1e inentingen, vooraf paracetamol?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mymiracle, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

maandag krijgt Jess haar 1e inentingen, is het verstandig om vooraf een paracetamol te geven?
    en helpt dat naast de koorts ook tegen de pijn in haar beentje?

ik ben zenuwachtiger dan zij en waarschijnlijk loop ik maandag te janken als zij allang weer stil is ;)

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou niet vooraf paracetamol geven hoor. Heel veel kindjes krijgen helemaal geen last van deze inentingen en als ze last krijgen dan is het over het algemeen minimaal. Ik zou even aankijken. Je hebt een goede kans dat ze er geen last van heeft en zo ja dan geef je haar alsnog de zetpil.

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zou niet van te voren al paracetamol gaan gebruiken, denk niet dat dat verstandig is en misschien heeft je ukkie nergens last van

4. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    helemaal mee eens...

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Ik zou ook niet van tevoren een paracetamol geven. Tegen de pijn in het beentje kun je meteen na de enting het beentje masseren. Ik deed/doe dat bij Mats ook altijd, beetje spiroflor inmasseren en hij lijkt weinig last te hebben van z'n beetje(s)

Veel succes maandag. Ik vond het toen ook helemaal niks. Maar het is voor een goed doel heh...

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    niet doen denk ik idd, als blijkt dat ze er veel last van krijgt, is hij alsnog zo gegeven terwijl je haar intussen lekker bij je houd. Fae heeft nu haar 4 prikken gehad, maar heeft er weinig tot geen last van gehad. Zelfs tijdens het prikken gaf ze alle keren bij de 1e prik (van de 2 die ze krijgen) geen kik. Ook niet nu ze groter is (11 maanden prik) . De 2e is wel wat gemener, maar ze was hier altijd stil na een paar minuutjes.
    De 1e 3 keren heeft ze wel erg lekker geslapen van de prikjes :) . Sliep ze normaal max 45 minuten, toen sliep ze 2,5 uur :)

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb Lisanne nog nooit een paracetamolzetpil gegeven. Ook niet na de prikjes. Ze had ook niet zo veel last. De laatste keer wel wat meer. Toen had ze verhoging tot 38º. Later op de avond was ze weer 37,2º. Dus niet te snel naar paracetamol grijpen denk ik.
    Wij hebben de 1e 3 prikjes gehad en zijn er nu eerst een poosje vanaf.

Ik kan me wel voorstellen dat je zelf nerveus bent voor de prikjes, had ik ook. Heb er zelfs om gehuild, tranen met tuiten:(:)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb Eva nooit iets gegeven voor of na de inentingen, ik heb ook niets met haar beentje gedaan. En ze heeft van geen enkele inenting last gehad :) En nu hoeven we pas over 2,5 jaar weer.

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik heb ook nooit vooraf wat gegeven, maar na de inenting wel de temperatuur in de gaten gehouden. Gewoon tijdens het luierwisselen even tempen. Van de eerste prik had ze veel spierpijn, bij de volgende prikjes heb ik er ook een koud washandje op gelegd. Daarna geen spierpijn meer (sommige mensen zeggen dat je dat juist niet moet doen). Bij het tweede prikje had ze een beetje koorts en bij de derde was er niks aan de hand, gelukkig.
    Maar ook dit is bij elk kindje verschillens. Wacht dus gewoon af hoe ze reageert.
    Heel veel sterkte alvast. Het is rottig, maar ja, wel beter voor haar.

10. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere dames.
    Ik zou zeker geen paracetamol vooraf geven.
    Mijn dochtertje heeft van geen enkele inenting last gehad, behalve de BMR-prik. Daar is ze een week later effe flink ziek van geweest, maar dit was met 2 daagjes ook weer over.
    En als je het gebruik van paracetamol kunt voorkomen is dat ook alleen maar prettig natuurlijk. Is toch geen 'snoepje', zeker niet voor zo'n kleintje.

Ik wil je in ieder geval heel veel succes en sterkte wensen maandag.
    Het is voor de mama's denk ik vaak erger dan voor het kindje ;)
    Ik heb ook effe een traantje moeten wegpinken hoor, die eerste keer.
    Maar troost je met de gedachte dat zo'n prikje echt niet zo'n pijn doet, het zo voorbij is en je jouw kleintje daarna lekker kunt troosten door haar lekker tegen je aan te pakken en eventueel de borst of een flesje te geven.

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vooraf geven zou ik nooit doen. Misschien heeft je baby helemaal geen last. Hier de 1e inentingen geen last gehad, alleen beetje verhoging (max 37,7) en meer geslapen en minder gedronken. 2e inentingen wel na een paar uur duidelijk pijn en toen na paracetamol zetpilletje ging het veel beter, ook weer veel geslapen en minder gedronken. 3e spuitjes 2 dagen geleden gehad en nu amper iets gemerkt. Iets meer geslapen maar zeker geen pijn (hele dag niet gehuild) en ook goed gedronken en geen verhoging. Dus, ik zou het gewoon afwachten, als je paracetamol in huis hebt, kun je het altijd toch zo geven? Sterkte, het is voor de mama's soms erger dan voor de baby geloof ik...ik vond het echt geen pretje in ieder geval!

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bedankt! dan wacht ik inderdaad eerst even af hoe het gaat.

ik ben blij dat ik niet de enige mammie ben met angst voor prikjes bij mijn kindje, hihi :)

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het ook niet doen. Die van ons heeft helemaal geen last gehad van de inentingen hooguit wat meer geslapen!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

toen ik moest, moesten er nog 1 kindje voor me. De mama kwam naar buiten op het moment dat de prikjes gegeven werden, daar moest papa maar bij zitten... Maar mama zat te huilen en binnen hoorde je het kleintje even huilen.. Tja, ik moest nog en zag er ook wel tegenop, dus ik zat ook een potje mee te snikken haha :) . Ach, het hoort erbij, wij vinden het erger dan onze kindjes :)

Deel Deze Pagina