Tips geplande keizersnede??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Damienne H, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik ben op zondagmiddag geopereerd. Maandag nog wel in bed gewassen, maar wel zelf naar de wc etc.
    Dinsdagochtend gedouched en naar huis gegaan. Was er zat van in het ziekenhuis haha.

2. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    0Zebra0 Nee ik heb nog geen datum. Helaas zou hem graag al willen weten.
    Ik ben al 4 keer eerder geopereerd allen met een ruggeprik. Mijn zoon is ook met de ks geboren. dat was juist omdat ie veeeeeeelste groot was en ik had juist liters vruchtwater.
    Niels was 5080 gram haha dat pastte dus niet. deze liep met 32 wkn al 2 weken voor ga nu weer van een grote uit kan het alleen maar meevallen.
    Volgens Gyn is deze ook groot maar niet zo groot als Niels. hihi.

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dankjewel :)

Ik werd trouwens de eerste dag in bed gewassen, de tweede dag mocht ik kiezen gewassen worden of zelf douchen (onder toezicht). Ik koos voor het laaste want ik voelde me goed, en het ging ook goed. Ik zei nog op dat moment; ik heb het gevoel dat ik heel de wereld aan kan. Een half uurtje later kreeg ik 'de hele wereld tegen me', had ik even een terugval zeg maar haha. Maar het is heerlijk om even uit je bed te zijn en jezelf op te frissen.
    Ik vond het trouwens best irritant dat je steeds gestoord werd op de kamer. Dan komen ze controles doen bij jou, dan komen ze weer met eten, dan komt de kinderarts weer, pfff je komt ook niet aan je rust toe in dat ziekenhuis.

4. miran336

miran336 Fanatiek lid

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    s0fietje , Ik heb het ook vaak erg benauwd, inderdaad ook een hoofdje wat zo zit te duwen.
    Ik moet dan vaak ook echt meteen even rechtop gaan zitten en goed in en uit ademen want ik word dan vaak erg duizelig.
    en inderdaad, kan geen kwaad zeggen ze, maar vervelend is het wel

Ik heb ook vaak last van de voetjes of knietjes die ze dan ineens in mijn zij steekt, ook erg pijnlijk. alsof er elk moment iets naar buiten kan steken:p

Ik zou het niet erg vinden als het hier eerder gaat beginnen. ben het ook echt zak nu ( elke dag t ziekenhuis in vooral en de onzekerheid ) maar ik denk niet dat de kleine meid eerder wil komen :)

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Zebra ik kan me voorstellen dat jij er helemaal wel klaar mee bent idd. Moet er nu ook niet aan denken om elke dag naar zh te moeten gaan. En als het eerder begint weet je ook dat je kleintje er klaar voor is toch? Ik persoonlijk zou het ook niet erg vinden als het spontaan begint om ook te voelen wat het is om weeen te hebben. Mag dan wel niet persen maar de weeen hebben lijkt me ook een hele ervaring en heb je dat ook eens meegemaakt. Moet dan alleen zo snel mogelijk naar het ziekenhuis toe en word de geplande ks een spoed ks.

Idd ik moet ook echt vaak overeind gaan zitten omdat ik dan effe geen lucht meer krijg. Er word hier al best heel wat afgepuft en gezucht hahaha....

Hoop voor je dat het niet lang meer duurt en dat jij zo je beebje gezond en wel in je armen mag hebben. En ben ook wel benieuwd naar jouw ervaring met de ks straks. Begreep dat je nog nooit geopereerd bent? Beste is om het gewoon over je heen te laten komen en ervoor zorgen dat je de erge pijn voor bent. Nooit wachten tot de pijn erg heftig is want dan is hij moeilijker onder controle te krijgen. Je kan het beste de erge pijn voor zijn met pijnstilling. Waar ik de ks krijg krijg je standaard een pca pomp voor de pijn. Maar aangezien ik net van de tramadol afgekickt ben wil ik daar toch voorzichtig mee zijn. Hoop dat ik hem niet echt nodig ga hebben maar er werd me verteld dat ik hem zeker moet gebruiken als het wel nodig is en dat het geen kwaad kan als je zoiets op korte termijn gebruikt.

