Ik sla tegenwoordig de borst om 3 uur 's middags over. Wil langzaam afbouwen nu hij 9 maanden is. Hij krijgt dan 3 keer overdag en vaak 's nachts nog de borst. Maar nu wil hij om 3 uur geen flesje van me. Heb al sap en thee geprobeerd, maar hij wil gewoon niet. Hij kan toch ook niet zo lang zonder drinken?
Bied je water en thee in een flesje aan? Misschien kun je kijken of ie het wil drinken uit een tuitbeker of een rietjesbeker? Zodat ie ook langzaam ander drinken leert drinken. Of inderdaad wat fruit geven
Fruit ((stoof)peer, mango), yoghurt, komkommer, zoiets. Mijn zoontje wou graag uit mijn beker thee drinken. Ik denk dat jouw zoontje totaal wel voldoende vocht krijgt, maakt hij ook nog goede luiers?
Ja luiers zijn prima, maar hij geeft niet snel aan dat ie dorst heeft. Pas als ik hem aanleg blijft ie dorst te hebben... Daarom is het zo lastig, hij moet wel drinken tussen 3 en 7. Zat te twijfelen of ie anders toch maar een flesje melk moet rond die tijd. Maar wou eigenlijk proberen om de BV af te bouwen en dan geleidelijk ander eten en drinken geven..
Ga maar proberen of ie wat sap wil en zolang hij dat niet wil, maak ik wel een flesje van 100 of 150 ml.. Hij moet idd ook leren om wat anders te drinken.
Hier krijgt ze rond die tijd fruit + paar slokjes thee. Hier zo'n beetje dit schema (ik ben rond 9 maanden ook naar 3 voedingen overdag gegaan) 8.00 bv 9.00 boterham + thee 10.00-11.30 slapen 11.45 boterham + thee 13.00 bv 13.30-15.15 slapen 15.30 fruit + thee 16.45-17.15 slapen 17.30 groente 19.30 bv en slapen Ze drinkt hier 100-200cc thee op een dag, ben gewoon begonnen met een flesje en steeds wat slokjes aanbieden. Gewone beker/oefenbeker Difrax oefenen we geregeld en sinds vorige week een rietjesbeker wat aardig goed gaat. Inmiddels is ze hier gek op thee of water.