ze zeggen dat je kindje als ze 1 is alles mogen eten. maar wat geven jullie je kindjes nou niet? qua warm eten dan? soms twijfel ik nog wel es. tis al zon moeilijke eter. ik wil morgen bijvoorbeeld erwtensoep maken. kan dit of niet? en wat voor vlees wel en niet?
Ik probeer niet teveel zout en suiker te geven, verder mag Eva alles hebben. Alleen is ze heel kieskeurig en zal dus niet zo snel iets anders eten dan ze gewend is .
Geen suiker, geen zout, (geen chips/snoep/limo/prik etc). En verder lijkt Mirre op Eva ... ook zo'n lekkere tuttenbel als het om eten gaat
Geen zout, geen suiker, liever water dan een sapje, niet vet, alleen olijfolie of boter. Geen chocolade, weinig beleg op brood. Ik let op dingen die erg zwaar op de maag kunnen vallen, maar daarentegen ben ik weer erg makkelijk met knoflook, paprika, enz. Negen van de tien keer een simpele rijstwafel of een stukje droog brood, heel af en toe een bambixkoekje of zo (een halve eens in de week?).
Eigenlijk eet mijn zoontje gewoon met ons mee vanaf zijn 1e verjaardag. Het is hier vooral met mate. Dus opletten met suiker, zout. Maar niet helemaal zonder. We koken zelf bijna zoutloos, en kruiden lust hij prima. Hij eet dus ook gewoon erwtensoep, of pittige chili con carne, of zo af en toe nasi van de chinees (heeeel soms, want dat is wel zout).. Qua vlees krijgt hij wel iets aangepasts als wij biefstuk of varkenshaas of ander niet goed doorgebakken vlees. Dan krijgt hij een lekkere gehaktbal, of stukje kip.
heey gefeli! leuk! ontopic: ik pas op met zout nitraat en suiker verder gewoon lekker met de pot mee!
Heey Snoopie, weer een nieuwe baby: joepie! Jesse (bijna een jaar) eet ook met de pot mee, maar zout kook ik er (nog) niet in. Wel krijgt hij bv wat zout als we rollade eten, of iets anders waar al zout inzit. Hij eet goed, maar eet geen grote maaltijden. Toch groeit hij hard, dus hij zal niet meer nodig hebben. Koekjes krijgt hij niet, omdat ik liever heb dat hij die ruimte bewaard voor zijn maaltijden. Soms krijgt hij een stuk of zes rozijntjes in een bakje, maar zeker niet elke dag. Behalve melk krijgt hij dubbelfrisss minder zoet. Iets anders wil hij niet drinken.
Ik ben helemaal voor variatie en gezonde vetten zijn juist GOED voor groeiende kids. Lekkere volle echte producten, niet van snoep of chips (alleen in het weekend bij opa en oma ofzo) Dean die is net een vuilnisbak eet echt alles wat los en vastzit. Hij at soms gewoon 3 boterhammen met beleg makkelijk op gelukkig word dat iets minder (want sochtends ook 3 he, en dan zat ik op 6 bammetjes per dag, bruin volkoren!) en dan avondeten, een volwassen bord vol.. Ik ben heel makkelijk qua eten en hij is geen grammetje te zwaar (eerder aan de dunne kant) en hij eet alles, zelfs spruitjes, witlof, uien het maakt allemaal niets uit... Ik ben van mening hoe moeilijker je doet des te lastiger je het gaat krijgen met "eetprobleempjes" (al zijn deze vaak tijdelijk) kijk dat betekend geen zakken snoep en chips e.d. maar voor de rest kijk ik niet zo nauw en dat werkt prima..
In principe geen zout (als je ergens anders eet, heb je het niet in de hand), geen snoep (nouja op verjaardagen wel en soms bj oma ook, maar thuis niet). Maar zeker geen producten waarin zoetstoffen zitten, hier ben ik het meest streng in, ik wil niet dat ze dat krijgt.
tja wat krijgt ze niet, ze krijgt eigenlijk nagenoeg alles wat wij eten. de dingen die ze niet mag eten zijn eigenlijk dingen zoals gewone chips (hard en scherp) dus dingen die ik zelf gevaarlijk voor haar vindt. tuurlijk let ik wel op zout maar tis niet zo dat ze niks krijgt waar zout in zit hoor, ik ga er alleen niet nog eens extra zout bijdoen ofzo. suikers en dat soort dingen let ik niet op hoor, ze zijn hier allemaal opgegroeid dat ze gewoon elke dag wat lekkers krijgen en dat het geen verboden goed is,wat hier tot resultaat heeft geleidt dat ze niet aanvallen zodra ze ergens zijn waar ze het wel krijgen of zich volvreten op partijtjes en of weekenden als ze toevallig wel eens iets krijgen.
Hier ben ik het volledig mee eens, die van ons is ook net een vuilnisbak en als ze het niet wilt schud ze wel nee. Ze krijgt hier niks met pure suiker, dus geen lange vinger bijvoorbeeld, met name omdat ik dit slecht vind voor de tanden. Liever niet iets met zout (ik gebruik het sowieso niet met het koken), maar als we ergens anders eten weet ik natuurlijk niet of er zout inzit of niet. Een keertje kan denk ik ook geen kwaad, ik ga ervanuit dat een ander er geen heel potje zout ingooit en zo vaak eten we niet bij anderen . Verder geen chocolade of producten met chocolade erin, wordt ze nogal hyper van . Geen frisdrank met prik. Hm, dat was het eigenlijk wel. Ze krijgt weleens een chipje van papa als hij lekkere trek heeft en niet kan wachten tot ze op bed ligt met het open trekken van een zak (tot ergenis van mama natuurlijk ), maar je kunt het toch niet allemaal tegen houden? Soep heeft ze hier eigenlijk nog nooit op, maar dat is meer omdat ze alles zelf wilt doen en met soep wordt dat echt een drama ben ik bang, haha
Zo is het hier ook ongeveer, ze krijg hier ook wel wat lekkers liga ofzo en bij opa en oma die halen altijd dingetjes voor ze in huis. Ik heb daar dan geen probleem mee, alles word gegeven met mate. En absoluut geen limonade (prik) dat vind ik niets voor een kind. Als wij soep eten dat eet de oudste mee hoor met wat stukjes brood erin zodat ze het wat makkelijker kan eten!
goeie vraag! Dat weet ik eigenlijk niet ik heb het weleens gedaan maar we eten bijna altijd vers. In die babypotjes zit ook conserveringsmiddelen enz in. Maar mischien weet iemand het antwoord?
liefste zo min mogelijk, en van tevoren even de groenten afspoelen zodat er zo mogelijk zout aan blijft zitten