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Word inderdaad mijn eerste operatie, vind het spannend maar ben er niet echt bang voor
    ( vind het infuus etc enger dan de operatie zelf :p hou niet zo van slangen en naalden haha )

Ze hebben me inderdaad ook verteld dat ik een pompje krijg waar je 1x per 15min op kan duwen voor pijnstilling
    wel hoorde ik dat als je dat echt elk kwartier neemt je behoorlijk suf kan zijn, en dat lijkt me ook weer niet prettig,
    vooral als je ook je kleintje vasthoud etc.

dus ja even afwachten wat mijn pijngrens is :p
    ben de dagen wel echt aan het aftellen

8. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    even uppen

9. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    dames, 3 mei wordt de datum, spannend hoor! Vrijdag a.s. gesprek met anaesesist.. uhm hoe schrijf je dat?

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Zebra voor jou word het spannend nu :D. Zie je er erg tegenop? Of kijk je er juist ook erg naar uit? Waarschijnlijk als jij thuis gaat komen mogen wij gaan beginnen hahaha.... Ben de dagen/nachten nu echt aan het aftellen. Heb ook wel echt veel pijn nu en kan niks meer. Strompel af en toe wat rond maar meer dan dat zit er niet meer in. Vannacht ook weer 2 uurtjes geslapen door de pijn. Ben er nu wel echt klaar mee en van mij mag hij komen.

Heb net de laatste controle gehad voor de ks en volgende week is het zover. Alles zag er goed uit en beeb reageerde meteen op het voelen. Doet ie altijd trouwens. Als ik hem over zijn bol strijk dan duwt hij altijd terug. Dat vind ik wel echt leuk van het zwanger zijn.

Leuk Olly.. Heb je iets om naar uit te kijken en af te tellen. Ik heb nu in mijn agenda staan bij elke dag hoeveel nachtjes nog hahaha.... Gaat op zich nog best wel snel voorbij voor mijn gevoel.

Maar succes Zebra als ik je niet meer spreek!!

11. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Wat spannend Sofietje en Zebra!
    Veel succes met de ks en ben benieuwd naar de verhalen straks!

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    s0fietje, dus je weet nu ook de datum ??

Ik heb vanmiddag de laatste echo's en controle bij de gyn,
    en dan is deze week nog de ks

Ik zie er (nog) niet tegenop , maar kan ook niet zeggen dat ik er erg naar uitkijk. het is heel onwerkelijk.
    je gaat sochtends naar het ziekenhuis en ze halen ''even'' je kind eruit. heel raar idee
    en besef ook niet dat ik deze week mama zal zijn.
    Zie wel enorm op tegen het infuus en alle toeters en bellen eromheen ( hou niet van ziekenhuizen, naalden en slangen:p , ga al van mn stokje bij bloedprikken, dus dat word nog wat )
    en het daar een aantal dagen blijven zie ik om dezelfde reden dus ook totaal niet zitten

maar hopelijk verdwijnt dat allemaal als ik ons kleine meisje vast heb.

ga dadelijk nog even snel de laatste boodschappen etc halen en een wasje draaien zodat ik morgen alvast mn tas klaar kan maken. zo last minute bedenk je toch vanalles wat nog mee moet haha

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Dank je wel Heitje :D.

Zebra wij weten al een ruime maand de datum alleen houden we die geheim. Het is iig volgende week. We houden de datum hier geheim om niet de dagen ervoor de hele tijd gek gemaakt te worden door foontjes en andere manieren om te stalken hahaha....

We gaan in het weekend nog even gezellig samen uit eten (als mij dat nog lukt) en doe verder niet heel veel meer. Heb gelukkig best veel hulp en hoef ook niks meer nu.

