Hoi meiden, wij zijn in juni uitgerekend en nu zouden we eigenlijk niet op vakantie gaan maar nu begint het toch een beetje te kriebelen.. maar we twijfelen omdat ons kindje dan pas 2 maanden is .. wat zijn jullie ervaringen met op vakantie met een jonge baby?
Niet verstandig. Je hebt er eigelijk niks aan.. 2 maanden baby slaapt, poept/plast en eet alleen en krijgt er helemaal niks van mee... Ik zou gewoon lekker in Nederland blijven en dagjes weggaan ofzo.. Wij zouden ook wel op vakantie willen maar we hebben er niks aan. Geheel afhankelijk van de kleine en kunnen niks doen met de kleine dus gaan we volgend jaar als ze 1 is! Ik zou maar eerst tot na de bevalling gaan wachten! want misschien hou jij iets aan de bevalling over en wil je nog geen eens meer weg.. Succes!
ja ik zou ook tot na de bevalling wachten met boeken. en een vliegvakantie zou ik ook niet doen met een kleine van 2 maanden. ik vind een paar uur winkeen al een hele opgave. en bv mijn kleine slaapt nie in de wagen alleen in zijn bedje. dan zit je heel de dag in je hotelkamer
Wij gaan waarschijnlijk wel al heel snel na de geboorte vliegen met de baby. Mijn vader woont op Aruba en ik wil gewoon dat hij zo snel mogelijk zijn kleinkind kan zien. Wel wachten we met het boeken van de tickets tot na de bvalling, want misschien ben ik of de baby lichamelijk wel helemaal niet in staat om te vliegen. Maar ervaring heb ik er nog niet mee, want dit wordt ons eerste kind. Ik ben dus ook wel benieuwd of er hier dames zijn die er wel ervaring mee hebben.
Zelf moet ik ook in juni bevallen en bij ons was eerst het plan om in september een korte vliegreis te maken, max. 4 uur. Maar ben hier al van terug gekomen omdat de kinderwagen gelijk moet worden ingecheckt met de koffers in het vliegtuig. Vaak wordt daarmee even hard gesmeten als met de koffers zelf en vind je deze beschadigd terug. Daarnaast zie ik het ook niet zitten om zoveel uur van te voren al op schiphol rond te lopen met baby zonder kinderwagen. We hebben besloten om in september ergens met de auto heen te gaan. Waarheen weten we nog niet, wacht eerst de geboorte van het kindje af, als het een erge huilbaby is, dan is de veluwe bij wijze van spreke al te ver!
hmm, ik zou het niet doen. Niet eens alleen om het ongemak met zo'n kleintje. Vooral ook om de druk die met het opstijgen en landen op de oortjes komen en je weet niet hoeveel last je baby daarvan heeft. Je kunt ook dichtbij op vakantie gaan. Liefs
ik zou ook eerder kiezen voor een huisje in nederland dan een vliegreis. Vanwege praktische dingen, zoals de wagen. Maar ook vanwege medische zorg, je kleintje is toch nog behoorlijk 'teer' als het 2 maanden is. En natuurlijk omdat je nog maar moet afwachten hoe het met jezelf en je kindje gaat na de bevalling.
2 maanden is wel jong. En ik denk ook dat je je er dan in ieder geval op moet instellen dat het geen vakantie zoals normaal wordt. Wij gaan wel naar Turkije als Irem 4 maanden, maar met de reden dat de familie van mijn man haar natuurlijk ook graag wil zien. We verblijven ook gewoon bij familie in huis zodat we alles bij de hand hebben. En natuurlijk gaan we ook leuke dingen doen en zal het best vakantie zijn, maar we zullen een stuk meer ´binnen´ zijn dan anders. Maakt mij niet uit. Wij hebben overigens al wel, in verband met ticketprijzen, al voor de geboorte geboekt. Zie verder niet op tegen de reis of wat dan ook, Irem krijgt borstvoeding dus we hoeven wat dat betreft niets mee te nemen, alleen de maxi cosi gaat mee, de kinderwagen blijft hier en verder zal het best allemaal goedkomen. Het lijkt me makkelijker met zo´n kleintje op vakantie te gaan dan met een peuter van 2 of 3 jaar.
ik zou het niet doen zo snel. om praktische redenen, maar het kan ook medische redenen hebben bij mijn eerste moest ik 3 maanden herstellen van mijn bevalling. mijn tweede was een huilbaby die heeft 9 weken lang 9 uur per dag gehuild ik moet bij beiden er niet aan denken om dan in een vliegtuig te moeten zitten ik zou dan inderdaag ook gewoon lekker in nederland of hoogstens duitsland of belgie blijven en dan ook in een vakantiehuisje zodat je van alle gemakken voor zien bent
Wij hebben er ook over getwijfeld maar hebben toch maar besloten met de auto op vakantie te gaan. Wij vertrekken over 3 weken naar Frankrijk. Denk wel dat het zou lukken met ons (hele makkelijke) zoontje maar ben bang dat we er zelf niet zoveel aan zouden hebben aangezien het niet verstandig is om teveel in de zon te gaan met zo'n kleintje en het toch wel een héle grote 'verhuis' is. Vind het dan toch wat te duur met het vliegtuig om dit risico te lopen. En Frankrijk is toch ook wel écht vakantie maar niet té heet en niet te ver. Lieve groetjes!
