@heitjekwarweitje : Bedankt !! duurde even maar dan heb je (hopenlijk) ook wat @ Olly: Succes !! Spannend hoor
Zeker Wachtende! Echt super dat het met IUI en Clonid is gelukt! Gebruik je ook utrogestan nog? Wanneer heb je de 1e echo? Ik wilde nog wat vragen trouwens.... Ik heb een paar dagen terug te horen gekregen dat de ks bij mij onder algehele narcose gaat gebeuren (ze vinden een ruggenprik vanwege de schroeven in mn rug te risicovol). Ik baal hier echt van, vind het vreselijk dat ik het allereerste begin niet bewust meemaak.... Ben jij vaak bij ks aanwezig geweest waarbij de moeder onder narcose was? Hoe verliep dat? Mocht en kon ze snel bij haar kinjdje? Waren de kindjes lang misselijk van de narcose? Enz...
Oh ik zie het al, 10 mei eerste echo...nog ruim een weekje geduld hebben dus...hoop dat de tijd een beetje snel gaat voor je!
Klopt, volgende week echo...en ik vind het doodeng ! Ik gebruik geen verdere medicatie meer, dat was niet nodig. KS onder algehele heb ik redelijk vaak meegemaakt. Maar het zijn meestal echte spoed keizersnedes. Hoe de kindjes daar uit komen hangt heel erg van de situatie af, vaak hebben die kindjes het al heel erg moeilijk in de buik dus komen ze er niet zo goed uit. Heb een tijdje geleden weer een ks onder algeheel gedaan omdat de moeder helaas te fors was (naalden waren niet lang genoeg). Het kindje zat op zich prima in de buik en kwam er ook helemaal goed uit. Bij de keizersnedes waarbij het kindje niet vooraf al in de problemen kwam merk je eigenlijk geen verschil. Het verschil zit hem vaak bij de moeder. Je mist toch een belangrijk deel en dat heeft bij sommigen emotioneel een grote impact. Ik zou van te voren goede afspraken maken over wanneer je kindje weer bij je mag zijn. Misschien is het de afspraak dat de baby's niet op de verkoever bij de moeder zijn. Als het allemaal goed gaat met je kindje kunnen ze misschien een uitzondering maken om het kindje wel naar de verkoever te brengen om de tijd tussen geboorte en contact zo kort mogelijk te houden. Ik zou daar zelf wel op staan als het om mij zou gaan. De onderzoeken geven nou eenmaal aan dat het belangrijk is dat contact (en het tijdig kunnen aanleggen ivm bv). De keizersnede zelf verloopt niet anders. Ik vraag wel altijd de camera en vraag waar je foto's van wilt hebben. Ik maak er zo veel mogelijk, wissen kan altijd nog. (heel stiekem maak ik van de geboorte vaak een filmpje als die optie op de camera zit van de geboorte...mag eigenlijk niet...ssstt) Mijn tip: geef je camera mee en geef aan waar je foto's van wilt hebben. Vraag ook of je man er bij mag zijn, heel soms mag dit wel. Mocht je dit willen bespreek dan wel heel erg goed met je man over het hoe en wat. Het is niet niets om je vrouw zo te zien. Dat moet hij natuurlijk wel aankunnen, want een nare ervaring schiet hij ook niets mee op. Eigenlijk altijd mag de vader in de opvangruimte voor de baby aanwezig zijn. Mocht je man er slecht tegen kunnen, het idee dat jij aan de beademing ligt, zorg dan dat hij niet de kamer inkijkt..dan kan hij toch een naar beeld in zijn hoofd krijgen. Ik wil je ook als tip meegeven van te voren er goed over te praten (pb staat altijd open voor je) zodat je naderhand zo veel mogelijk kan genieten. Je hebt het ' voordeel' dat je vooraf weet dat het zo gaat gebeuren, misschien kun je er dan tegen die tijd meer ' vrede' mee hebben. De emotionele klap is meestal het zwaarst van dit hele gebeuren. sOrry als het een beetje onsamenhangend is...ben niet helemaal helder meer
Hoi Heitje, Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb ook schroeven in mijn rug L4/5 en ik heb een neurostimulator in mijn rug gaat op L1/2 naar binnen en loopt omhoog tot T8 en heb toch een ruggenprik kunnen krijgen. Dit is ook helemaal goed gegaan en ging zelfs in 1 keer goed. Misschien kan je dit meenemen want onder narcose lijkt mij ook echt niet leuk. Ik heb zelfs de hele keizersnede op een tv scherm mee mogen kijken en dat is toch wel bijzonder. Ben blij dat de pijnarts en orthopeed toestemming gaven voor de ruggenprik. Heel veel succes iig!! En wachtende jij heel veel succes met de 1e echo
Hoi meiden, ik lees al even een tijdje mee, maar dacht nu toch van ik duik erbij. ik wist al voordat ik zwanger zou raken, eigenlijk al een dag na de bevalling van me jongste dat als er een 3e zou komen dat het een keizersnede zou worden. en nu begint het toch wel aardig in de buurt te komen. ik heb volgende week me 1e afspraak in het zh. maar ik ben toch ook wel benieuwd wat jullie allemaal meenamen naar het zh in het "koffertje" want de lijsten die je op internet ziet zijn altijd maar gericht op een bevalling
Wachtende, superbedankt voor je info! Hier heb ik zeker wat aan!! Dat van dat filmen zei de anesthesioloog in het zkh ook al tegen mij, hij zei: als je het treft willen ze vast wel een stukje filmen! Dus dat ga ik zeeeeker aankaarten!! Ook je idee over mijn kindje al bij me in de verkoever, daar had ik ook over nagedacht ja, hopelijk mag dat! Helaas mag mijn man er niet bij zijn...die moet in een ruimte ernaast wachten en mag dan gelijk met de kleine mee. Sofie: zelf heb ik na mijn rugoperatie ook nog een keer een ruggenprik gehad dat de schroeven er al in zaten. Mijn chirurg heeft ook geen bezwaar tegen weer een ruggenprik, maar mijn ziekenhuis ziet het gewoon niet zitten, en de anesthesioloog beslist....kon nog wel voor een 2nd opinion ergens anders heen maar vond dat echt teveel gedoe zo op het laatst....ben net een beetje vertrouwd geraakt met de kraamafdeling en de gyns/vk's enz....dus wil daar niet aan beginnen. Clauzoe: waarom krijg jij een ks? En over het koffertje: ik heb ingepakt voor 5 dagen, dus het lijstje wat op internet staat (gewoon de standaard dingetjes) maar dan nog aangevuld met extra babykleertjes, ondergoed/sokken, extra broeken en pyama's enz enz. Verder iets om je te vermaken (tijdschrift, ipod/ipad?)
