Ik ben opzoek naar recepten met havermout en dan voornamelijk als ontbijt en lunch zeg maar. Ik eet het nu "gewoon", maar ik zou graag wat meer willen varieren en het misschien iets lekkerder maken Het moet wel binnen mijn dieet passen dus niet met roomboter, bruine suiker of honing Ik kom op internet best veel recepten bezig, maar ik twijfel bij alles of het wel past binnen een dieet. Tot nu toe ontbijt ik dus 4x per week met havermout en dan bereid ik het als volgt: - Soyamelk opwarmen, scheppen havermout erdoor en nog 5 minuten laten borrelen in een pannetje. In een kom, beetje kaneel en rozijnen erbij en dan nog 5 minuten laten staan. Iemand nog meer variatie tips? Ik lees steeds goede berichten over havermoutpannenkoeken, maar is dit geschikt binnen een dieet?
Op deze blog staan veel (gezonde) recepten met havermout, je moet ff naar beneden scrollen maar er staan ook veel ontbijtrecepten tussen De Bakparade: havermout
Benodigdheden: 150ml magere yoghurt 5 eetlepels havervlokken Halve theelepel boter Halve theelepel honing 2 eetlepels rozijnen Appel Theelepel kaneelpoeder Schil en verwijder de klokhuis van de appel. Stoom of kook deze zaxht. Laat de appel afkoelen. Doe de yoghurt in een schaaltje met de kaneelpoeder en vermeng dit. Verwarm op een laag vuur de boter, havervlokken ,rozijnen en de honing ( is ook lekker zonder de honing en met goede antiaanbaklaag kan het ook zonder boter) verwarm tot de havervlokken bruin van kleur worden. Doe de appel in de yoghurt, en leg het mengsel (warm) daaroverheen.... Ik vind het erg lekker.. En het past perfect als ontbijt binnen mijn dieet...
Niet met havermout maar met brinta. Op mijn werk hebben we kookboekje liggen die heet: brintafelen 49 manieren van op andere manier brinta eten. Weet niet of je het ergens kan kopen maar misschien een idee.
Ik vind havermout uit de oven echt heeeerlijk. Op internet heel veel variaties op te vinden.. Baked Oatmeal with Blueberries and Bananas | Skinnytaste En je kan agave siroop gebruiken ipv honing, minder calorieen. Ik zou persoonlijk niet al te veel calorieën tellen voor ontbijt, als je gewoon goede pure producten gebruikt creëer je een goede basis voor de rest van de dag
Ik vind dit recept echt superlekker (al zit er wel een beetje honing in, maar dat kan je ook weglaten): Fruitige Birchermuesli recept - Recepten van Allrecipes