Wij gaan over 2 weken op vliegvakantie, Kais is dan 4,5 maand. Ik denk dat het grootste probleem vooral het gesleep met spullen is. Hij is een erg gemakkelijk jongetje en we verblijven gewoon bij mn schoonfamilie, dus wat dat betreft is er niet heel veel verschil met thuis. Het is er in juni maar iets warmer dan hier en het is 'maar' 3 uur vliegen. Ik denk dat het wel goed zal gaan. Zolang hij z'n melk krijgt, verschoond wordt en een plek heeft om te slapen en soms een beetje te spelen, vermaakt hij zich prima. Het maakt hem dan niet zoveel uit wáár dat is. En niet te vergeten alle liefde en aandacht die hij van mn schoonfamilie gaat krijgen! Want zij hebben hem nog niet kunnen zien.. dus hij zal niets tekort komen! Een echte zonvakantie met zon-zee-strand-zwembad-uitstapjes enzo zou ik niet doen met een klein kindje, ik zou dan eerder een appartement boeken ofzo, of een huisje. En dan af en toe een paar uurtjes erop uit, maar vooral veel rusten. Ik zou dan ook de hele vakantie afstemmen op je kindje, en dus zeker niet teveel wilde plannen maken. Ik zou wel wachten met boeken tot na de bevalling, misschien krijg je wel een enorme huilbaby of zijn er medische problemen waardoor reizen niet mogelijk/wenselijk is.
Ik wilde eerst ook heeeel graag op vakantie met Zoë maar ik ben ervan teruggekomen toen ik las dat het beter voor je baby is om pas vanaf 11 maanden te vliegen. Dit omdat de gehoorbuis (heet dat zo, haha??!) volgroeid is. Nu gaan we volgend jaar in juni denk ik weg. We kijken wel. Mocht je toch per se willen gaan, zou ik zeker even wachten tot na de geboorte, je weet niet hoe alles gaat natuurlijk (zoals al eerder aangegeven). Veel succes met je bevalling in ieder geval!!
edge van wie heb je dat gehoord dat je pas na 11 maanden kunt vliegen? volgens mij maakt het niet uit hoe oud het kindje is als je gaat vliegen
Dit las ik op de website van transavia.com Pasgeboren baby's mogen pas vanaf dag 7 vervoerd worden in de drukcabine van een vliegtuig. De bevalling moet zonder complicaties zijn verlopen. Premature baby's worden niet vervoerd.
Hoi Saskia, ja dat heb ik ook zien staan, dat is meer een regel van Transavia zelf lijkt mij. Ze vervoeren dus geen premature babies en babies jonger dan 7 dagen. Het gaat dan met name over langeafstandvluchten zie ik. Staat in de alinea met leeftijd erboven. Er staat dat het wordt afgeraden om te vliegen met een baby jonger dan 6 weken en met langeafstand wachten tot je baby ouder is dan 10 maanden. Vliegen met een baby Wanneer je besluit het vliegtuig te nemen naar je vakantiebestemming, moet je rekening houden met de volgende zaken: je kindje wil ook tijdens de reis zo min mogelijk uit zijn voedings- en slaapritme gehaald worden. De meeste vliegtuigen hebben kleine babybedjes beschikbaar. Je mag deze bedjes echter alleen gebruiken totdat je kindje een paar weken oud is. Omdat er maar een paar bedjes per vlucht beschikbaar zijn, moet je deze van tevoren reserveren. Tijdens het opstijgen en landen kunnen kleine kindjes last krijgen van hun oortjes. Je kunt de pijn verzachten door je kindje tijdens het opstijgen of landen te laten drinken of te laten sabbelen op een fopspeen. Babyvoeding mee aan boord Sinds 2006 is men bij de douane erg voorzichtig met vloeibare middelen. Voor babyvoeding gelden echter uitzonderingsregels: Zo mag je gewoon een fles melk in je handbagage vervoeren. Je mag echter niet meer dan 100 milliliter gekookt water meenemen. Je kunt van tevoren informeren bij de vliegmaatschappij of het ook mogelijk is om warm water aan boord van het vliegtuig te krijgen.
Hallo Edge Ja dat lijkt mij nu ook. Ik zelf zou overigens ook niet zo snel met een kleine baby gaan vliegen (tenzij je om wat voor reden dan ook móet). Wij zelf gaan nu voor het eerst met onze dochter vliegen in september, ze is dan 19 maand, dan moet het wel kunnen denk ik.
Dat is natuurlijk net als dat luchtvaartmaatschappijen een regel hebben dat ze niet willen dat je vliegt vanaf, ik geloof, 7 maanden zwangerschap. Sommige zijn daar makkelijker in dan de ander. Maar ja, weigeren kan altijd. Wij gaan volgend jaar denk ik, ik vind haar nu ook nog wel erg klein hoor. Eerst maar even wat weerstand opbouwen (en sparen, kunnen we wellicht wat verder weg op vakantie haha).
Hier goede ervaringen met het vliegen met een baby van 3,5 maand oud (gecorrigeerd 2,5 maand ivm vroeggeboorte). Vlucht ging prima! Last van oortjes voorkom je door te voeden tijdens stijging en landing... Verder is het vooral de vraag wat je van een vakantie verwacht. Wij zijn gegaan om tot rust te komen na een periode ziekenhuis en zwangerschapsvergiftiging... Is ons prima bevallen! Zie echt geen reden waarom je niet met een kleintje op vakantie kunt gaan!