds in stuit en word ik volgende week naar de gyncl. Doorverwezen. Vandaag met de vk over een ks gehad en ik vond haar best negatief. Ze vertelde over de mogelijke risico's, zoals een wondinfectie, litteken in je baarmoeder die bij volgende zw open kan gaan, dat je blaas geraakt kan worden enz.
    Ik had daar niet zo bij stilgestaan eigenlijk;) maar ja..

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Bij ons niet hoor. Ze hebben mij verteld dat je goede pijnstilling erna krijgt en ook moet krijgen. Wilde zelf namelijk geen morfine ivm net daar vanaf te zijn maar het moet. Krijg zo'n pomp en daarmee krijg je vaak een standaard dosering en daarbij kan je nog extra op een knop drukken. Tips voor BV heb ik niet maar volgens mij verloskundige is het zeker mogelijk maar vaak wel moeizamer na KS maar dat heeft niet met medicatie te maken.

Er zitten zeker veel risico's aan een KS en zeker ook meer dan aan een gewone bevalling. Maar dan voor de mama. Voor het kindje zit weer meer risico aan een stuit bevalling dan aan de KS. Het is dus een keus die je zelf moet maken en zelf moet opwegen wat de risico's zijn. Het is en blijft een operatie. Maar zou goed naar de gyn luisteren want die geven aan of het wel of niet mogelijk is om vaginaal te bevallen. Als het niet kan zullen ze het ook niet aanraden.

Zebra of jij hebt je kindje al lekker op je buik liggen of je moet nog :D. Denk aan je en we wachten met spanning af!!

Hier zijn de harde buiken weer minder dan gister en ook niet meer zo vervelend dus het is weer afgezakt. Van mij mag de uk komen maar hij heeft er nog geen zin in. Nog 5 nachtjes en dan is het zover :D.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    @sofietje: het is niet waar dat je morfine moet krijgen hoor. Heb het vorige keer ook niet gehad, omdat ik dat rotspul vond en dat was geen probleem. Als ik het alsnog nodig vond, dan kon dat wel.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik heb het gevraagd en ik krijg standaard een pomp en ze wilde hem niet weglaten waar ik om vroeg. Ze gaven als antwoord dat ik hem echt nodig had en dat het toch een grote buikoperatie zou zijn met veel pijn te verwachten. Dit is wat ik als antwoord kreeg of die morfine niet weg kon blijven.

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Oh ja en ze gaven ook nog als antwoord dat als ik het kortdurend zou krijgen ik geen gewenning zou krijgen. Maar toch ga ik er voorzichtig mee zijn en het proberen te vermijden als dat kan.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik kreeg diclofenac en paracetamol in het ziekenhuis en had daar genoeg aan. Heb wel eens aan een morfine infuus gezeten voor m'n rug en daar reageerde ik niet heel fijn op, kreeg toen wel pilletjes mee naar huis om af te kicken. Voorzichtig mee zijn ja...

Ik was ook aan het aftellen SOfietje toen m'n vliezen braken, duurde ook ff voordat ik het door had...had niet veel vruchtwater maar we zouden 15 december bevallen, nooit rekening mee gehouden dat dat wel eens eerder kon zijn ;) :D

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ze raden het dus aan, maar ze kunnen het je toch niet verplichten?

Ik had trouwens bij de eerste ook geen morfinepomp, alleen een injectie, maar ik raakte er compleet van van de wereld, dus dat wil ik nooit meer hebben.

Ik ga dit keer weer voor alleen paracetamol en idd evt diclofenac.

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Je word wakker met de pomp en ze raadde het niet aan maar ik zou er zeker 1 krijgen. Nou is de hoeveelheid die je met pomp binnen krijgt een stuk minder dan met een injectie. Heb zelf ook eerder met rugoperatie zo'n pomp gehad en heb er heel veel gebruik van moeten maken maar was niet erg stoned ervan wat ik me kan herinneren. Maar ik zie het wel en misschien heb ik hem idd niet nodig en dus druk ik gewoon niet.

