mijn zoontje is een kieskeurige eter en drinker en ik weet niet zo goed wat ik er aan kan doen, misschien dat iemand nog een goede tip heeft. het schema is als volgt: 7.00 bv 9.00 pap met 120/4 opvolgmelk 11.30 kleine stukjes brood met jam (geen succes, slecht een paar stukjes) 13.00 bv 16.00 fruit met drinken (drinken wil hij vaak niet) 17.30 warm eten meestal 100 gram met een toetje (kwark, Griekse yoghurt) 20.00 bv 23.00 bv eigenlijk wil hij geen stukjes in zijn eten en is brood daardoor ook geen succes, vandaar dat ik nu sinds een paar weken pap ben gaan geven. ander drinken dan melk wil hij eigenlijk ook niet. momenteel is het helemaal drama omdat hij erg last heeft van doorkomende tandjes.
Ik zou het nog even de tijd geven... Hij krijgt borstvoeding, dus daar zit al een heleboel in. De rest komt wel. Zeker als hij nu last heeft van zijn tandjes, zal vast eten niet erg aantrekkelijk voor hem zijn.. Gewoon blijven proberen, je kan ook een craquotte of beschuitje aanbieden. Om aan te knabbelen. Komt wel goed hoor!
Bedankt zöe. Toch nog maar even geduld hebben. Wel lastig als je leest dat andere kindjes al anderhalve boterham eten maar zal vast goed komen
In ieder geval geen discussie van maken, geef het, wilt hij 1 hapje goed, 10 hapjes ook goed. Verder wellicht wat vaker voeding aanbieden ? 5 x per dag met 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes, komt er ook wat structuur in en zal hij vanzelf in het structuur vallen en heeft hij meer kans om elke keer 1 hapje te proeven s dan toch al 5 hapjes
Misschien een schrale troost maar mijn zoontje van 11 maanden eet nog minder.. Baal er ook vreselijk van en hebben ook begeleiding van een preverbaal logepedist omdat zijn weigeren van voedsel mede voortkomt uit het hebben van allergieën. Blijven aanbieden en oefenen, nadruk leggen op wat goed gaat en dan wordt het vast beter. Geen grote strijd aangaan, werkt alleen maar averechts.