turkse bruiloft..

Discussie in 'De lounge' gestart door macy77, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wat zijn bijzondere gewoontes en tradities op het feest.
    Ik weet alleen dat man en vrouw "gemixt" zijn.
    Zowel bruid en bruidegom islamitisch, maar bruid is indisch.

En wat geef je cadeau? Alleen een envelop?

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heb je dan ook niet zo'n ceremonie waar iedereen een briefje geld aan de jurk spelt???
    Dus zorg dat je wat los bij je hebt...
    Maar weet het niet zeker hoor...

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
  4. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik ga het even lezen..

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zou het gewoon aan de bruid/bruidegom vragen. Meestal wordt geld gedaan, maar een mooi cadeau wordt ook echt wel gewaardeerd hoor. Vraag gewoon wat ze willen hebben.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben wel eens op een turkse bruiloft geweest. Was erg leuk!
    Enige waar ik van op keek, is dat alle enveloppen werden geopend en het geld bedrag werd genoemd wat erin zat en van wie ze het hadden gekregen.
    Schijnt normaal te zijn.
    Verder had ik gewoon een nette jurk aan, het hoeft allemaal niet erg bedekt te zijn.

Ben ook wel eens op een marokkaanse bruiloft geweest, dat was een ander verhaal.
    Daar zaten de mannen en de vrouwen apart.
    De bruidegom was een kennis van mijn man, verder kende ik daar niemand.
    Dus ik zat helemaal alleen tussen allemaal marokaanse vrouwen die geen woord met mij wisselden.
    Verder was iedereen in nette avondjurken, en was er niks bloots te zien. Gelukkig had ik hier wel wat rekening mee gehouden.

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ja ik weet dat de bruid (mijn achternichtje) ook een best "blote" jurk aanheeft :)

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Je kan het geld gewoon in een envelop doen of een cadeau mag ook wel..

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Toevallig gister een turks bruiloftsfeest gehad, en hier keek ik ook heel erg van op. Vind het maar een raar iets, maargoed het is maar net wat je gewend bent denk ik. Hier werden de enveloppen niet open gemaakt, maar dan werd er geroepen dat het een envelop van een collega was.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het verschilt echt heel erg. Van bruiloften zonder muziek en mannen en vrouwen apart tot bruiloften met alcohol en een en al muziek en diepe decollete's en glitter en glamour.

Het 'omroepen' van de inhoud van de enveloppen is een beetje ouderwets en gebeurt in Nederland bij Turkse bruiloften volgens mij nauwelijks meer.

Je hoeft in ieder geval niet van tevoren te eten ;) want er wordt eigenlijk altijd wel een maaltijd geserveerd. Verder heeft het officiele gedeelte in het gemeentehuis al eerder plaatsgevonden, dit is puur het feest.

Wat betreft kado's, het is 'gangbaar' dat je inderdaad geld (of nog beter, goud) geeft en eventueel nog iets voor het huishouden van de bruid (de meeste stellen gaan ook echt pas na het huwelijk samenwonen). Persoonlijk geef ik altijd gewoon iets wat ik echt leuk vind voor de bruid naast de standaard envelop. Dus een mooi kadootje en een lief kaartje erbij, bijvoorbeeld. Traditie of niet, dat soort dingen worden altijd door iedereen gewaardeerd.

Deel Deze Pagina