Even een leuk positief berichtje delen hoor Ik was vandaag met mijn 10 mnd oude dochtertje in het Sophia kinderziekenhuis. De kinderarts moest bloed afnemen en mijn dochtertje brulde het uit. Ik zei tegen mijn dochtertje, straks mag je lekker bij mama drinken hoor. Toen zei de kinderarts tegen mijn dochtertje: Zo heb jij even geluk! Toen ik haar aanlegde na het prikken zei ze nog, Wat lekker he dat mama jou op zo'n heerlijke manier kan troosten. Ik heb de afgelopen tijd zoveel hulpverleners getroffen die me steeds het gevoel geven dat het raar/onnodig is om nu nog te voeden, dat ik dit wel erg leuk vond! (en ik ben het eens met de kinderarts: dochtertje begon snikkend te drinken en na een paar slokjes lachte ze zo lief naar me en maakte zo'n lief tevreden geluidje en dronk met een glimlach verder *smelt*)
Ja mooi! Dat is het fijne van bv! Zelfde ervaring hier, ik zou niet eens weten hoe ik mijn zoontje zou moeten troosten zonder bv..
Hier ook hetzelfde. Mijn zoontje duimt niet en wil geen fopspeen. Dus mijn borsten zijn ook multifunctioneel , om hem te troosten, voor zijn zuigbehoefte en om hem te voeden uiteraard.
Heel herkenbaar! Ik heb mijn zoontje tot 'maar' 3 mnd gevoed, daar had ik allemaal andere manieren voor om te troosten die prima werkten. Maar bij mijn dochtertje nu heb ik eigenlijk nooit een manier geleerd zonder borst het is zo makkelijk, verdrietig, sacherijnig, moe enz enz. Hop aan de borst en ze is helemaal weer blij.
Wat een lief verhaal! Maar ieder kind is anders, hoor. Mijn zoontje is dol op de borst, maar als hij echt geschrokken is, moet ik hem 'gewoon' troosten en dan pas wil hij de borst. Gelukkig zijn we allemaal anders!