up up up up Hier komt de bevalling steeds dichterbij, begin t toch wel klein beetje spannend te vinden. Ondanks dat ik zelf een ks heb aangevraagd kreeg ik net bij gyn tehoren dat het hoe dan ook een ks gaat worden omdat madam lekker eigenwijs is en nog elke dag lekker aant draaien is en dus altijd verkeerd ligt. donderdag gesprek bij anestesist (hoe schrijf je dat? ) en dan dingen bespreken al weet ik niet precies wat. wat voor verdoving t gaat worden denk ik en verder weet ik het niet
Roozjuh; ik denk dat Wachtende je daar wel antwoord op kan geven, wat daar besproken wordt. Toen ik naar de anestesist ging voor mijn keizersneden werden er controles van gewicht, bloeddruk etc gedaan, ze willen je lengte weten, allergiën e.d. Alles in belang van je gezondheid tijdens te keizersnede. Ook werd bij mij toen inderdaad besproken dat ik zou bevallen met een ruggenprik en kon ik vragen stellen daarover. Maar spannend hoor, komt al lekker dichtbij. Heb je al een datum? Ow wacht.. ik zie het net in je onderschrift staan.
ja ondertussen bij anesthesist geweest en idd gewicht en hartslag bloeddruk enzo. en of we nog vragen hadden. kzei dat ik zeer slechte ervaring heb gehad met de ruggenprik en dus heel voorzichtig ben ermee. ze heeft notitie gemaakt dat er goed op word gelet en extra aandacht aan besteed word rondom mijn ervaring ermee. Dinsdag naar gyn en daar stort ik al mijn vragen neer wat betreft de bevalling zelf. ik wil bijvoorbeeld meekijken via spiegel en moet gyn vragen of ze daar bezwaar tegen heeft. en nog veel meer vragen
Lees even mee. Gisteren gehoord dat ik dit keer een geplande ks krijg. Had het wel een beetje verwacht met 2 eerdere ks, maar vind het toch weer erg spannend en zie er wel weer tegenop. O ja, er werd nog geen datum gepland, maar meestal doen ze het rond de 39 weken op een woensdag (goh, dat is dan nog moeilijk uit te rekenen zeg).
Hoi suus. Waarom krijg jij een ks? Hier zou t ook in week 39 zijn maar heb een datum eerder gekozen want vond dat toch wel dicht bij de 40 en wil de weeen voor zijn
Ik krijg een ks omdat ik al 2 keer eerder een ks heb gehad. Toen wel beide eerst geprobeerd, maar waren echt te groot voor mij haha, beiden 10 pond. Ik heb niet het idee dat ik er invloed op heb, op de datum en op zich vind ik 39 weken ook wel prima, omdat het voor baby natuurlijk wel beter is als hij wat langer blijft zitten. Vorige keer met 41+42 weken bevallen.
Hoi allemaal, Ik lees graag met jullie mee! Onze kleine ligt sinds 1 week in een stuit ik heb woensdag en vrijdag een draai poging gehad. Helaas niet gelukt! Woensdag hebben we met de gyn een gesprek over hoe nu verder Ik zie enorm op tegen een ks aangezien het ons derde kindje is... Hopelijk draait de beeb zich alsnog!
