Goedemorgen dames, Mijn moeder had en autostoel besteld bij baby en tiener maar de stoel is zo raar en onstabiel dus hij moet terug. En nu ben ik er net achter gekomen dat een autostoel uitgesloten is van retour ivm veiligheidsredenen.. Maar dat is toch raar, het staat alleen maar ergens tussen de kleine lettertjes en bij alle andere babywinkels kun je gewoon je autostoel ook retourneren.. iemand enig idee of ze echt zo moeilijk gaan doen? En vinden jullie het niet raar?
Ik vind het goed dat het niet geruild kan worden. Als je een stoel laat vallen kan hij onveilig geworden zijn (net als een scooterhelm) Als jij dus een stoel koopt hem laat vallen, terug stuurt en ik bestel dezelfde autostoel, betaal ik dus voor een onveilige autostoel. Mocht de stoel echt niet goed zijn kan je hem wellicht als klacht terug sturen
En anders proberen hetnop ganrantie te gooien. Sowiesk heb je een zochttermijn van ik geloof 8 dagen na aankoop. Kijk eens of dat wel geldt. Mijn ervaringen met die zaak zijn erg slecht en je moet er zelf continue achteraan en ze met regelgeving om de oren slaan. Geef dus niet te snel op. Oja wij hhebben ook een mooie autostoel die uit de doos heel instabiel leek terwijl hij in de auto echt top.
We hebben hem gepast. Ik snap dat wel maar hij zat ook zo los in de doos waarin hij alle kanten op kon. Zonder piepschuim of goed passende doos oid
https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/recht-van-retour-vanaf-13-juni/ Zie je wel.. onvoorwaardelijk.. Hun retour is dus niet rechtsgeldig denk ik
De wet gaat altijd boven de voorwaarden van de winkel. Anders kan de winkel wel van alles en nog wat roepen in hun voorwaarden.
Dit... Als ze al een fles mayo niet voorzichtig in een doos de zee over kunnen krijgen vraag ik me af hoe voorzichtig ze gaan doen met een autostoel..
Lekker duidelijk van me! Dit is makkelijker! 1. Wettelijke bedenktermijn gewijzigd van 7 werkdagen naar 14 kalenderdagen Eerder was het zo dat je wettelijk zeven werkdagen de tijd had om een bestelling te retourneren. Best lastig om met werkdagen te rekenen, en deze termijn is nu gewijzigd in veertien kalenderdagen. 2. Geef op je site informatie over verzendkosten voor terugsturen Vermeld je niet vooraf iets over de verzendkosten voor het terugsturen van een artikel, dan komen deze kosten automatisch voor rekening van de webshop. Mochten de producten niet via de reguliere post teruggestuurd kunnen worden, dan moet dit ook apart vermeld te worden. 3. Consument heeft na herroeping 14 dagen de tijd om bestelling terug te sturen Herroept de consument (al dan niet via het herroepingsformulier) zijn bestelling, dan heeft hij vanaf dat moment nog veertien dagen de tijd om zijn bestelling terug te sturen. Dit betekent dat iemand die veertien dagen na ontvangst van zijn bestelling deze herroept, nog eens veertien dagen de tijd heeft om de artikelen terug te sturen. In het uiterste geval ontvang je als webwinkelier je goederen dus pas 28 dagen nadat jij ze zelf verstuurd hebt. 4. Terugbetalen 14 dagen na herroeping Eerder betaalden webshops pas het aankoopbedrag terug als zij de retour ontvingen, meestal binnen 30 dagen. In de nieuwe richtlijn is geregeld dat de consument recht heeft op terugbetaling van zijn aankoop binnen veertien dagen nadat hij de overeenkomst heeft herroepen. Belangrijk om te weten: aangezien de consument ook veertien dagen de tijd heeft om producten terug te sturen nadat hij de bestelling herroept, kan het dus zijn dat jij het geld moet terugbetalen terwijl je de artikelen nog niet ontvangen hebt! Dit geldt overigens alleen als de consument kan aantonen dat hij de artikelen al wel verstuurd heeft. 5. Terugbetalen van verzendkosten bij volledige herroeping Stuurt een consument de gehele bestelling terug, dan ben je net als eerder al het geval was verplicht om ook de verzendkosten van de heenzending terug te betalen. Alleen de verzendkosten voor het terugsturen mogen voor rekening van de klant komen. In een steekproef van Webshopblog.nl in 2013 bleek dat de helft van de webshops zich hier niet aan hield. Niet voldoen, kan vergaande consequenties hebben Al met al een boel zaken om rekening mee te houden. Maar vergeet niet: als je niet voldoet aan deze nieuwe richtlijn dan kan dat vergaande consequenties hebben voor je webshop. Succes met het inrichten van je webshop zodat je snel voldoet aan deze nieuwe regels! Succes!