Tips geplande keizersnede??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Damienne H, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als ik patienten heb die nog sokken aanhebben doe ik ze uit als ze slapen en leg ze in het bed op de gang. Voor ik de patienten weer wakker maak doe ik de sokken weer aan.
    Denk niet dat je die bacterien graag mee de operatiekamer opneemt. Nogmaals, ook deze regel is er niet om te pesten maar om jou als patient (en de patienten die na jou op die ok komen) te beschermen.

en je voelt echt geen koude voeten met een spinaal, het is echt niet nodig.

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Oh maar ik heb het ook meerdere keren gevraagd en nooit was het een probleem om sokken aan te houden. Ben afgelopen december nog geopereerd met sokken aan (gevraagd) en was geen probleem. En de laparoscopie was eind mei en ook toen wel gevraagd en geen probleem. Maar bij spinaal zal je idd niks voelen maar als mijn voeten dusdanig afkoelen krijg ik ze zelf nooit meer warm dus ook nu ga ik het gewoon vragen. Nee heb je en ja kan je krijgen.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Moest alles uittrekken en kreeg een operatiehemdje aan en een muts op en verder weet ik het eigenlijk niet. Heb me er ook helemaal niet mee bezig gehouden, ging zo snel allemaal....heb zo te lezen een deken over m'n benen gehad, niks van gemerkt :D

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hey meiden,

Ik wou even laten weten dat ik maandag mama ben geworden van Siem, via de keizersnede. alles is me heel erg meegevallen, ben al behoorlijk op de been :). Ik was wel heel zenuwachtig, en vooral nerveus voor de blaascatheter, maar gelukkig deden ze eerst de ruggenprik en voeldeik er niks van. Er stonden steeds 2 mensen bij mn hoofd en dat was zeer geruststellend. De eerste dag kon ik nog niet uit bed, de tweede dag wel maar dat deed erg zeer! Gelukkig ging dat al snel beter,en nu kan ik in principe weer alles doen maar ik moet natuurlijk eerst nog uitrusten ;). Heb wel af en toe nog wat wondpijn bv bij het opstaan uit bed.
    Met Siem is alles ook goed, hij blaakt van gezondheid :)

In elk geval bedankt voor alle goede tips en ervaringen.

Groetjes Adriana

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Adriana, van harte gefeliciteerd! hoeveel nachten heb je in het zkn gelegen ?
    Gaat alles goed met jullie kindje? geniet ervan en succes met je herstel!

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    We waren maandag als eerst aan de beurt, hij is om 8.25 geboren. Donderdag om 10.00 mochten we naar huis. Dus het viel mee, ik had vanalles meegenomen (puzzelboekjes, nintendo ds, etc.) maar ik ben eigenlijk nergens aan toegekomen!
    Met Siem gaat het super, en met mij eigenlijk ook. Heb een hele lieve kraamhulp, en de borstvoeding is ook goed op gang nu. Vooral die eerste paar nachten in het zkh waren erg zwaar. Je moet om de 3 uur BV geven en als je niet wakker wordrt van je kindje dan word je wel wakker of kan je niet slapen van de pijn. Toch werd er goed voor me gezorgd, ik kreeg pijnstilling wanneer ik het nodig had. Zolang je maar goed aangeeft hoe je je voelt.

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Gefeliciteerd !!

8. Damienne H

Damienne H Actief lid

11 aug 2008
    188
    0
    0
    Adriana van harte gefeliciteerd met je kleintje,
    goed om te horen dat de keizersnede is meegevallen.
    Geniet van deze mooie tijd, en veel rusten hoor, neem maar van mij aan dat het belangrijk is, ik was dag 5 ook alweer op de been maar heb daarna toch nog een week flink gerust en dat verschil merk je meteen. Goed naar je eigen lichaam luisteren maar vooral genieten genieten genieten!!!

xx Dami

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Foto's :D

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Is het geen schatje ;)
    Papa heeft de navelstreng doorgeknipt (symbolisch). Ze hadden hem extra lang gelaten :)

Woensdag is de kraamverzorgster al weer weg, tijd vliegt...
    Ik kan niet wachten tot ik met hem naar buiten kan (hij moet eerst terug op geboortegewicht zijn). Ik heb helemaal een stijve kont van steeds binnen te zitten. En hoe is het nu met jou damienne? Quince is alweer bijna 3 weken oud!

11. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Van harte Adriana, fijn dat alles goed gaat! En idd neem jezelf in acht! Daar heb je later profijt van.

Ik had trouwens ook sokken (kniekousen) aan tijdens de ks. En ik heb ook nog in het vruchtwater gestaan daarmee. Het duurde bij mij wel vrij lang voordat ik werd gewassen toen ik weer op de kamer was en schoon beddegoed enzo. Dat ga ik denk ik nog wel even meenemen voor de ks in mei.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Vandaag gesprek gehad met de anesthesist en het gesprek van de kraamzorg.
    Wat ik raar vond..

