speelgroepje voor baby's?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamma van Finn, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje en kon zo snel op internet niets vinden.
    Omdat ik een praktijk aan huis heb en mijn tijd zo in kan delen dat ik veel bij Finn kan zijn ben ik op zoek naar een speelgroepje voor Finn. Hij ziet nu weinig andere kindjes omdat hij niet naar de kinderopvang gaat en tijdens babyzwemmen etc merk ik dat ie andere kindjes wel ontzettend leuk vind. Nu spreek ik natuurlijk ook af met vriendinnen met kinderen maar ik zou het best leuk vinden om wekelijks (of twee wekelijks) eens naar een soort van speeluurtje te gaan waar Finn ook kennis kan maken met andere kinderen en ook 'leert' spelen met anderen. Weten jullie of er zo iets bestaat (in omgeving Den Haag)? Ik weet van een duitse vriendin dat ze bijv in duitsland 'kruipgroepjes' hebben waar moeders elkaar kunnen ontmoeten met hun kinderen.

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen!

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik zou zo ook niet weten of zoiets bestaat. Jij bedoelt echt iets georganiseerds of toch iets informeels? Anders zou je een gewoon een oproepje kunnen plaatsen voor mama's uit dezelfde regio met kindjes van dezelfde leeftijd.
    Als je zoontje wat ouder is kun je bijv naar een peuterochtend van een indoorspeeltuin kunnen gaan. In het zuiderpark zit een indoorspeeltuin waar iedere vrijdag een peuterochtend is. Ga er zelf ook geregeld heen, is erg leuk! Zo kun je misschien ook anderen leren kennen, en de kindjes zoeken elkaar ook een beetje op heb ik gemerkt.

3. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Wij hebben hier in de buurt de mama's club. Ik weet dat er meerdere zijn in nederland. Dus daar misschien even op googlen?

Succes!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je zou op het cb kunnen vragen of er zoiets in jouw regio bestaat? Weet van een meisje die in Australie woont dat het daar ook bestaat, echt ideaal lijkt me dat, allemaal baby's van dezelfde leeftijd uit dezelfde buurt.

5. Mamma van Finn

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het mag best georganiseerd zijn maar hier in Voorburg zit bijv. 'Little gym' en daar betaal je 75 euro per maand (!!) voor elke week een uurtje spelen, dan is voor mij de lol er al af. CB en oproepje plaatsen zijn in ieder geval al goede tips :).

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    en heb je niet een zwangerschapscursus gedaan toen je zwanger was? Misschien kun je een keer in de zxoveel tijd met die mamma's afspreken? Wij zijn nu 1x bij elkaar gekomen en in februari staat er nu alweer een afspraak gepland!

7. Mamma van Finn

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sassie,

Ja binnenkort hebben we ook weer een babyyoga workshopje. Het is misschien ook onbewust meer voor mezelf ;) zodat ik nog wat meer mama's in de buurt leer kennen die ook net zoals ik meer thuis zijn.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ga naar een baby- en dreumesinstuif van de PSZ. Dit is een groepje voor baby's en dreumessen van 0 tot 2 jaar (tot ze naar de PSZ mogen). We zingen liedjes, spelen in de gymzaal, zitten in de kring, maar allemaal met papa's en mama's erbij (en een leidster) en heel ongedwongen. Julia wil bijvoorbeeld vaak niet in de kring zitten, dus dat hoeft dan ook niet per sé. Oudere kindjes doen dat al wel meer, en groeien zo langzaam naar de PSZ toe.

Misschien eens informeren bij een PSZ bij jou in de buurt? Bij ons kost het 2 euro per keer, maar dan is er dus ook een leidster, een knutselwerkje, koffie/thee en een koekje!!

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh, en wij doen het trouwens elke week! Het is nu gesubsidieerd door de overheid, maar als dat er niet meer is, heb ik al aangeboden om het bij mij thuis verder te gaan doen. Beetje grote woonkamer, dan kun je al heel veel!

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

je hebt ouder en kind gym.
    Ik doe dat in zoetermeer. Als je gup goed kan lopen is dat zeer aan te raden. Kost hier per kwartaal 30 euro.
    Misschien oproepje plaatsen of zo meer mensen te leren kennen en samen een clubje op te richten?

11. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik ben ook op zoek naar zoiets in de omgeving Den Haag. Ik zal het eens bij het CB vragen.. heb wel iets gevonden over een Moeder-Kind speelgroep, maar dit is in een wijk waar ik niet graag kom.

12. Mamma van Finn

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi huismus,

Ja die moeder en kind groep heb ik ook gezien maar de wijk hield mij ook tegen. Ik zal het hier ook eens navragen en anders kunnen we misschien samen een groepje opzetten en omstebeurt bij elkaar spelen ofzo?

13. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    In Gouda is er voor baby's en dreumessen elke dinsdag anderhalf uur spelen. Ik heb geen idee of het iets kost omdat we nog niet zijn geweest. Vanaf anderhalf is hier ook peutergym.
    Als ze het in Gouda hebben, hebben ze het in Den Haag ook vast wel :D

14. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hoe zit dat dan met zo'n speelgroepje , wat moet ik me daar bij voorstellen?
    Ik kan ook als ik google niets vinden in Gouda.

15. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik kon het op internet ook niet vinden. Dus ik ben een peuterspeelzaal ingelopen (in Goverwelle) en daar nagevraagd. Toen bleek dat het in Goverwelle niks meer was, maar wel in de wijk Bloemendaal (tegenover het winkelcentrum).

Deel Deze Pagina