Ik wil de bv van 11 uur en 15 uur gaan afbouwen. Begin eerst met die van 15 uur. Nu vraag ik mij alleen af of ik hem dan ipv bv een fv moet geven of dat iets anders te drinken ook goed is en wat geef je hem dan te drinken. Hij drinkt dan nog rond de 2 a 3 keer bv bij mij. Hij is trouwens bijna 1 jaar
@ Matirini, ik zou dan volle melk aanbieden, dat kan prima als je kindje bijna een jaar is. @ Pinkstars: jouw kindje is wat jonger, de meningen zijn er een beetje over verdeeld over wanneer je met volle melk zou mogen beginnen. Sommigen zeggen vanaf 9 maanden, anderen vanaf een jaar. Dat is dus een afweging die je zelf moet maken, als je geen volle melk gaat aanbieden, zou ik dus kiezen voor fv (en dan gewoon 1, geen opvolgmelk want dat voegt volgens mij weinig toe).
@gigi85 dank voor je tip. Geef ik dan 2x 140 cc, net als de hoeveelheid melk die ik nu mee geef? En ik heb nu opvolgmelk 2, kan ik die dan gewoon opmaken?
Qua hoeveelheid zou ik denken van wel, maar weet ik niet zeker. Als je nu opvolgmelk 2 hebt zou ik die ook gewoon blijven gebruiken.
Als hij daarnaast nog 3x bij je drinkt kun je ook gewoon water of thee oid geven met iets erbij (fruit/rijstwafel oid).... Vanaf 1 jaar hebben ze genoeg aan 300cc zuivel per dag dus hoef je niet elke vervallen voeding te vervangen door melk/zuivel. Als je nog meer voedingen laat vallen kun je bijv ook een schaaltje Griekse yoghurt oid geven ter vervanging.