Was dus net bij de verloskundige en die zei dat ik ook straks na de ks erg veel rekening met mijn rug moet gaan houden. Nu is het gewicht er langzaam aan gekomen maar straks is de bult ineens weg en daarmee een stuk gewicht wat ook erg veel invloed op mijn rug zal hebben. Moest er rekening mee houden dat het voor mij pittig kon worden straks. Ik ga het wel zien. Zie zelf tegen de ks niet op en kijk er wel een beetje naar uit nu maar dat komt meer omdat ik niks kan. Kan me voorstellen dat als je net als jij nooit geopereerd bent dat je er niet zo naar uitkijkt en vooral niet als er ook nog angst in het spel is. Maar gelukkig heb jij straks je kleintje in je armen en dan neem je de rest ook wel voor lief denk ik. Ben zelf vaak geopereerd en toen kreeg ik er niks voor terug dus denk ik toch dat het nu een heel ander verhaal zal zijn. Je bent al snel alles vergeten als je je kleintje in je armen hebt denk ik.

Maar houd deze topic in de gaten en duim voor je dat het allemaal mee zal vallen!!

S0fie

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    fijn dat jullie al weten wanneer het wordt..

zebra succes deze week..

hier nog niet bekend. wel bekend dat het zeker een keizersnede wordt. placenta ligt er volledig voor.
    eerst zou het in week 39 zijn. nu is dat al wel een week naar voren gehaald doordat ik inmiddels vorige week al opgenomen was met bloedingen van de placenta. t weekend ff thuis geweest, zondag t ziekenhuis weer in en sinds vandaag weer thuis.. morgen naar de gyn en dan hoop ik meer te weten..

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

De eerste weken na de ks voelde ik me, buiten vermoeid, super....maar nu :(

M'n lichaam is zich aan resetten lijkt wel en alle kwalen komen dubbel en dwars terug, ben o.a. rugpatiënt en die heeft het nu flink te verduren.

Wil jullie niet ontmoedigen hoor maar luister echt goed naar je lichaam en denk niet gelijk dat je de hele wereld aan kan!

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Eerst heel veel succes morgen Zebra (voel dat je morgen aan de beurt bent en je kleintje in je armen mag houden). Geniet ervan en ik hoop van harte dat alles goed zal verlopen en het mee zal vallen allemaal. Toi toi toi... Je kunt het!!

Toevallig ben ik hier gister voor gewaarschuwd door de verloskundige. Ben ook rugpatient en krijg ook daarom de ks. Zij zei ook dat je rug ook weer moet wennen aan zonder dat gewicht en dat kon best nog even problemen geven. Moest het straks rustig aan doen en vooral niet teveel en te snel willen zei ze. Ook niet teveel met kleintje straks trap op en af maar gewoon beneden laten slapen overdag en ook de verzorging lekker beneden doen. Voor de kleine was dit geen probleem en voor mijn rug zou het beter zijn.

Nu echt enorme rugpijn en kan niks meer dat ik toch stiekem het gevoel heb dat het alleen maar beter kan straks.

Sterkte met je rug ook verder!!

17. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Heb trouwens de hele dag al flinke harde buiken die soms toch best vervelend voelen. Echte weeen zijn het volgens mij nog niet maar heb zo'n vermoeden dat er wel iets op gang aan het komen is. Voel het ook regelmatig naar de rug doortrekken. Echt pijn doet het niet maar lekker is anders.... Zou de uk zichzelf al melden? Hoop het stiekem wel eigenlijk!

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Spannend!!!!!:D

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik heb ook een keizersnede gehad met mijn zoontje maar dan onder algehele narcose,, ik mocht geen ruggeprik ivm mijn rug.

Dat is een hele rare gewaarwording, je word wakker en je buik is leeg!
    Opeens heb je een kindje!

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hebben jullie nog tips voor als je bv wilt geven? Heb ook begrepen de de pijnstilling die je na de ks krijgt dan ook erg beperkt is.

Deel Deze Pagina