Tips gevr voor zometeen mee naar de gynaecologe

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirre, 8 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Zoals Natasja het ook al aangaf, ik begrijp niet zo goed betr die HSG.
    Als het gaat om m'n eileiders...ben ff zwanger geweest in juni/juli..dus het kan wel, alleen liep het niet zo goed af.

Ik ben sowiezo van plan om naar het medische spreekuur te bellen van de gynaecologen in het ziekenhuis om eens na te vragen of dit ECHT gelijk nodig is, of dat er een alternatief is!?...

Toen de gyn het vertelde wist ik niet dat het zo'n pijnlijk onderzoek zou zijn.
    Ik heb er heeeellll veeeeelll voor over om zwanger te mogen worden, maar als het niet echt nodig is dan liever die HSG niet :(

2. Niet meer actief

hoi meid
    ja dat snap ik
    je kunt altijd vragen
    maar misschien wel beter om het te doen zodat je zeker weet dat het niet aan je eileiders ligt
    maar je moet doen wat jij wilt hoor!!
    ik wens je in ieder geval veel succes

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @caruli
    Jij hebt ook die HSG gehad zie ik.
    Wat was jouw ervaring ermee..en waarom deden ze het onderzoek?
    Om te kijken of de eileiders toegankelijk waren?

Mirre

4. Niet meer actief

hoi
    ja klopt ik heb ook een hsg gehad
    maar die hebben ze gedaan tijdens de kijkoperatie
    bij mij deden ze dat
    omdat ik 2 jaar bezig was met zwanger worden
    en de gyn wilde eens van binnen kijken wat er aan de hand was
    en dus ook de eileiders controleren
    en ik heb een leo behandeling gehad dat hebben ze ook gelijk tijdens de operatie gedaan
    dus ze hebben me helemaal bewerkt en gedaan ;)
    en een maand later kreeg ik de uitslag van de operatie enzo

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Oke,
    volgens mij krijgen over het algemeen vrouwen die al langere tijd proberen zwanger te raken het in combi met iets anders en niet alleen dat HSG onderzoek..

6. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Neej hoor Mirre dat zit denk ik anders, ik was nog geen half jaar bezig, maar omdat ik al aantal jaartjes wat pijntjes had had ik toch zoiets laat het even na kijken bij de gyn.
    Ik had een cycte op mijn linker eierstok die dus verwijderd moest worden om te kijken wat het was.

Daarbij kwamen tijdens de kijkoperatie heel wat dingen voor de dag. zoal die verklevingen en littekenweefsel en dus een verstopte eierstok en daardoor heb ik ook gelijk die HSG gekregen omdat de gyn wilde zien als ze alle twee doorgankelijk waren.
    Waar dus maar 1 doorgangelijk was ook heeft hij gezegt dat er gewoon helemaal niks meer aan mijn linker eileider te doen was dus ook echt stuk.

Groetjes Anna.

7. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Mirre,
    Goed dat je geweest bent en er zo positief over bent.
    Ik ga heel hard met je mee duimen dat t deze maand gewoon lukt.
    xxx Sophie

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank je Sophie voor je lieve reactie!

AnnaS,
    Oke , maar bij mij zit toch iets van twijfel ...(mede) omdat ik wel zwanger ben geworden alleen is het misgegaan na een aantal weken (mk)
    Dan 'lijkt' me die eileider wel te werken??
    Maar ja ik ben geen dokter natuurlijk en ik begrijp dat ze gewoon wat dingen willen uitsluiten, alleen zo'n cyste als waar jij het over had..kunnen ze dat ook niet met een inwendige echo zien??
    Na de mk hebben ze die gemaakt en zagen (naar mijn weten) niets bijzonders. Ik mag aannemen als dat wel reden tot een HSG zou hebben dat ze dat wel zouden vertellen ..

Klinkt misschien vreemd, maar het idee wat ik nu zo ongeveer krijg is dat ik beter af ben met een kijkoperatie (onder narcose)waarbij ze gelijk de hele boel goed onder de loep nemen dan een HSG..

Liefs van een bezorgde Mirre

9. sannoukje

sannoukje Lid

22 jul 2006
    86
    0
    0
    hoi mirre,

wrs willen ze gewoon weten of beide eileiders toegankelijk zijn, of dat die ene zwangerschap dus veel geluk was.En zo niet dan kunnen ze hem goed schoonmaken.

Een operatie onder narcose is veel ingrijpender en heeft ook weer risico's dus dat willen ze ook niet zomaar.

succes

10. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ja dat maakt je verhaal ook wel apart eigenlijk, want als je al dus wel zwanger bent geweest dan moet er sowieso 1 eileider het doen.
    En als je dus na de mk een inwendige echo heb gehad en dat er toen alles goed uitzag zou dat nu ook wel zijn.
    Maar een laparoscopie doen ze dus ook wel zo om eens tek ijken hoe het er van binnen uitziet ik heb dus een combi gehad, maar zou dan wel ook wel voor HSG zijn.
    Ik denk dat het gewoon dan per gyn verschillend is.
    De een pakt het gelijk groot aan en de andere denkt met een wat kleinere onderzoek of meerdere onderzoekjes een oorzaak te vinden.

Groetjes Anna

11. sannoukje

sannoukje Lid

22 jul 2006
    86
    0
    0
    ik heb trouwens ook een HSG gehad en het viel me reuze mee, zeker in verhouding met mijn bevallingen!!

Dus wie weet valt het bij jou ook wel mee!

Deel Deze Pagina