wel of niet roken ?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by nancy1981, Sep 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje word over een paar weken 2 en bijna alle familie leden en vrienden roken,mijn man en ik roken zelf niet dus hier in huis word dan ook nooit gerookt.
    voor de geboorte van onze zoon mocht iedereen gewoon roken bij ons in huis maar vanaf het moment dat hy is geboren wilde we dit absoluut neit hebben en heeft dan ook niemand meer hier in huis gerookt.
    maar nu vraag ik me af laten jullie de mensen wel of niet roken als ze bij jullie op de verjaardagen komen of op visite ?
    Als wij met ons zoontje bij vrienden of familie op visite gaan roken ze ook gewoon dus ik had zoiets van dan kunnen ze bij ons misschien ook wel gewoon roken als ze komen maar mijn man denkt er anders over :(

2. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Ik vind dat er op een kinderverjaardag niet gerookt zou moeten worden omdat er waarschijnlijk meerdere kinderen rondlopen, sowieso vind ik roken vies in mijn huis want alles stinkt en jijzelf en je kind ook, dan maar lekker buiten als ze niet zonder kunnen.
    Wat ze in hun eigen huis doen moeten ze zelf weten en dan kun je er ook niks van zeggen maar als jij het bij jou thuis niet wil moeten ze dat gewoon respecteren.

3. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    De ouders van de kindjes die allemaal komen roken zelf ook en niet zo,n klein beetje
    Mijn man zegt ook wij roken niet dus waarom zouden we andere dan wel laten roken in ons huis ze gaan maar buiten roken

4. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier mag binnen nu niet gerookt worden omdat mijn jongste pas 11 weken is, maar voordat hij er was mocht er hier gewoon gerookt worden. al gaan de meeste eigenlijk uit zichzelf buiten staan.

5. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hier wordt in huis niet gerookt. Nooit!
    Ze gaan maar lekker buiten staan. Ik heb geen zin in stinkende gordijnen, alleen maar omdat anderen verslaafd zijn. (heb zelf ook jarenlang gerookt, hoor, maar nooit moeite gehad met mensen die het binnen niet wilden hebben. Mijn man heeft overigens nooit gerookt, dus die heeft helemaal recht van spreken)
    Als het 1 persoon zou zijn zou ik zeggen; mag wel onder de afzuigkap ofzo. Maar nee, ik wil het gewoon niet hebben. Ben juist zo blij dat ons huis altijd zo lekker fris ruikt :D
    En zeker als straks de kleine er is: dan blijft het huis definitief rookvrij. Ze passen zich maar aan. Dat doe ik ook als ik bij hen over de vloer kom en dus in de rook zit - daar hoort niemand me over.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Bij ons wordt er binnen ook NIET gerookt. Voor de kleine er was had ik er geen probleem mee als visite rookte, maar nu wil ik t niet. Het gebeurt idd wel als wij ergens op visite zijn dat er daar wordt gerookt, maar daar kan je natuurlijk verder niks aan doen.
    Het is je eigen huis, dus gelden jouw regels.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ook hier in huis wordt er niet gerookt. Wij roken allebei niet en ga ik dus niet in de stank van een ander zijn verslaving zitten. Iedereen gaat ook zonder morren naar buiten om te roken, ik hoef het geeneens te vragen. Ik zou dus lekker tegen je visite zeggen dat ze buiten kunnen roken. Behalve dat het voor je zoontje hartstikke slecht is als er in zijn buurt gerookt wordt is het ook voor jullie zelf slecht en buiten dat gaat ook je hele huis nog meuren. En als de rokers er moeite mee hebben om buiten te roken zou ik zeggen....helaas pindakaas! Er wordt buiten gerookt óf er wordt gewoon helemaal niet gerookt.

8. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hier word ook niet gerookt, wat men thuis zelf wil doen moet men daar weten
    in het begin toen we hier net woonde en Teun was er nog niet mocht er wel gerookt worden, Toen ik zwanger was hebben we de regel ingesteld als je wilt roken ga maar buiten staan, met een verjaardag zet ik dus een paar stoeltjes en een asbak buiten neer, de stoel ook voor oude oma (80) en oude opa (82) ( zijn de opa en oma van me man) die gaan ook gewoon lekker naar buiten toe en soms roken ze gewoon helemaal niet..ik hoor niemand klagen met deze regel...en ik hou een lekker fris huis...

9. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Bij mij wordt binnen niet gerookt. Ik vind dat ik mijn kind in ieder geval thuis een rookvrije omgeving aan moet bieden. Zijn vader rookt wel maar ik weet niet of die binnen rookt als mijn zoontje bij hem is. Ik heb het liever niet maar ik kan dit toch niet controleren. Als ik ergens ben waar gerookt wordt dan maak ik er over het algemeen niet zo'n probleem van, je kan het toch nooit helemaal voorkomen dat er gerookt wordt waar je kind bij is.

