Hai allemaal! Sinds 6 maanden woon ik met mijn dochtertje van 15 maanden in de Achterhoek. Ik helemaal happy want ik heb eindelijk een tuin! Gister mooi weer dus ik wilde mn kleine lekker in de tuin laten spelen, blijkt het overal te stikken van de wespen! (Het hele dorp ook). Zelf kan ik er wel mee omgaan maar ik zou toch niet willen dat mijn kleine meid geprikt wordt of dat er een wesp in haar mond kruipt bijv... Iemand tips hoe ik die beesten een beetje op afstand kan houden? ik wil wel dat mijn dochtertje lekker in de tuin kan spelen!
Kijken of er ergens een nest in de buurt zit? Een halve citroen met kruidnagel schijnen ze niet kekker te vinden. Maar zelf niet geprobeerd. Eten en drinken binnenhouden.
Dichte bekers, geen rietjes. Schoentjes aan buiten, zeker in gras want daar zie je die beestjes niet zo goed.
Misschien belletje wagen naar een verdelger, die weten vast wel waar ze echt niet van gecharmeerd zijn. Een wespenvanger zou ik niet snel ophangen in elk geval. Mond goed schoonmaken voor ze naar buiten gaat (idem met handjes).
Tip van m'n vader: Plastic fles, gaatjes in de bovenkant maken. Vullen met bier en ophangen. Succes gegarandeerd! Hij houdt zo al jaren z'n camping flink wespen vrij
Ik ben ook voor een wespenvanger, madelein noemt een handige zelfmaakversie, ik heb gewoon een kant en klare gekocht en vul die met limonade. Waar de meeste mensen de fout ingaan is dat ze die vanger bij de eettafel oid hangen, je moet hem uiteraard een eind uit de richting hangen van waar je zit. Hier hangt hij zo'n 8m vd eettafel vandaan. Op effectieve dagen vang ik er soms wel 50op een dag.