Ik word op donderdag 11.00 verwacht , en zou dan maandagochtend naar huis mogen
    Ik had zelf gedacht dat het zondagochtend zou zijn..
    maar ze zei, op zondag kan er niemand met ontslag omdat er geen arts is.

uhhh ? vreemd? of ben ik nu gek

Ik dacht ook dat je de dag na de ks mocht douchen, maar je blijkt dan gewassen te worden op bed. en pas een dag later te mogen douchen.
    is dit ook per ziekenhuis verschillend ?

13. miran336

miran336 Fanatiek lid

Zebra; vreemd, volgens mij is bij "ons" in het ziekenhuis altijd een arts aanwezig. Ik heb ook elke ochtend een arts aan mijn bed gehad, gyn deed de ochtendronde om te kijken hoe het gaat met iedereen. Ik ben van de 2e op zaterdag ontslagen.

Wat betreft douchen, ik ben de eerste dag na keizersnede ook gewassen in bed. Ik had ook niet anders gekunt. De dag daarna lekker gedouched. Dus op de dag van keizersnede nog lekker even douchen, haren wassen. Dan kun je er een dagje tegen ;)

Heb je ook al een datum?

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @miran , wij hebben al een datum ( in week 39 )

Ik had stiekem gehoopt op zondagochtend naar huis te kunnen aangezien die zondag voor ons een speciale datum is en ik graag thuis zou zijn met het gezinnetje

maargoed misschien als het herstel goed gaat dat ze dit toch wel prima vinden.
    misschien ben ik wel niet in staat om al naar huis te gaan.

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Adriana gefeliciteerd met je zoontje! Wat een schatje is het :)
    Veel succes met je herstel en geniet van jullie gezinnetje!

16. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik krijg ook in week 39 een geplande keizersnee. 1e was een spoed keizersnee.
    Stom he heb er helemaal zin in. het zal veel rustiger gaan dan de 1e. ben er dan ook totaal niet beng voor.
    blijf nu wel 3 nachten met Niels maar 2 nachtjes gebleven aangezien in s'nachts bevallen waardoor dus een lange ok dag.
    Blijf nu mooi 3 nachten als alles goed gaat en dan lekker naar huis.

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben bij de 1e op vrijdagavond om 21.45 uur bevallen d.m.v. keizersnee en stond de volgende morgen al zelf onder de douche. Zouden op zondag ontslagen worden, maar ik wsa nog erg slap door enorm bloedverlies en dus werd het maandag...maar de gyn stond gewoon op zondag naast mijn bed, hoor!

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    ik ben vrijdag bevallen,zaterdag stond ik zelf onder de douche en zondag ben i naar huis gegaan. En ehm arts.... na vrijdag geen een meer gezien

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nou als ik dat zo lees dan zou het dus zomaar kunnen dat ik toch zondags thuis ben en de dag erna kan douchen
    Hoop dat het herstel me goed af zal gaan

@Inggrid, ik ben ook niet echt bang of zenuwachtig voor de operatie zelf. wel spannend natuurlijk maar dat is normaal denk ik.
    Word ook mijn eerste operatie, nooit in het ziekenhuis gelegen of net wat dus dan is het toch allemaal wat spannend '' voor het eerst ''
    vind het nog wel erg lang duren!
    maar dat komt meer door een moeilijke zwangerschap ( groeiachterstand, bijna geen vruchtwater meer, elke dag ctg etc )
    op een moment ben je er wel ''klaar'' mee eigenlijk

maar nog even volhouden! :)

Inggrid heb jij ook de datum al ?

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Van harte gefeliciteerd met je zoon Adriana!! Fijn dat alles goed is gegaan en dat het meegevallen is. Doe rustig aan en laat je lekker verwennen!

Spannend Zebra... Duurt voor jou nu niet zo lang meer. Bij mij word de ks ook in week 39 gedaan. Heb zelf een vaag vermoeden dat ik die datum niet ga halen (heb echt heel veel harde buiken die soms ook pijnlijk naar de rug en billen worden en kan nu bijna niks meer) en huisarts had ook idd dat gevoel als hij het zo hoorde. Maar goed het is de 1e dus wie weet blijft het zo wel doorgaan tot de ks.

Ik ben gister weer op controle geweest. Bloeddruk blijft wat hoog maar stijgt niet verder gelukkig. Moet in de gaten houden dat ik geen klachten krijg. Houd ook wel meer vocht vast maar verder geen last.

Beeb ligt met zijn hoofd zowat in mijn longen waardoor ik het soms wel echt benauwd kan hebben en niet meer kan buigen omdat zijn hoofd dan klem komt te zitten onder mijn ribben. Kon geen kwaad volgens verlos maar voelt niet fijn om op zijn hoofd te knallen met je ribben.

Bij ons is de datum wel onder voorbehoud. Er kon nog wel een en ander tussen komen. Maar vind het wel een leuke datum dus van mij mag hij wel blijven staan. Bij ons mag je volgens mij de 3e dag naar huis. 1e dag word je vaak idd gewassen en dan de volgende dag lekker douchen. Zou zelf ook wel de volgende dag willen douchen maar goed dat hangt toch af van hoe je je voelt en of je katheter eruit en infuus eruit is dan.

Ach we zien het wel. Nog maar even en dan hebben we onze kindjes in onze armen :D

Deel Deze Pagina