baby en tiener autostoel retourneren??

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Goedemorgen dames,

Mijn moeder had en autostoel besteld bij baby en tiener maar de stoel is zo raar en onstabiel dus hij moet terug. En nu ben ik er net achter gekomen dat een autostoel uitgesloten is van retour ivm veiligheidsredenen..
    Maar dat is toch raar, het staat alleen maar ergens tussen de kleine lettertjes en bij alle andere babywinkels kun je gewoon je autostoel ook retourneren.. iemand enig idee of ze echt zo moeilijk gaan doen?

En vinden jullie het niet raar?

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik vind het goed dat het niet geruild kan worden. Als je een stoel laat vallen kan hij onveilig geworden zijn (net als een scooterhelm)
    Als jij dus een stoel koopt hem laat vallen, terug stuurt en ik bestel dezelfde autostoel, betaal ik dus voor een onveilige autostoel.
    Mocht de stoel echt niet goed zijn kan je hem wellicht als klacht terug sturen

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

En anders proberen hetnop ganrantie te gooien. Sowiesk heb je een zochttermijn van ik geloof 8 dagen na aankoop. Kijk eens of dat wel geldt.
    Mijn ervaringen met die zaak zijn erg slecht en je moet er zelf continue achteraan en ze met regelgeving om de oren slaan. Geef dus niet te snel op.

Oja wij hhebben ook een mooie autostoel die uit de doos heel instabiel leek terwijl hij in de auto echt top.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    We hebben hem gepast. Ik snap dat wel maar hij zat ook zo los in de doos waarin hij alle kanten op kon. Zonder piepschuim of goed passende doos oid

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Je hebt gewoon recht op retour volgens mij, zeker bij internetshoppen

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
  7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Gewoon even bellen en je verhaal doen zou ik zeggen. Ze moeten natuurlijk wel goede dingen leveren.

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    En geld dat herroepingsrecht nog steeds omdat ze zeggen dat autostoeltjes zijn uitgesloten

10. Regina88

Regina88 Niet meer actief

De wet gaat altijd boven de voorwaarden van de winkel. ;) Anders kan de winkel wel van alles en nog wat roepen in hun voorwaarden.

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Maar ja post nl kan hem ook al hebben laten vallen...

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Binnen 7 dgn hebben ze retourtermijn zonder redenen van opgaaf.

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Dit... Als ze al een fles mayo niet voorzichtig in een doos de zee over kunnen krijgen vraag ik me af hoe voorzichtig ze gaan doen met een autostoel..

14. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wie is ze? Of is dat de wet?

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Lekker duidelijk van me!

Dit is makkelijker!

1. Wettelijke bedenktermijn gewijzigd van 7 werkdagen naar 14 kalenderdagen
    Eerder was het zo dat je wettelijk zeven werkdagen de tijd had om een bestelling te retourneren. Best lastig om met werkdagen te rekenen, en deze termijn is nu gewijzigd in veertien kalenderdagen.

2. Geef op je site informatie over verzendkosten voor terugsturen
    Vermeld je niet vooraf iets over de verzendkosten voor het terugsturen van een artikel, dan komen deze kosten automatisch voor rekening van de webshop. Mochten de producten niet via de reguliere post teruggestuurd kunnen worden, dan moet dit ook apart vermeld te worden.

3. Consument heeft na herroeping 14 dagen de tijd om bestelling terug te sturen
    Herroept de consument (al dan niet via het herroepingsformulier) zijn bestelling, dan heeft hij vanaf dat moment nog veertien dagen de tijd om zijn bestelling terug te sturen. Dit betekent dat iemand die veertien dagen na ontvangst van zijn bestelling deze herroept, nog eens veertien dagen de tijd heeft om de artikelen terug te sturen. In het uiterste geval ontvang je als webwinkelier je goederen dus pas 28 dagen nadat jij ze zelf verstuurd hebt.

4. Terugbetalen 14 dagen na herroeping
    Eerder betaalden webshops pas het aankoopbedrag terug als zij de retour ontvingen, meestal binnen 30 dagen. In de nieuwe richtlijn is geregeld dat de consument recht heeft op terugbetaling van zijn aankoop binnen veertien dagen nadat hij de overeenkomst heeft herroepen. Belangrijk om te weten: aangezien de consument ook veertien dagen de tijd heeft om producten terug te sturen nadat hij de bestelling herroept, kan het dus zijn dat jij het geld moet terugbetalen terwijl je de artikelen nog niet ontvangen hebt! Dit geldt overigens alleen als de consument kan aantonen dat hij de artikelen al wel verstuurd heeft.

5. Terugbetalen van verzendkosten bij volledige herroeping
    Stuurt een consument de gehele bestelling terug, dan ben je – net als eerder al het geval was – verplicht om ook de verzendkosten van de heenzending terug te betalen. Alleen de verzendkosten voor het terugsturen mogen voor rekening van de klant komen. In een steekproef van Webshopblog.nl in 2013 bleek dat de helft van de webshops zich hier niet aan hield.

Niet voldoen, kan vergaande consequenties hebben
    Al met al een boel zaken om rekening mee te houden. Maar vergeet niet: als je niet voldoet aan deze nieuwe richtlijn dan kan dat vergaande consequenties hebben voor je webshop. Succes met het inrichten van je webshop zodat je snel voldoet aan deze nieuwe regels!

Succes!

Deel Deze Pagina