Ik hoop eigenlijk dat de beeb zich al eerder aankondigt en houd er wel rekening mee dat het kan gebeuren. Nou denk dat het niet gaat gebeuren en dat hij gewoon gepland gaat komen maar ja je weet het nooit zeker.

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier is net het vruchtwater gebroken dus wij gaan zo naar ziekenhuis denk ik. Vriendlief is met ziekenhuis aan het bellen (op zijn werk want hij moest tot 21 uur werken) en denk dat wij dan zo mogen komen als hij hier is. Dus nou denk ik dat hij vandaag ipv morgen gaat komen.

11. miran336

miran336 Fanatiek lid

Toch nog verrast door je uk, succes!

12. MMarianne

Toch een klein beetje eigenwijs ;) ...hoop dat alles goed gegaan is!?!

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Idd deze uk doet nu al alles zoals hij het wilt. Maar plan voor morgen gaat nog door. Heb nog geen ontsluiting en mocht dat ook niet zo vlug gebeuren dan word hij morgen gehaald zoals gepland. Zet het vannacht door dan word de ks vannacht gedaan. Had me onze laatste nacht saampjes anders voorgesteld eigenlijk!

14. MMarianne

Hoop dat je nu inmiddels wel mama bent ;)

15. miran336

miran336 Fanatiek lid

Ik kwam ook even kijken of er al babynieuws is...

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Na een nacht weeën is Tho.mas op de geplande datum en tijd 9:44 uur geboren via de keizersnede. Alles is goed gegaan en het is een prachtig mannetje met veel en donker haar. Hij is ongeveer 51 cm lang en weegt (woog) 3440 gram. Hij heef 10 vingers en 10 tenen en is compleet met alles erop en eraan. Alleen zat zijn tongriempje vast en de eerste die dat zag was dus mama. Deze hebben ze dus los moeten knippen (wat ik niet gezien of gehoord heb). Verder doet hij het prima en de bv komt nu een beetje op gang.

Heb trouwens de hele ks op scherm naast me mee kunnen kijken en alles kunnen zien. Wilde hem geboren zien worden maar mocht helemaal mee kijken van de 1e snee tot de laatste hechting. Erg mooi om te zien en helemaal niet naar. Hebben ook foto's van de ks.

Morgen mogen we lekker naar huis :)

17. MMarianne

Oooooh wat bijzonder, dat je mocht meekijken...blij dat alles goed gegaan is, lekker genieten en rustig aan...en gefeliciteerd natuurlijk :)

18. miran336

miran336 Fanatiek lid

Gefeliciteerd met je mannetje! Wat mooi dat je mee mocht kijken, lijkt me erg bijzonder. Lekker genieten!

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    sofietje gefeliciteerd!

ook ik ben bevallen met een geplande ks ( op 15 maart )
    onze dochter doet het erg goed

de keizersnede zelf is me erg meegevallen! wij mochten meekijken vanaf het moment dat de billen eruit waren, toen werd het doek naar beneden gedaan en konden we haar geboren zien worden, erg mooi!

Heb even een vraagje voor degene die ook al een ks gehad hebben,
    ik heb de eerste dagen erg veel gevloeid , daarna werd het steeds minder en was het eigenlijk nog zeer minimaal
    sinds gister heb ik weer hevig bloedverlies ( elke 2 uur wel verband verwisselen )
    is dit normaal ? ik dacht ; fijn het neemt af, maar nu is het dus weer erg hevig

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Wat fijn dat alles goed is gegaan Sofietje! Gefeliciteerd met je zoontje!
    Hoe gaat het herstel? Ben je weer thuis nu?

En Zebra ook bevallen, gefeliciteerd met je dochter!

Wat bijzonder dat jullie mee mochten kijken zeg!!

Geniet van jullie beebjes!

Deel Deze Pagina