Helaas mijn geplande keizersnede werd onverwachts vervroegd. Idd camera goed opgeladen hebben bij ons maakte de verpleegster foto's Aangeven dat je bv geeft Veel geduld meenemen voor nade tijd ik moest als met al een uur wachten tot ik me mannetje in me armen had Mij viel de keizersnede mee mocht eigenlijk na twee dagen al naar huis omdat ik me zo goed voelde maar werden er vijf omdat ze svenn wouden open,en ter observatie. De vijfde de thuis lach ik alweer op me buik te slapen en de tiende Ag liep ik al een groot blokje om. Maar dat kan bij jou weer heel anders zijn natuurlijk
ik heb van de week gevraagd over eventueel meekijken via spiegel zodra de beeb eruit komt zeg maar. niet elk ziekenhuis wil dit hebben maar wie weet is dit wel iets wat je graag wil en kan je dus vragen of t mogelijk is. ik kreeg tehoren dat ze dit verzoek nog nooit hebben gehad hier int zkh en dat ze t wel heel sepciaal vond. moet dinsdag aan gyn vragen (die dus uiteindelijk de ks doet) of zij er bezwaar tegen heeft. ik moet waarschijnlijk wel zelf een grote spiegel meenemen die dan omhoog gehouden word op moment dat ze uit mn buik komt. ook ben ik nu vragen aant opschrijven voor de gyn. - mag ik meekijken via spiegel - hoelang moet ik in ziekenhuis liggen en mag ik eventueel eerder weg (mijn zus is vk en schoonmoeder kraamverzorgster. zit dus in goeie handen!) - is er internet zodat ik zelf geboortekaartjes kan regelen (doet mijn man dit dan heb je kans dat er iets fout gaat ) - 1e fles zou ik graag willen geven, is dit mogelijk aangezien het uur duurt voor ik op de kamer ben bij mn gezinnetje. Bij mn zoon heeft mijn man dus 1e fles gegeven maar nu wil ik dat zelf doen. - mag mijn man het 1e badje doen. mocht toen helaas niet. waarom weten we niet maar nu vraag ik t zelf wel (als man het moet vragen komt het er nooit van ) enuhh ja heb nog wat vragen over het steriliseren. deze optie gaf de gyn mij dat ze dit tijdens ks kan doen voor mij kosteloos. Maar heb hier nog aantal vragen over voor ik beslissing kan maken. is niet zomaar even iets dat je beslist in korte tijd.
@roozjuh: je bent nooit verplicht om in het ziekenhuis te blijven als je dat niet wil he? Zelf ging ik vorige keer op de 2e dag naar huis, toen had ik het gehad. Wassen hoeft ook niet, vind het ook heel raar dat niet jij of je man dat mocht doen. Anders zou ik gewoon niet laten badderen en dat thuis voor het eerst doen. Dan eerst gewoon een beetje schoonmaken met water.
nou net gesprek met gyn gehad. en zij vind dat als de weeen eerder beginnen en dus vóór de geplande ks-datum en ik volledige ontsluiting heb dat we het via normale weg gaan proberen omdat madam nu met hoofd beneden ligt en niet meer in stuit... even flinke shock en ben goed van slag. hopen dat madam lekker blijft zitten tot geplande datum en ik gewoon ks krijg
jaaaa ben maandag bevallen van een prachtige dochter! We hebben beide een moeizaame start gemaakt maar nu is alles helemaal in orde. lig nog in zkh maar mag misschien vandaag al naar huis toe en anders morgen
Fijn dat alles goed gaat met jullie, hopelijk ben je lekker thuis nu. Heerlijk gaan genieten van je gezinnetje! (en als je binnenkort eens zin en tijd hebt ben ik benieuwd naar je verhaal/ervaringen).
mijn bevallings verhaal: om 9uur gingen we naar zkh om ons te melden. Werd aan de CTG gelegd en zou rond 11uur richting OK gaan. Om 9.45 kwam verpleegster binnen lopen met het nieuws dat we al naar de OK mochten, ze waren er helemaal klaar voor! Kreeg een catheter (o my lord...) en ben toen naar de OK gebracht. Daar werd mijn man omgekleed tot een groen mars-mannetje en ik kreeg ondertussen mijn ruggenprik (deze ging overigens 1x fout, 3jaar geleden was dat 5x fout gegaan) Alles werd netjes verteld wat er ging gebeuren en wat ik kon verwachten. De gyn kwam toen binnen en maakte gezellig een babbeltje met me terwijl ik klaar werd gemaakt voor de bevalling. Een zuster/verpleegster/whatever heeft alles voor mij gefilmd van begin tot eind. Echt onwijs lief! Ik wilde t liefst meekijken op moment dat ze eruit kwam maar dat kon helaas niet omdat ze geen grote spiegel konden vinden (die hebben ze echt serieus