Ik duim met je mee! Het lijkt me inderdaad ook erg bijzonder om bij zoiets moois als een bevalling te mogen zijn ( ben uiteraard wel bij mn eigen bevalling geweest maar een bevalling van een ander lijkt me ook wel heel erg speciaal) Moet je nog lang thuis zitten?
Nog 7 weken verwacht de bedrijfsarts. Het herstel gaat veel trager dan verwacht...ik moest me maar gewoon op het herstel concentreren en niet op mijn werk. Nou ik ga vrijdag mooi even naar werk om wat computerwerk te doen...kan niet zo goed tegen stilzitten haha
Bezig houden met je herstel en niet met je werk? Wat doe je dan in dit topic . Kan me voorstellen dat je nu computer werk gaat doen, dan gaan de dagen wat sneller. Succes nog die laatste 7 week!
ik heb vorige week een geplande ks gehad. de tips van wachtende zijn super! Ik viel twee keer weg en moest een keer overgeven maar door dit steeds aan te geven aan de anesthesist konden ze me heel goed helpen met zuurstof en medicatie. Bespreek ook goed met verpleging en je man wat je na de ks wil. mijn man heeft de baby gebuidelt en is naderhand met baby op de verkoeverkamer bij mij gekomen en zo kon ik de baby ook nog naakt bij me houden. Voor mij heel belangrijk. Na twee dagen mocht ik alweer naar huis en het herstel valt me reuze mee. Uiteraard wondpijn maar al met al goed te doen
@mamajuli: ehh...ach je merkt gewoon dat het hele sectio gebeuren een groot vraagenteken voor mensen is. Als je weet wat je kan verwachten is het toch minder eng. Voor mij zou een sectio veel vertrouwder zijn haha Vrijdag naar werk en protocollen herschrijven @Sidmick: Fijn om te horen ! Ik hoop dat je snel verder herstelt maar hou je wel aan de ' leefregels' hoe moeilijk het ook is. Echt niet gaan tillen en dergelijke he Weer een prachtige baby op de wereld !
Hallo lieve meiden, Bedankt voor alle goede tips en informatie, Ik heb inmiddels mijn schatje in mijn armen liggen. Op 7 feb om 13.28 is ons tweede zoontje gezond ter wereld gekomen met een geplande keizersnede. Dolgelukkig met ons zoontje: Quince Ik zal zometeen mijn hele verhaal hier plaatsen, Als ik achter de pc zit ipv de iPhone..
Heey ! GEFELICITEERD !!! Ben benieuwd hoe het allemaal is gegaan, hoop dat het allemaal is meegevallen. Groetjes
Hier ben ik weer, nu vanachter de pc, Mijn keizersnede is super goed gegaan, ik zou het zo weer doen! Hier mijn verslag: Op de 'grote dag' stond mijn keizersnede om 13.00 gepland, en om 11.00 moesten we ons melden op de kraamafdeling, hier kregen we de tijd om de kamer in te richten en daarna mocht ik 45 minuten aan de CTG.. 11.00 - Aankomst Kraamafdeling 11.30 - CTG 12.15 - Omkleden operatie short aantrekken 12.30 - Met bed richting voorbereidingsruimte O.K, hier kreeg ik een infuus en bloeddruk meten aangesloten, ook moest ik op een O.K bedje gaan liggen. 13.00 - Met bedje naar de O.K gebracht 13.05 - Ruggeprik en blaaskatheter gezet, dit ging perfect, ik had aangegeven dat ik bang was dat ik slecht zou kunnen ademhalen als ze hem te hoog plaatsten, hier werdt meteen rekening mee gehouden, de anesthesist vroeg me 2 keer om diep adem te halen en toen was het al gepiept, teven heb ik me wel echt geconsentreerd op het wiebelen van de tenen zoals hierboven beschreven werd. 13.15 - Gyn begint aan keizersnede 13.28 - Officiele geboorte tijd van mijn zoontje 13.30 - Begin hechten mama, baby wordt nagekeken door de kinderarts, papa mocht daarna de navelstreng doorknippen. Hierna gingen papa en baby naar de kraamafdeling naar onze kamer. (baby in de couveuse zodat hij warm bleef, want aankleden en voeden doen ze pas nadat de baby bij mama heeft gelegen) 13.50 - klaar met hechten 13.50 - afronden en mama verzorgen en schoonmaken 14.00 - Naar de uitslaapkamer, ik heb meteen aangegeven dat ik graag z.s.m. terug wilde naar de kleine en dit vonden ze oke. Naar 10 minuten mocht ik naar de kamer. 