Ik krijg over 2,5 week ook een geplande keizersnede.. De eerste is via een spoedkeizersnede geboren.. Ondanks dat ik weet wat er gaat gebeuren en ik er zelf voor gekozen heb vind ik het wel weer ontzettend spannend en een beetje eng... @ meiden die mee mochten kijken; wat lijkt mij dat een super ervaring! ik heb gevraagd of het gefilmd mog worden, maar dat mag helaas niet
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje! Fijn dat het zo goed is gegaan. Wat betreft het vloeien, ben je nu ook meer in beweging de laatste dagen? Want dan kun je ook weer wat extra gaan vloeien.
Spannend mamaR, Ik ben na een spoedkeizersnede ook van mijn 2e kindje bevallen via geplande keizersnede. Ik vond het ook spannender toen omdat je alles bewust meemaakt, die spoedkeizersnede heb ik toch een beetje over me heen laten komen. Achteraf vond ik de geplande keizersnede heel erg meevallen, ik was sneller op de been en voelde me beter. Fijn dat je kunt aftellen.
Hoi hoi, Bedankt voor de felicitaties! En Zebra jij ook van harte gefeliciteerd met je dochtertje! Fijn dat alles goed is gegaan en dat ook jij je dochter geboren hebt zien worden. Toch heel bijzonder om te zien. Mis mijn buik nu wel een beetje en vooral het gewiebel binnen in. Dat vloeien ineens is normaal volgens de verloskundige en kraamverpleegkundige. Kan zo weg zijn maar ook hevig terug komen. Bij mij is het nu ook echt minimaal maar ze zeggen dat het weer veel erger kan worden. Moest me daar geen zorgen over maken. Ga naar de uk die weer wakker aan het worden is.
s0fietje, ben jij alweer vrij mobiel in huis ? en nog veel pijn ? Hier gaat het redelijk, heb wel nog 1 hele pijnlijke plek ( rechts onderin ) dat steekt en doet nog steeds, erg pijnlijk nog maar verder gaat het allemaal wel weer. kan goed lopen en de kleine verzorgen, soms ff tanden bijten door de pijn heel gek zit ook echt op 1 plek. denk zelf dat daar binnenin een hechting zit die op die plek is dichtgezet ofzo wat meer tijd nodig heeft.
Hier gaat het eigenlijk best goed. De wond is wel nog erg dik en beurs maar heb vandaag mijn eigen kleding weer aan ipv de joggingbroek. Denk dat door het scheuren er veel zwelling zit want het is echt wel dik vind ik. Wel heel netjes gehecht en litteken zie je volgens mij straks echt niet meer zo. Vandaag de eerste wandeling buiten gemaakt en de zorg voor de kleine doe ik eigenlijk wel zelf. Heb nog 2 dagen kraamzorg en denk wel dat het zwaarder zal worden als zij er niet meer is. Heb een hele lieve meid die goed voor alles zorgt. Vrijdag ben ik voor het eerst de hele dag alleen. Ben heel benieuwd maar heb er ook wel zin in. Ben trouwens nu een week na de ks al 10 kilo lichter . Heerlijk om weer overal bij te kunnen en lichamelijk merk ik dat ik het een stuk minder zwaar heb dan de afgelopen weken. Het is wennen allemaal maar ook wel echt genieten. Zal eens een foto van de kleine man plaatsen.
Zebra hoe is het met je? Ben je weer goed op de been? Hier gaat het goed en ben alweer aardig hersteld. De wond is nog wel dik en beurs maar verder gaat het best goed. Ben vandaag voor de 2e dag alleen met ons ventje en ook al zit hij in zijn regeldagen gaat het goed samen. Hoef gelukkig niet heel veel dan alleen voor hem en mezelf te zorgen. Straks lekker in badje en verder beetje freubelen deze dag. Eten koken hoef ik niet en is allemaal geregeld. Wel heb ik veel buikpijn weer wat hetzelfde voelt als de endometriose die ik heb. Hoop niet dat dat weer zo snel al terug komt want zou daar een spiraal voor willen maar dat mag pas 3 maanden na de ks. Heb net nog even naar de foto's van de ks liggen kijken en wil evt wel wat plaatsen als mensen interesse hebben. Zijn wel bloederige foto's..... Nou hoop dat alles goed gaat en je net als ik fijn aan het genieten bent. S0fie
Het is idd soms best even doorbijten en vooral als je met de kleine in en uit bed moet of zo. Heb ook 1 harde pijnlijke plek en heb ook dat ik soms wat lekvlekjes in mijn bed heb van de wond. Hij ziet er verder heel goed uit en is niet rood of zo. Het is een heel mooi dun lijntje geworden alleen een beetje scheef gedaan. Maar goed het zit echt heel laag dus dat ziet niemand. De zwelling is ook nog niet weg en heb een best dikke bobbel waar het litteken loopt. Maar goed er is een mooie baby doorheen gekomen dus ik maak me er niet zo druk om. Heeft tijd nodig en denk wel dat ik het lastig ga vinden om me aan die 6 weken rust te gaan houden (niet tillen enzo).
