Afwachten of niet?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Vintage Rose, Jan 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Ik heb op 29 dec een miskraam gekregen met 4.5 weken zw schap.
    Op 30 dec was t HCG 19.5. Op vrijdag 3 januari weer geprikt toen was t HCG toch gestegen naar 43. Daarna een week tussen hoop en vrees geleefd maar donderdag 9 januari was t HCG gezakt naar 29.
    Ik vloei nog altijd licht voornamelijk bij t afvegen en een inlegkruisje is voeldoende (dag 20). De zwangerschaps test wordt niet lichter vandaag nog steeds positief (week na laatste bloedtest ) kan ik daaruit concluderen dat mijn hcg iig nog 25 is aangezien de test twee strepen geeft?

Ik heb de afspraak om volgende week donderdag weer bloed te prikken maar is dat niet wat lang?! Ik was slechts 4.5 weken in verwachting dus vraag me af waar die lange nasleep vandaan komt.

Alvast bedankt voor de informatie.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

soms kan er toch nog wat weefsel zijn nagebleven, dat lost het lichaam wel zelf op, maar dat wordt dan vervolgd met bloedprikken. Je kunt geen hcg waarde concluderen uit een test.
    Ik zou het wel even overleggen met de arts, wat je nu moet doen nu je nog steeds positief test.

Mirjam

3. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Ik heb vrijdag toch maar even gebeld. Extra echo gehad en alles zag er goed uit. Inderdaad stopte het bloedverlies zaterdag. Zondag ook geen verlies. Gisteren ben ik echter ongesteld geworden en behoorlijk ook. Ik denk dat t een onttrekkingsbloeding is want twee weken geleden heb ik geen ovulatie gehad. Hopelijk komt mijn oude cyclus nu weer op gang. Bedankt voor de informatie.

Share This Page