Tips gevraagd! Baby heerlijk vroeg wakker!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kapedi, Nov 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Hi allemaal,

Mijn kleine vent is bijna 3 maanden( 6,5 kilo). Hij gaat om 18.30 na zijn laatste fles 180+6 en 4 scheppen nutritron naar bed ( later lukt me niet, zijn lichtje is dan echt op), hij komt uit zichzelf dan tussen 23.30 en 24.00 voor een fles weer 180+6 en 4 scheppen nutritron. Super hoor, je hoort me niet klagen, alleen wordt hij wakker rond 04.30 standaard soms wel 04.15 en wil dan niet meer slapen. Hij heeft geen honger, heb ik geprobeerd, speen wil hij niet die spuugt hij uit, samen in bed wil hij ook niet! Mijn wekker gaat om 05.45 voor mijn werk.....Hebben jullie tips dat hij een uurtje langer slaapt tot misschien 05.30 dan ben ik al heel blij. Of slaapt een baby van 3 maanden gewoon 10 uur en dan is het klaar. Vind het nog zo vroeg half 5 :( .

PS: Laten huilen werkt ook al niet, hij houd het echt 45 minuten vol, ook al en keer geprobeerd! Om 06.30 krijgt hij zijn eerste fles en die drinkt hij nooit leeg trouwens, hij laat altijd ruim 50 cc staan.

Bedankt alvast voor het meedenken

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Tja eerlijk gezegd vind ik 10 uur al veel voor zijn ukkie dus ik denk dat je daar al heel blij mee moet zijn.. Misschien dat je hem later op bed kan leggen 's avonds?
    Ik begrijp dat het vermoeiend is, maar ik denk niet dat je kan verwachten dat je uk 12 uur achter elkaar slaapt..

Edit: Sorry zie nu pas dat je hem niet later op kan houden.. Volgens mij zijn die wel normale tijden voor een baby om voor een voeding te komen.. Je kan nog proberen om de fles op zijn kamer te geven en het donker te houden.. Weinig tot niet tegen hem praten en dan terugleggen.

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik denk dat ik toch zou proberen zijn ritme te veranderen.
    Mijn dochter ging op die leeftijd pas rond 22.30 de nacht in. Maar zij deed wel nog een kort slaapje ergens rond 20.00 uur.
    Dat was vaak echt maar 30 minuutjes, en dan ging ze rond 22.00 uur in bad, aan de borst en naar bed.

Wat gebeurt er als je hem wakker maakt als hij een uurtje geslapebn heeft?
    Je kunt gewoon niet verwachten dat hij van half 7 tot half 7 slaapt.

4. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Hi,

Dat wakker maken heb ik ook geprobeerd.Als hij slaapt , slaapt hij ook.Kan echt van alles met hem doen, hij slaapt gewoon verder.
    Waarschijnlijk moet ik nog even geduld hebben tot de leeftijd dat hij 12 uur gaat maken.
    "probleem" was opgelost als hij een uurtje later zou gaan slapen, maar dat lukt me al weken niet!

@ roeltje, hij wil om 04.30 niets drinken, hij heeft echt geen honger. Heb het niet over de fles van rond middernacht hoor, snap wel dat hij niet 12 uur zonder flesje kan.

Wel bedankt voor jullie reacties.

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Dan maakt hij toch geen tien uur? Want ik neem aan dat hij dan zelf wakker wordt? En daarna slaapt hij dus heel kort?
    Het lijkt erop dat hij de lange ruk (van 18.30 tot 23.30) op een ander moment maakt dan jij zou willen. Lastig, lijkt me.

Hoe ziet de rest van z'n "schema" eruit? Is hij overdag lang op en zou hij dan misschien ergens een dutje kunnen doen?

Wij hebben een slaapkopje en toen ze nog zo jong was, deed ze minstens drie slaapjes overdag. Ze kreeg met drie maanden vijf flessen, ongeveer om 7, 11, 15, 19, 23 uur. Daar tussenin zaten overdag slaapjes van 1,5 tot 2 uur en 's avonds van ca. 3 uur.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mijn dochter heeft dit schema:

07.00
    11.00
    14.30
    18.00
    21.30

150+5 en de laatste fles is 180+6

gister kwam ze alleen zo raar met haar voeding te zitten dat we op 21.00 laatste fles uitkwamen en vanochtend om 07.20 werd ze wakker,
    om 07.30 de fles gemaakt maar ze heeft maar 50 cc gedronken en ging daarna tot half 9 spelen in de box, om half 9 wou ze de fles zo goed als helemaal en nu krijgt ze weer de fles,dus waarschijnlijk zitten we weer op 21.00 vanavond,

Wij doen haar een romper lange mouw aan, broekje, en dan in de slaapzak, en dan nog een enkele deken (helft van duodeken)

en de verwarming heel iets aan ( het is 15 graden op haar kamertje en ik vind 18 wel mooi :p)

ik denk dat ze het lekker warm vind, en daarom nog geen zin heeft om uit bed te komen :p
    ook word ze trouwens alleen maar wakker omdat ze moet poepen,

je kunt proberen het schema te veranderen, maar dat is wel moeilijk,een baby zit vaak toch vast in zijn ritme.

7. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    #7 Kapedi, Nov 11, 2010
    Last edited: Nov 11, 2010
    ok even ons ritme. Ryan krijgt 5 flessen van 180+6

06.30, hij laat hiervan altijd ruim 50 cc staan.
    10.30
    14.30
    18.30 Hij ligt om 18.45 in bed en slaap dan direct, hij is dan gewoon echt op.
    23.30/24.00 Voor deze fles komt hij uit zichzelf.

Ryan doet ongeveer 4 slaapjes op een dag, een slaapje rond 07.30/08.00 een rond 11.30/12.00 een rond 13.30/14.00 en dan ongeveer van 15.30 tot 17.00.

De slaapjes zijn vaak een uurtje soms anderhalf uur.

Ik heb echt geprobeerd het ritme te veranderen, maar dat ik ook echt moeilijk, hij zit er al weken in en op de creche houden ze dit ook aan.

Ryan slaapt in een puckababy met lange romper/broekje en sokjes. Ik heb geen verwarming aan op de kamer, maar hij voelt altijd prima warm aan , niet te koud of te warm. Hij ligt in de zak met een laken en deken.

@hinke Hij ligt 10 uur in zijn bedje, dat bedoelde ik......De fles van 23.30/24.00 drink hij op zijn kamer en slaapt daarna direct weer.

Share This Page