s0fietje, hier gaat het ook wel goed nu. de pijn word met de dag minder merk ik ( ziekenhuis zei al, na de 2e week zul je je met de dag beter voelen ) en dat merk ik dus ook wel. koken doe ik wel alweer zelf en af en toe een doekje over de meubels heen halen, maar verder nog niks geen groot schoonmaakwerk , de was en stofzuigen etc daar wacht ik toch nog een aantal weken mee hier doet de kleine het ook erg goed. alleen een nachtmensje overdag slaapt ze heerlijke en snachts is ze wakker en heeft ze ook wat krijsmomenten hier is het litteken ook wat scheef! niet heel erg hoor maar ik zie het zelf wel goed. verder is het wel al helemaal genezen ( buitenkant dan ) ook niet meer dik alleen wel dat verdoofde gevoel nog eromheen. dat voelt wel erg raar moet zeggen dat ik ook nog steeds wel in mn joggingbroek loop en nog geen jeans heb aangehad. misschien is dat nog wel erg pijnlijk geen idee, komende week eens proberen
Hoi hoi, Grappig want de was doe ik wel weer maar heb nog niet hoeven koken. Ik heb mijn gewone (zwangerschaps)kleding wel weer gewoon aan. Sinds begin van de week wel weer. Met zitten knelde het wat bij de wond maar was goed te dragen. Voel me een heel ander mens in gewone kleding alleen merk ik dat ik dan gewoon ook sneller doorga ipv mezelf als een kraamvrouw te gedragen hahaha.... Onze knul heeft ook de afgelopen 2 nachten gespookt maar ook overdag de hele tijd alleen maar huilen en willen drinken. Nu de speen erin mag is hij wel wat rustiger. Alleen valt dat ding er steeds uit en dan is het huilen hahaha.... Geef jij borstvoeding? Ik wel maar was in ziekenhuis met tepelhoedje begonnen. Deze sinds gister weer weg aan het proberen te laten. Heb genoeg melk en dan is het gemakkelijker om het eruit te krijgen. Hij raakte zo gefrustreerd om te moeten drinken en niks krijgen. Erg driftig werd hij dan en ging echt gillen. Was even lastig vannacht maar uiteindelijk alle voedingen zonder hoedje gedronken dus ben trots op mijn kanjer. Fijn weekend en geniet ervan!! S0fie
Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat na de ks! Geniet van de kraamtijd! Hier moet ik nog een dikke 5 weken geduld hebben.... weet nog geen datum!
Hey S0fietje en Zebra, Wat fijn om telezen dat het goed gaat met jullie en je kindjes. Ik wou juist even zeggen dat je echt wel voldoende rust moet nemen. Ik denk dat ik mezelf wat teveel heb ingespannen, en nu heb ik dus weer opnieuw best veel last van de wond, voornamelijk bij het opstaan vanuit een stoel/bed en ik neig weer krom te gaan lopen om de wond te ontlasten. Met het mooie weer van de afgelopen dagen heb ik natuurlijk veel te enthousiast gewandeld, gefietst en het huishouden helemaal alleen gedaan. Dus jullie zijn gewaarschuwd, doe het echt rustig aan, hoe moeilijk het soms ook is!! Ik moet trouwens dinsdag a.s. op controle bij de gyn, hopelijk is alles goed genezen.