nog gezocht voor me, zó lief!) Tijdens dat ze bezig was met de ks vertelde t personeel op OK (zo'n 8 man loopt er rond) netjes wat er allemaal gaande was. Ze stelden me gerust en alles werd goed in de gaten gehouden. Kinderarts stond klaar in kamer ernaast zodat ze meteen gecheckt kon worden. Op moment dat ze eruit kwam ging ze meteen richting kamertje ernaast, manlief werd meegenomen zodat ie overal bij kon zijn. Ik lag ondertussen te janken van blijdschap op moment dat ik haar hoorde huilen. Ook daar werd alles netjes gefilmd. Toen kwam de kleine meid weer terug naar OK ruimte en heeft ze rest van de tijd bij mij gelegen en mij mn man terwijl ze mij dicht maakten. Ik werd helaas wat misselijk door de verdoving dus moest wat spugen maar verder heb ik de bevalling als SUPER ervaren! Lieve mensen, alles was duidelijk en anders kon ik alles gewoon vragen. We werden terug naar de voorbereidingsruimte gebracht (daar word je ook klaar gemaakt en gecheckt voor je naar operatie kamer gaat en na de operatie kom je er dus ook weer terug) Werden nog wat foto's gemaakt voor ons en ik werd gecheckt hoe mn verdoving langzaam zou gaan zakken en mn bloeddruk werd elke 5min gecheckt en mn hartslag. Je word dus echt goed in de gaten gehouden, heel netjes. Mijn verdoving zat wat hoog dus kmoest er iets langer blijven om er zeker van te zijn dat ik er geen last van zou krijgen met ademhalen ofzo. Maar alles was in orde. Manlief kon zich weer terug omkleden en gingen toen met zn 3tjes naar de verloskamers en kregen daar alle rust die we nodig hadden om het allemaal te verwerken. Na 1.5uur werden we naar andere kamer gebracht (lag op een 1persoonskamer) en daar lag ik met een andere dame op de kamer die ook die ochtend een ks had gehad. Ze werd maandag 4juni om 10.52 geboren met een gewicht van 3210gr en mochten op woensdag ochtend alweer heerlijk naar huis. Dit is trouwens wel ongebruikelijk hoor, ze willen dat je zo'n 4 a 5dagen blijft daar maar het ging zó goed met ons dat we eerder konden gaan. Beiden hebben we wel even een moeilijke opstart gehad op de maandag. Kleine meid spuugde haar flesjes weer uit gedeeltelijk en ik kreeg problemen met mn baarmoeder die niet goed samen trok (geef namelijk geen bv) Ik vloeide veel te veel. Verpleegsters gingen toen op mn buik drukken om te kijken waar mn baarmoeder zat, ik ging door de grond!!! dat deed zo'n pijn pfff. Na half uur was ik nog steeds vreselijk veel aant vloeien, zorgwekkend veel dus de gyn werd erbij gehaald en ook zij ging drukken op mn buik maar die deed het met haar volle gewicht. Heb halve zkh bij elkaar staan gillen en heb flink zitte janken. Dit was overigens midden in de nacht dus iedereen kon mijn angst en pijn horen. De medicijnen in het infuus om de bm te laten krimpen, werden ver3dubbelt en als dat niet zou aanslaan zou met spoed naar OK gebracht worden en werd ik weer open gehaald. Gelukkig sloegen de medicijnen snel aan en ging het al weer heel snel beter met me. Volgende dag was ik al een stuk fitter en ging ik zelfstandig naar de wc en kon ik aan rand van mn bed zitten. Oja en de film van de bevalling heb ik terug gekeken en ehmm, ik was zwaar geshockeerd hoe heftig dat eraan toe gaat. Zelf merk je daar weinig van door ruggenprik maar wat een brute kracht komt daarbij kijken. Maar die details zijn overbodig als je nog moet bevallen ik weet alleen dat ik nu echt zo belachelijk vele respect heb voor de gyn. wauw wat een werk. Mn kleine meissie lag trouwens in volkomen-stuit en was er wat moeite met haar uit mn buik te krijgen. Ze zat met haar armpjes en hoofd goed vast en moest ze een klein extra sneetje maken zodat haar hoofdje erdoor kon. Heb tijdens de ks ook meteen een sterilisatie gehad. hier merk ik overigens niks van en is allemaal goed gegaan. Zo... dat was mijn verhaal. Sry hijs echt uber lang geworden zie ik hihi
Wat fijn dat er gefilmd mocht worden tijdens de geboorte. Lijkt me erg waardevol. Ook fijn dat jullie meisje eigenlijk de hele tijd bij je mocht blijven.
Net dit hele topic zitten lezen. Wat fijn zeg a die antwoorden. Stelt me toch wel gerust (als ik een ks moet) als de kleine niet meer draait)