gelukkig kan het zo ook

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pleak, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Even een leuk positief berichtje delen hoor
    Ik was vandaag met mijn 10 mnd oude dochtertje in het Sophia kinderziekenhuis. De kinderarts moest bloed afnemen en mijn dochtertje brulde het uit. Ik zei tegen mijn dochtertje, straks mag je lekker bij mama drinken hoor. Toen zei de kinderarts tegen mijn dochtertje: Zo heb jij even geluk!
    Toen ik haar aanlegde na het prikken zei ze nog, Wat lekker he dat mama jou op zo'n heerlijke manier kan troosten.
    Ik heb de afgelopen tijd zoveel hulpverleners getroffen die me steeds het gevoel geven dat het raar/onnodig is om nu nog te voeden, dat ik dit wel erg leuk vond!
    (en ik ben het eens met de kinderarts: dochtertje begon snikkend te drinken en na een paar slokjes lachte ze zo lief naar me en maakte zo'n lief tevreden geluidje en dronk met een glimlach verder *smelt*)

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Heerlijk!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ah super toch dat je haar lekker kon troosten, fijn ook dat de kinderarts zo reageerde.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Altijd fijn om een hulpverlener te treffen die goed is in het geruststellen van mensen.

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat mooi!

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

7. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Ja mooi! Dat is het fijne van bv! Zelfde ervaring hier, ik zou niet eens weten hoe ik mijn zoontje zou moeten troosten zonder bv..

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hier ook hetzelfde. Mijn zoontje duimt niet en wil geen fopspeen. Dus mijn borsten zijn ook multifunctioneel ;), om hem te troosten, voor zijn zuigbehoefte en om hem te voeden uiteraard.

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Heel herkenbaar! Ik heb mijn zoontje tot 'maar' 3 mnd gevoed, daar had ik allemaal andere manieren voor om te troosten die prima werkten. Maar bij mijn dochtertje nu heb ik eigenlijk nooit een manier geleerd zonder borst ;) het is zo makkelijk, verdrietig, sacherijnig, moe enz enz. Hop aan de borst en ze is helemaal weer blij. ;)

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat een lief verhaal! :)

Maar ieder kind is anders, hoor. Mijn zoontje is dol op de borst, maar als hij echt geschrokken is, moet ik hem 'gewoon' troosten en dan pas wil hij de borst. Gelukkig zijn we allemaal anders! :)

Deel Deze Pagina