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Ik rook zelf,maar ik sta dus ook buiten,of onder de afzuigkap.
    Ik vind dat je van je bezoek mag verwachten dat zij jou,je huis en je kind respecteren en uit zichzelf buiten gaan staan als ze willen roken.
    Zelf rook ik ook niet bij mensen thuis (zeker niet als ze kinderen hebben) die niet roken.

11. ikke22

ikke22 Actief lid

Sep 1, 2009
    198
    0
    0
    ik heb op het moment geen eigen huis, maar hoop die binnenkort weer te krijgen. ik ben nu zelf bijna 4 weken gestopt met roken. er word dus straks in huis niet gerookt, omdat ik de kleine niet thuis in de rook wil zetten. als ik nog had gerookt dan had ik zelf buiten gaan staan. en buiten dat hou je je huis ook fris. toen ik rookte vond ik ook mijn kleren enzo naar de rook stinken...
    ik vind dat je zelf mag uitmaken of er wel of niet in je huis mag worden gerookt. en als de visite dat niet bevalt, dan hebben ze pech. jouw regels in jouw huis toch?..
    bij mij rookt straks de visite gewoon altijd buiten ;) (al rookt de meeste visite, dan nog moeten ze buiten roken)

12. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Wij roken ook allebei niet en hier in huis mag er niet gerookt worden. Mijn schoonzus en schoonbroer zijn allebei rokers en zelfs hun roken niet in hun eigen huis, omdat ze het vinden stinken. Dus het is jouw huis en het zijn jouw regels.

13. sim

sim Niet meer actief

ik ben daar heel kort over, geen uitzonderingen bij ons..geen feestjes...geen (erge) omstandigheden, bij ons rookt gewoon iedereen buiten... kinderen hebben geen keuze, volwassenen wel....

hoop dat je je man kunt overtuigen, want als je zelf normaal al niet in huis rookt, hoef je dat toch helemaal niet voor de visite te doen (en ook onder de afzuigkap niet, want dat is net als plassen in het zwembad...)

succes

groetjes sim

14. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij ons word er binnen ook nooit gerookt.
    wij roken niet maar een hoop vrienden en familie wel, als ze willen roken gaan ze maar buiten staan.
    heel je huis stinkt naar die vieze rook lucht

15. 4days

4days Niet meer actief

Hier wordt ook niet binnen gerookt. Mijn vriend rookt zelf, maar ook hij moet buiten gaan staan. Ik zou sowieso nooit mijn zoontje in de rook laten zitten, en zelfs als die er niet was vind ik het veel te vies stinken...

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier werd in huis ook gerookt tot aan de geboorte van Eva.
    Daarna wilde we t niet meer, in t begin werd er nog wel gezucht en gesteund...maar even volhouden en nu gaat iedereen gewoon zonder mopperen naar buiten.
    Mopperen ze wel, hebben ze pech!

Dus ik zou t als ik jou was niet doen hoor....de volgende dag heb je er spijt van als alles, inc je kind naar de rook stinkt

17. Alieke

Alieke Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,793
    157
    63
    Hier word binnen niet gerookt, ook voor de geboorte van de kids niet. Mijn vriend rookt dan sinds kort niet meer en ik af en toe een sigarettje op een feestje o.i.d maar vind het ook niet fris ruiken.

Eigenlijk geen gemopper of geklaag erover gehoord van vrienden of familie. Alleen mijn schoonvader komt bijna nooit langs omdat hij niet buiten wil gaan staan met zijn peukie. Agh, dan niet toch :)

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht

Ik rook onder de afzuigkap.
    Geen spoortje rook in huis hoor!
    Heb trouwens wel een hele goede afzuigkap,geen ding van 200 euro van bij de Kwantum.

19. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Roken in huis gebeurd hier ook niet. Mijn vriend rookt, maar lekker buiten hoor. Ik ken ook eigenlijk niemand meer waar binnen gerookt wordt bedenk ik me nu... das best gek want eerst was het heel normaal om overal te roken.

Eigenlijk vind ik een kinderverjaardag al helemaal niet de plek om je 'rookverbod' tijdelijk op te heffen. Stel dat je nou je eigen verjaardag 's avonds viert en de kids op bed liggen dan snap ik dat je gewoon eens je visite binnen laat roken. Hier gebeurd dat trouwens ook niet hoor... maar dat kan ik dan nog wel begrijpen.

20. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Hier word ook niet gerookt in huis! als er iemand wil roken, mogen ze lekker naar buiten ;)

Share This Page