Ik heb een spoed keizersnede gehad. Ik zou me niet druk maken ik heb het als heel fijn ervaren. Hou er rekening mee dat je door de ruggeprik je benen en armen erg warm worden en dat je toch. Gaat rillen van de adrenaline. Veder vond ik dat het kind er zo uit is maan dichtmaken duurt lang. Herstel vond ik erg snel gaan maar dat kwam echt omdat ik goed mijn rust nam en sliep tussen de middag. Geniet er van het is echt een wonder
ik krijg een ks omdat me jongste klem zat tijdens de bevalling, het hoofdje was geboren alleen bleef ze toen met de schouders hangen. achteraf was ze ook te groot/zwaar en had zij ook met een ks moeten komen. de dag na de bevalling kreeg ik al te horen dat een eventuele 3e met een ks gehaald zou worden
Hoi dames, daar ben ik dan eindelijk! 3 mei heb ik een geplande ks gehad en die is super verlopen!! Uiteindelijk nog een uur eerder dan gepland omdat ze voor op schema liepen. Echt alles ging goed en kon me dank zij de tips hier heel goed ontspannen tijdens de ruggeprik, ze hielden m'n schouders omlaag. We hebben er weer een gezonde dochter bij!! De ks verliep heel goed en heb maar 100 mm liter bloed verloren en ze hebben weer keurig gehecht. Tijdens de operatie hoorden we haar al in de buik huilen, dat was echt super bijzonder, de gyn zei dat ze dat bijna nooit mee maakten. Wel had ik veel druk/kou op mn ribben, dat vond ik wel naar maar ik gaf het allemaal goed aan en kreeg toen allerlei middeltjes toegediend, ook dankzij de tips van wachtende. Het herstel gaat ook heel goed. Ik vloei helemaal niet, waarschijnlijk doordat de mensen heel ervaren waren en ze de tijd hebben genomen. Ik hoop dat het nog ff weg blijft. Deze week heb ik ook echt als een roze wolk ervaren en nu mogen we het allmeaal weer zelf doen, zonder kraamhulp. Ik hoop dat het zo door blijft gaan!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Super goed dat je veel aan de tips hebt gehad en je hierdoor een mooie bevalling hebt gehad waar je met een goed gevoel naar terug kunt kijken. Geniet van je meissie! Met ons gaat het ook echt goed. Onze knul is nu weer bijna 8 weken alweer. De tijd gaat zo snel en je ziet hem per dag nu veranderen. Het herstel van de ks gaat echt snel en doe alles weer. Alleen de rug heeft het zwaar en lig elke avond na het eten op bed om de rug toch nog wat rust te geven. De ks is me 100% meegevallen en zou het zo weer doen maar wij houden het bij 1 kindje dus geen ks meer voor ons.
Gefeliciteerd en lekker op die roze wolk blijven zitten hoor Nu verder herstellen en heerlijk genieten. Erg fijn om te horen dat je helemaal tevreden bent !
ik sluit me ook hier aan Krijg morgen te horen of ik een geplande ks krijg. spannend! Geplande ks uit eigen keuze dus hoop dat zde gyn morgen in goeie bui is en met mijn wensen mee gaat
o jeetje lang verhaal haha. heb t hier beetje kunnen uitleggen: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/357496-geplande-ks-hoeveel-eerder-uitgerekende-datum.html
Was dat voor mij bedoeld? Heb om 11.15 de afspraak. Gister trouwens laatste echo gehad en madam ligt in stuit. Das dus alleen maar goed in mijn geval want als dat zo blijft dan word t zoiezo een ks dus ben er alleen maar blij mee hoe gek dat ook klinkt voor velen
Hoi meiden, gisterochtend zijn wij de ouders geworden van een prachtig meisje! Ze heet Dewi Rosanna, weegt 3190 gram en is 45cm lang. Alles is goed gegaan. Ze is geboren om 8.41uur en om kwart voor 10 was ik alweer wakker genoeg om haar te ontmoeten! Heb wel wat last van naweeen gehad, maar dat hoort erbij.... Met mn wond gaat het prima, het is netjes onderhuids gehecht en de pleister is er al af! Helaas hebben ze tijdens de operatie niet gefilmd, maar wel foto's gemaakt, ik heb ze alleen nog niet gezien maar dat komt nog wel Olly van harte!