14.15 - YES YES, terug op de kamer, heerlijk knuffelen met mijn mannetje en eerste flesje gegeven, papa had al een half uur geknuffeld met hem....zo heerlijk..... het geniet is begonnen!!! Tijden de operatie heb ik gewoon met de gyn en de mensen om me heen gepraat over ditjes en datjes, en iemand heeft foto;s voor ons gemaakt, er waren 14! mensen in de O.K...genoeg afleiding te vinden voor diegene die bang zijn, daarbij staan er altijd twee mensen bij je hoofd, die je in de gaten houden of het wel goed met je gaat en papa zit daar natuurlijk ook, kun je ook mee kletsen. Pijn? ik heb helemaal niks gevoeld, het enige wat ik 'meemaakte' was het stofzuiger geluid van het afzuigen van het vruchtwater, en meteen daarna even drukken op de buik en toen wist ik dat hij er zo was, en na een paar seconde hielden ze mijns schatje boven het groene doek uit.... Het is een...: JONGEN!! Al met al heeft alles maar 75 minuten geduurd, das pas fijn en snel bevallen!! (helaas was het bij mij medisch noodzakelijk dit keer maar na een gewone bevalling te hebben meegemaakt is dit appeltje eitje!) Je hoeft echt nergens bang voor te zijn, probeer te ontspannen en dan gaat alles vanzelf!!! Als iemand nog vragen heeft dan hoor ik het graag. Ook heb ik van de hele keizersnede foto's dus al iemand er iets van wil weten of zien dan vraag maar... Voor iedereen die een keizersnede krijgt, heel veel succes en probeer het bewust mee te maken, de geboorte van je kindje is maar eenmalig en zo voorbij! Geniet.... Liefs Damienne
Hee helemaal geweldig ! Zo hoort het te gaan !! En natuurlijk willen we foto's zien oh wat zul je nu heerlijk op een blauwe wolk zitten zeg. Geniet er van !
Damienne, allereerst van harte gefeliciteerd met je zoontje! En bedankt dat je dit wil delen. Ik heb over enkele dagen ook een geplande ks en'ben echt wel zenuwachtig. Door jouw verhaal weet ik toch weer iets meer wat ik kan verwachten. Ik ben vooral nerveus voor de blaaskatheter, en bang dat de wond heel veel pijn gaat doen. Het is dus eigenlijk maar een uur opereren en daarna kan je bij je kindje. Hoeveel dagen/nachten heb je nog moeten blijven, en was je kindje dan de hele tijd bij je? En hoe gaat het nu met je? @Wachtende, ook alvast bedankt voor alle goede tips!
Beste Adriana, Wat leuk dat je binnenkort ook je kleine mag verwelkomen ! Wees niet bang voor de CAD. Als je het heel eng vind kun je ook vragen of ze die willen inbrengen nadat de ruggenprik is gegeven, dan voel je daar in iedergeval niets van. De wond zal gevoelig zijn, maar geef op tijd aan wanneer je pijn hebt. Je bent in het ziekenhuis waar ze genoeg spullen hebben tegen de pijn. Wacht ook niet te lang met het aangeven want dan is het veel moeilijker weer onder controle te krijgen. Een keizersnede duurt als het soepel gaat inderdaad 1-1,5 uur. Hou er echter rekening mee dat het ook wel eens langer kan duren. Er kan bijvoorbeeld een arts assistent bij zijn die het nog moet leren of het is iets lastiger. Raak in in paniek en maak je er niet druk om. Hoe het nadat het kindje geboren is aan toe gaat verschilt erg per ziekenhuis. In bepaalde ziekenhuizen blijft het kindje een half uur bij je op de OK voor huid op huid contact. In andere ziekenhuizen gaat het kindje vrij snel weer naar de afdeling. Reken voor de tijd op de verkoever ongeveer een half uur, dat is wel gebruikelijk. Soms gaat het sneller soms duurt het langer. Het aantal nachten dat je moet blijven is erg afhankelijk van hoe het met jou gaat. Gebruikelijk is een dag of 5...soms gaat het echter zo goed dat je na 2 a 3 nachtjes alweer naar huis gaat. En soms zit het wat tegen en duurt het wat langer. Ook hier..maak je niet druk. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Laat je ook weten of je nog vragen hebt en hoe het uiteindelijk is gegaan?
