tips gesprek gyn.

Discussion in 'Zwangerschap' started by moradora, Aug 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    maandag heb ik een gesprek met de gyn om te kijken of ze me eerder in kunnen leiden vanwege mijn psychische en lichamelijk klachten. en een eventuele verwijzing maar de poppoli

de VK zei ga met z'n tweeën en stel veel vragen. maar waar moet ik naar vragen tav. het inleiden en zo? ik heb echt geen idee. ik weet ook niet of ik mijn verwachtingen kan uitspreken (liefst niet over de 39 weken bijv)

hebben jullie tips zodat ik goed voorbereid dit gesprek in kan gaan?

ben zo bang met een kluitje het riet in te worden gestuurd en dat ik het moet uitzingen tot wanneer baby bepaalt dat hij wil komen en dat trek ik niet.

2. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Ik sta reeds van in het begin onder begeleiding van de gyneacoloog.
    hij merkte gedurende de zwangerschap vanzelf dat ik er mentaal door zit en hij heeft beslist om me na zijn verlof (nu di 13/8) in te leiden.
    hij had schrik dat ik anders geen energie meer ga hebben na de bevalling om nog voor de baby te zorgen (heb er al 2)

misschien is dat een kaart die je kan spelen ?
    dat je zodanig moe bent dat je graag op tijd wil bevallen, zodat je je mentaal kan voorbereiden én dan je dan nog energie gaat overhebben om voor de baby te kunnen zorgen?

succes !

3. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Alles opschrijven wat je wil vragen, heb ik ook gedaan.
    Niet dat ik er wat aan had, vandaag heb ik gynaecoloog nr 5 gehad en die vond inleiden onzin. Maar afgelopen dinsdag had ik een gynaecoloog die zei dat we vrijdag ( vandaag dus ) gingen praten over inleiden. nr 5 zei dat hij pas ging inleiden met 42 weken:( leuk vooruitzicht hé:( En ik hoef ook pas volgende week vrijdag terug te komen en dan ben ik precies 40 weken ( banner loopt 2 dagen achter ) en dan krijg ik gynaecoloog nr 6!! er zijn er trouwens 7 dus nog 1 gynaecoloog te gaan en dan heb ik ze allemaal gehad.
    Ook het slechte slapen ( 2 en een half uur ) is geen excuus voor inleiden, hij wilde wel oxazepam voorschrijven, of dat ik bleef overnachten in het ziekenhuis en morfine kreeg om te slapen......ja daaaaaag!

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    1,099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja er zijn zoveel vrsgen die je kan stellen. Weet alleen niet wat je wil weten. Vragen hoe inleiden verloopt zou ik doen, want had ik zelf een heel andere voorstelling van, maar kan dus gerust een week duren het inleiden zelf he...

Of er een datum vast gezet wordt, pijnstilling en zou zeker aangeven dat je ebergie op is en opziet tegen een lange bevalling en dat je dit niet meer aankan. Wat is hun advies hierin. Zou een keizersnede geen betere optie zijn enz...

5. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    was het maar zo simpel als dat ik alleen moe ben, dan zou ik het nog wel uit kunnen zingen.
    ik wil zo snel mogelijk ingeleid worden omdat ik bang ben dat hoe langer ik wacht hoe verder ik wegzak ik deze beginnende depressie en ik na de bevalling er niet voor mijn kind kan zijn.
    ik wil koste wat kost voorkomen dat ik weer beland waar ik 3 jaar geleden was. dat kost me mijn gezin of leven ben ik bang.
    als het goed ik staat dit ook in de overdracht van de VK.

het is idd goed om te vragen naar hoe het inleiden gaat, risico's en pijnstilling. want ik heb geen idee hoe een inleiding gaat. ga ook zeker vragen over keizersnee als optie. ik ga morgen maar eens met manlief onze vragen en bezorgdheden op papier zetten zodat we niks vergeten.
    mijn doel is om met een datum op zak uit dat gesprek te komen.

Share This Page