Wandel ook weer even voorbij, fijn te lezen dat het met iedereen goed gaat... ...maar ik sluit me aan bij Adriana, pak je rust. Ik kon de eerste weken de hele wereld aan maar ben daar goed van terug gekomen, de fysio is nu hard bezig alles weer op z'n plek te krijgen! En ook de buik/wond is nog doof en gevoelig, zeker als ik teveel gedaan heb. Rustig aan, genieten en voor wie binnenkort aan de beurt is succes
Zal ze binnenkort eens uploaden dan. Heb het er nu te druk voor hahaha.... Merk dat het er toch wel in hakt en dat de rust wel echt nodig is. Toch neem ik die rust niet en hoop dat er geen gevolgen zullen zijn. Begin nu een beetje in te kakken. Maar heb toch ook steeds koorts of verhoging waarmee ik zondag in het ziekenhuis ook ben geweest. Mocht gelukkig weer naar huis omdat de ontstekingswaarden normaal waren. Er zat wel veel oud bloed in de baarmoeder en die was al gesloten dus het kan er niet goed uit komen. Het is afwachten of het lichaam het zelf opgeruimd kan krijgen en of er niet wat placenta is achter gebleven. Dat konden ze nu niet goed zien door het bloed. Vloei soms een drupje en soms ook niet meer. Tho.mas doet het super alleen heeft hij nu veel last van krampjes en is moeilijk weg te leggen daardoor. Huilt nu wat meer dan de eerste 1,5 week. Morgen gaan we wegen om te kijken hoeveel hij nu aangekomen is. Ben benieuwd S0fie
s0fietje,wat balen van de koorts! niet prettig Ik doe hier ook steeds meer en hopelijk kom ik mezelf daarin niet tegen in een aantal weken. heb hier nu eigenlijk nog nauwlijks last van mn buik en verder ook geen klachten vloei nog wel steeds maar het is niet veel dus hopelijk daar ook snel vanaf! Ons dochtertje heeft toen ze 1 week/1,5 week was veel last gehad van krampjes. we hebben toen Inflacol gebruikt ( 3 dagen ) en dat hielp enorm! toen gestopt met Inflacol om te kijken hoe het zou gaan, en nu heeft ze eigenlijk nog zelden last van de krampjes Wij gaan morgen ook naar het weegmoment , voor t eerst dus ben ook erg benieuwd! Hoe ziet jullie litteken er nu uit ? hier echt een rood lijntje overgehouden. maar al geen korsten of verdikking meer
Hoi hoi, Hoe is het ermee? Gaat alles goed en hoe was het wegen? Hier is het een beetje aantobben ivm gewicht van onze knul. Bij het wegen bleek hij afgevallen te zijn ipv aangekomen. Enige wat veranderd was dat ik bv gaf zonder hoedje ipv met hoedje wat ik eerst deed. Nu na een week kolven en veel energie erin te stoppen loopt het weer en was hij weer aangekomen. Maar hierdoor zit hij nog onder zijn geboortegewicht terwijl hij na een week er al overheen was. Hij woog 3440 bij geboorte en na een week was het 3480 en vorige week 3320. Te weinig dus maar nu zat hij dinsdag met weegtoestel weer op 3400. Gelukkig komt er verbetering in en ik merk ook dat hij weer meer tevreden is en ik hem nu ook wat meer weg kan leggen. Dat kon niet meer want hij ging dan zo gillen steeds. Van slapen kwam dus ook niet veel en was echt een beetje erg moe aan het worden. Maar nu gaan de nachten beter en kan ik ook weer bijtanken. Heb zelf geen koorts meer dus dat gevaar is ook geweken. Soms nog verhoging maar goed kan ook nog bij herstel horen. Ook die hele vervelende krampen heb ik nog maar heel af en toe. Het litteken is wel echt mooi geworden nu al. Heb ook geen korstjes gehad en het is een mooi dun lijntje nog. Weet wel uit ervaring dat dit nog kan veranderen want had vaker zo'n mooi dun lijntje maar die bleven ook niet mooi dun. Ze hebben het bij mij wel echt scheef gedaan. Gelukkig ziet niemand het want hij zit echt heel laag. Hij voelt nog een beetje dik maar het was ook wel echt heel beurs en dik vond ik. Heb veel operaties gehad maar zoveel zwelling als nu heb ik nog nooit gehad. Zo ga even aan de wandel naar de winkel voordat de buien weer los komen. Hoe doe jij het met autorijden enzo? Til jij de maxicosi en rijdt je al auto of niet? Autorijden mag ik weer (in dit ziekenhuis houden ze 3 weken aan) maar tillen dus 6 weken niet en wil er graag met auto en kleine op uit kunnen gaan. Groetjes, S0fie
s0fietje, ik rijd nog geen auto aangezien hier in onze verzekeringspapieren staat 6 weken na operatie niet verzekerd wacht ik er nog maar even mee de maxi cosi heb ik afgelopen week wel al lopen tillen omdat vriend met de boodschappentassen aan het sjouwen was. Doe eigenlijk ook alles in het huishouden weer behalve stofzuigen en dweilen , dat vind ik nu nog te lang bezig zijn in dezelfde houding wat lastig van het gewicht! maar gelukkig dat het weer omhoog gaat. ons meisje was 3500 gram bij het laatste weegmoment, dus ze was 400gram bijgekomen in 2 weken tijd! dat was dus gelukkig goed. as maandag moeten we weer naar het cb dan krijgt ze een check bij een arts. geen idee wat ik ervan kan verwachten, maar ben toch wel weer benieuwd. Hebben jullie ook een bericht gehad dat de kleine een echo van de heupjes moet met 3 maanden ivm de stuitligging? hier in ieder geval wel. en hoe is het bij jou met de kilo's? hier nog 7 te gaan pff het gaat er niet snel af helaas! en heb toch echt nog wel een buikje. word tijd dat ik de nacontrole heb en hoor of ik weer wat aan het sporten mag haha