Hoi Adriana, Voor de blaaskatheter was ik ook bang, maar ik heb er niks van gevoeld omdat hij werd ingebracht nadat ze de ruggeprik gezet hadden.. En als je hem eenmaal inhebt voel je er niks meer van, zelfs het uithalen is zo gepiept. Van de wond heb ik redelijk last, vooral met opstaan, liggen en zitten, vraag je een papegaai in het zh dat scheelt met optrekken. Daarbij draag ik 24 uur een buikband ter ondersteuning van de wond, het houd je buik netjes op de plaats waardoor je de wond minder voelt. In het zh kreeg ik dag 1 en 2 morfine spuitjes tegen de pijn, daarna paracetamol. Nu heb ik niks meer nodig van pijnstilling. Morgen gaan de hechtingen eruit, ik ben benieuwd. Ik heb foto's van de hechting op dag 1, dag 3 en morgen dag 6, Als je ze wilt zien dan zeg je het maar. Ik heb nietjes erin. Quince heeft vanaf dat ik op de kamer kwam constant naast me gelegen in een babybedje, de verzorging vond ook plaats op de kamer, dut is echter verschillend per ziekenhuis. In het ziekenhuis hier heeft iedereen zijn eigen kamer. Ik ben op dinsdag middag bevallen en op vrijdag om 10 uur mocht ik naar huis, heerlijk voor het weekend. Nu gast het goed, ik doe alleen te veel, vanaf morgen ga ik weer in mijn kraambed om me lekker te laten betuttelen door de kraamhulp, ik heb 7 volledige dagen hulp, voor je krijg je extra uren, fijn he.. Wel heb ik veel last van kraamtranen, meer dan bij mijn 1e natuurlijke bevalling, wellicht komt dat omdat alles zo snel gegaan is. Een advies: geniet van elk moment, de tijd vliegt voorbij!! Zal ik je wat foto's sturen? Of vind je dat eng? Heb je nog meer vragen dan hoor ik het graag! Weet je de datum van de ks al? Xx Damienne
Hee dame, pas je op met te veel doen !! Dat vertraagt je herstel he....nu je lekker laten verwennen hoor.
Ik zal ook een ks krijgen in week 38 of 39, nu zie ik er deels wel tegenop/deels niet wat mij vooral angstig maakt is alle toeters en bellen ( de naalden en de slangen waaraan je vast ligt, infuus etc ) daar kan ik namelijk niet goed tegen ga al van mn stokje bij bloedprikken namelijk. ook zie ik het totaal niet zitten dat je armen worden ''vastgebonden'' , hoe hebben jullie dit ervaren ? een algehele narcose wil ik niet, al zou dit wel extra rust geven tijdens de operatie. voor mijn gevoel zou ik dan emotioneel een heel stuk missen en het hiermee erg moeilijk hebben + dat een ruggeprik natuurlijk ook in het ziekenhuis de voorkeur heeft
Als jij niet wil dat je armen vast komen te liggen, geef het aan ! sommigen doen het wel...eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet nodig met een regionale verdoving.
Hey, Bedankt voor de reacties! Ik heb morgen de laatste controle bij de gyn en dan ga ik zeker vragen of ze eerst de ruggenprik doen. Op tijd pijn aangeven, dat wordt lastig denk ik, ik wacht altijd net zolang tot het echt niet meer gaat. Maar nu jullie zeggen dat het wel belangrijk is zal ik er echt op letten het sneller aan te geven. @kraamzorg, in principe krijg ik 49 uur, en elke dag die ik in het ziekenhuis lig kost me 6 uur. Dus 5 dagen ziekenhuis is 5x6=30 uur, houd ik ik nog 19 uur over, dat is ook best nog veel (toch?). Mijn man kan ook wat extra vrij pakken en mn (schoon)ouders hebben ook tijd om te helpen. Damienne, ik zou op zich wel wat foto's willen zien als je het niet erg vindt deze te delen. Kun je ze sturen in een pb? Verder veel succes met je herstel en geniet van je kraamtijd. En niet te veel doen, want je krijgt gelijk op je kop van de expert hier (wachtende) hahaha. Zebra, ook succes met je zwangerschap en je naderende ks alvast! Liefs Adriana
Allereerst Damienne gefeliciteerd met je zoontje!! Fijn dat alles goed is gegaan en je nu kunt genieten van je mannetje. Ook fijn om te lezen hoe het allemaal gegaan is. Zou ook best de foto's willen zien... Grappig want dan zijn wij misschien wel tegelijk of bijna gelijk aan de beurt. Ik sta op de lijst tussen 10 en 23 maart voor de keizersnede. Word 1 of 2 weken van te voren gebeld wanneer precies. Zou zelf wel een leuke datum weten maar denk niet dat ze hier rekening mee houden daar. Waar word jij geholpen als ik vragen mag? Ik in de Radboud. Wat heel belangrijk is dat je dit soort dingen van te voren goed opschrijft en met je opname of intake met anesthesie al doorgeeft. zij kunnen zich best voor een heel eind aan jou aanpassen als je iets graag anders zou willen. Dus ook met een keizersnede is het niet onverstandig om een geboorteplan te maken. Duidelijk aangeven wat je wel of niet wilt. Spannend want tussen 4 tot 6 weken is de kleine uk er Moet zeggen dat lichamelijk ik zelf nu zeg zo vroeg mogelijk omdat ik niet veel meer kan maar voor de beeb weet ik hoe langer hoe beter dus mag hij van mij wel nog even blijven zitten. Dan pas ik me wel even aan en ga de laatste weken liggend tegemoet.
@sofietje, ja spannend he! hier is het nog 3 of 4 weken, tussen 5 en 16 maart, ik hoop a.s donderdag al een iets specifiekere datum te kunnen krijgen. ben onder behandeling in het Elkerliek