Dag meiden! ik krijg over een week de sleutel van mn eigen huurhuisje, samen met mn drie kindjes! heb dr zin in!! Maar ook wel erg spannend hoor... nu moet er veel in het huis gebeuren, gelukkig heb ik hulp genoeg en ook tijd zat (kan nog zolang blijven wonen waar ik woon totdat het huis leefbaar genoeg is) Ik weet al wat ik wil aan de muren en vloer. Alleen zijn nu de trappen kaal gestript en ik twijfel of ik deze met vloerbedekking zou bekleden of schuren en mooi aflakken... ik neig zelf naar dit... wat zouden jullie doen?
Je kan je trap laten bekleden voor 200 euro. Heb je een kat? die gaan er vaak wel aan krabben. Je kan het inderdaad ook mooi aflakken,tree om tree zodat je nog wel naar boven en naar beneden kan. bij de action hebben ze gewoon witte verf (ral9010),kost geen drol en dan kan je er ook van die halve maantjes op doen. een stuk goedkoper dan laten bekleden dus... Ik zag in een ander topic iemand die een witte trap heeft met halve maantje en ze heeft bij action "home sweet home" stickers gekocht en die op de trap geplakt,heel gaaf! Succes ennuh,gefeliciteerd natuurlijk
Wij hebben onze trap met plaklaminaat gedaan, stoot/antislip strip erop en de zijkanten afgelakt. Kost ook niet veel, we waren denk ik voor de gehele trap met verf en strips 150,-
Wij hebben de trap geschuurd en gelakt zo'n 3 jaar geleden. Met botenlak. Dit is de meest slijt en krasvaste verf. We hebben er geen halve maantjes oid op. We lopen er ook met schoenen op en moet zeggen dat het nog steeds mooi is. Helaas laatst met een kast naar boven sjouwen een trede beschadigd, maar dat kan ik wel bij werken. Het is een hoop werk, vooral het schuren, want moet echt helemaal glad zijn. En de botenlak die wij hebben genomen van Sikkens (geloof dat t zo heet) is wel kostbaar. Veel plezier in je nwe huisje!
thanx meiden! okee... dan wordt het denk ik lakken, vind dat wel mooi en strak eruit zien! die halve maantjes met home sweet home lijkt me erg leuk! En verf bij de action tjee, hebben ze dat? Lekker daar gaan shoppen dus!
Houd er wel rekening mee dat het schuren een enorme bak werk kan zijn. Heb bij een vriendin wel eens de trap geschuurd en daar zijn we 2 weken mee bezig geweest. Niet te doen om al die tapijtresten eraf te krijgen... Heeft alleen al een vermogen aan schuurpapier gekost.
Wij hadden eerst de trap gelakt maar vind dat toch met de kids best wel glad. Wij hebben de trap nu laten bekleden. We hadden een klus op marktplaats gezet en inclusief het materiaal waren wij 150 kwijt. Ik vind die beklede trap toch beter bevallen dan gelakt.
Wij hebben er gewoon weer vloerbedekking op gedaan. Veel te veel werk om het mooi glad te krijgen. Ga ik niet aan beginnen hoor.
Bij ons is de bekleding er nu af en ik ga het schuren, lakken en dan halve maantjes erop. Bij ons waren de lijmresten er uitstekend af te halen met een verfkrabber en afsteekmes. Schijnbaar hebben ze niet zo'n goede lijm gebruikt destijds.
als het een ouder huis is, die zijn vaak gehoriger en zeker met kinderen die de trap op en af denderen. Dat was gier de reden om voor bekleden te kiezen. Dat dempt een hoop geluid. Daarnaast vind ik het veiliger want minder glad.
Wat ligt er nu op de trap?? Bij ons lag er namelijk vloerbedekking op, deze hebben wij gestript, geschuurd en gelakt. Was erg veel werk!!!
Het ligt er ook heel erg aan van wat voor een soort hout je trap gemaakt is. In de meeste huizen zitten vurenhouten trappen. Probleem daarmee is dat je er direct putjes inloopt of krassen op krijgt, zelfs met de duurste lak. Wij hebben er daarom ook in ons nieuwbouwhuis voor gekozen om de trappen te laten bekleden. Waar ik in eerste instantie niet aan gedacht had, maar waar ik nu heel blij mee ben, is dat het een stuk minder gehorig is. En dan is dit een nieuwbouwhuis en goed geïsoleerd... Laat staan hoe dat zou zijn in een ouder huis. Succes met je keuze!
ja het is een ouder huis, denk eind jaren 80. De bekleding die erop zat is eraf gehaald door de woningstichting. En ik ben pas een keer wezen kijken, dus nog niet echt goed opgelet hoe de trappen er aan toe zijn. Ik vind lakken mooier, maar als het zoveel werk is om te schuren... en ja, mn kindjes zijn nog klein, dus als bekleden veiliger is en geluidsdempend... mmmm ga nu toch weer twijfelen hahaha
voordelen bekleden: - kan je laten doen, dus minder werk - glijd minder snel uit - ziet er minder vuil op nadelen bekleden: - met katten, krijg je er veel haar op en ze kunnen het kapot krabben - iets minder mooi dan lakken vind ik persoonlijk voordelen lakken: - mooier/moderner (mijn smaak tenminste) - makkelijker schoon te houden nadelen lakken: - veel werk - eventueel slijtage - als je het wit maakt, zie je er snel vuil en stof op Wij hadden eerst de trap gelakt, was erg veel werk, maar was er wel blij mee. Nu hebben we de trap bekleed en ik heb spijt, want mijn katten maken het stuk door te krabben en veel haren op de trap.
Ik zou hem bekleden, want er valt of glijdt toch wel eens een kind van de trap en dan is vloerbedekking echt zachter. En ja, het schuren van lijmresten is verschrikkelijk en ook nog slecht voor je longen, zoveel stof.
Ook al in een ander topic geplaats maar misschien heb je er wat aan voor je ideetje. Zelf hebben we voor bekleden gekozen omdat dit er ook opzat en er dikke plakken lijnmresten zaten. Het een vurenhouten trap is: butsen en deuken. Verf en/of lak erg glad is en wij altijd op sokken lopen in huis. Tapijt zacht is en niet gehorig. Buren hebben wel een gelakte trap en die horen we altijd heen en weer gaan.
Wij hebben een loper: super mooi en praktisch!! Trap is heel licht creme, de loper is antraciet grijs. Staat heel chique! Maar je moet inderdaad wel schuren en verven, dat is best even een klus. Een tip: als je gaat bekleden, doe dan geen vloerbedekking op de opstaande randen. Dit zie je soms ook wel, maar is zo oudbollig.....
Hou er wel rekening mee dat je meerdere keren moet schilderen en met goede verf. Wij hebben verf van Flexa voor oa trappen, hoogglans wit , welke niet afgelakt hoeft te worden. Let wel op dat je geeeen normale blanke lak neemt als je em toch aflakt, dit vergeeld op den duur. Trap moet je ongeveer 3 keer schilderen als je er geen halve manen opdoet.