Hij ligt bij ons ook wel gewoon lekker op de bank. Maar wanneer we hem lang binnen houden kan hij zijn energie niet kwijt en stuift hij alle kanten op. Maar ontdekt schijnbaar graag. Misschien waren wij op dat moment niet thuis. Onze ramen staan boven ook open maar niet zo ver dat hij er door heen past. Vind alleen dat ik niet aan haar kan vragen haar raam minder ver open te zetten. Het gaat dan idd om 2 ramen. Aan de andere kant kan hij niet komen dat is een rechte kant en te hoog. De ramen van de andere buren gaan anders open en kan de kat niet binnen komen. We gaan nu inderdaad kijken hoe hij op het dak komt en of we hier iets van een dier vriendelijk systeem kunnen creëren zodat hij er niet meer op kan komen. Ben alleen bang dat hij dat via het hok van de andere buren doet. De kat leeft al jaren zo dat hij naar buiten mag wanneer hij wil. Ik ben van mening dat je dat niet zomaar kan omgooien. Alle katten hier spelen buiten.
Dit willen wij ook doen.. maar de katten zijn momenteel de tuin al uit voor ik buiten ben.. Ik word gek van de katten uit de buurt hier, ik heb noodgedwongen overal planken op moeten leggen zodat ze niet in de tuin schijten en dan NOG schijten ze in de tuin. Het maakt ze niet eens uit dat ze op de stenen zitten. Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd, en niets werkt. Hopelijk lukt het straks beter als we eenmaal een schutting hebben. Ik wil die beesten echt even goed te grazen nemen met een supersoaker zodat ze niet meer bij ons komen en ik daadwerkelijk van mijn tuin kan genieten! Zoals anderen ook al zeiden, je eigen tuin afschermen zodat je katten niet buiten de tuin komen werkt beter. Zet anders horren op je eigen ramen, want dan komen ze ook niet je dak op. Op die manier hebben de katten vrijheid en de buren geen overlast. Ik zou echt willen dat alle katteneigenaren dat deden, knuffelen doe ik wel met ze als ik op ze pas of op bezoek kom. Je hoeft écht geen kattenhater te zijn om de poep en pies niet in je huis of tuin te willen!
Probeer het eens door koffiedros in je tuin te strooien tussen de plantjes dat vinden de katten erg vies en houd ze vaak weg. Een goedkope oplossing en het proberen waard lijkt me. On topic: fijn ts dat je aan het kijken bent voor een oplossing. Hier twee binnenkatten gehad altijd en die hielden elkaar wel actief en maakte elkaar moe met spelen en roetsjen. Eentje was ook eentje met veel energie. Toen de rustige kat gestorven is vorig jaar hadden we mazzel dat de energieke kat al wat op leeftijd was. We dagen hem nu binnen uit met stipje (een laserlampje) en das gelukkig voldoende om zijn energie kwijt te raken zodat het een binnenkant kan blijven
Ik word zelf stapelgek van alle katten die de tuin onder schijten ondanks de hoge schuttingen...zou echt woest zijn als ik er een in mn bed zou aantreffen. Vind dus ook dat je zelf maatregelen moet nemen. Als je nu horren plaats bij de ene buur dan is de kans alsnog groot dat hij naar een andere buur gaat om daar de boel onder te pissen. Je kan moeilijk horren voor de hele buurt gaan regelen lijkt me. Dus baken je eigen tuin af. Lijkt me de beste en de goedkoopste optie. Het is jullie kat en dus jullie verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat hij de buren niet tot last is. Het is echt niet zielig. Het is een huiskat, geen cheeta die in de natuur moet zijn.
Een hond is toch ook een huisdier... mogen die dan alsjeblieft ook alleen binnen Heb veel meer overlast van alle honden die hier lopen dan van de katten die af en toe komen neuzen. Mijn eigen katten zijn overigens ook binnenkatten, door een flat is dat zo gegroeid. En wat betreft gezond: idd geef je kat goed te eten en niet te veel, zorg dat ie zijn energie thuis kwijt kan. Dan blijven ze ook gezond en worden ze ook oud. Onze oudste kat is nu 16!
Nou idd... ik denk dat die van mij hem uit het raam had gegooid. Hij heeft al een hekel aan katten laat staan dat ze de boel gaan onder pissen... bah..
Lopen er loslopende honden door je tuin, schijten ze de boel onder? Pissen ze op je dekbed, roven ze vogelnestjes leeg? En hond mag niet eens los binnen de bebouwde kom, overal geldt opruimplicht en je betaalt er ook nog eens 100 euro belasting voor. Nee, niet zo beginnnen!
Voor honden is hier geen opruimplicht, en geen hondenbelasting. Hele gemeente niet. Ik weet van maar één omliggende gemeente dat het wel zo is. Wat niet weg neemt dat je het netjes op kan ruimen. Maar het verhaal katten zal iedereen zijn/haar eigen mening over hebben, zal ook altijd zo blijven. Zo kan je ook over paardenpoep gaan zeuren als mensen op buitenrit zijn, of wat dan ook. Laten we nou gewoon weer overgaan op hetgeen waar TS naar vroeg en niet de discussie of een kat buiten of binnen hoort, want dat geeft alleen irritaties en dat is jammer op zo'n forum
Ik zou inderdaad zelf je tuin op 1 of andere manier proberen af te sluiten. De oplossing van een hor vind ik eigenlijk niet kunnen, en kun je van je buren ook niet vragen. Het is jouw kat dus jij moet met een oplossing komen op jouw grond. Ik zou er zeker niet blij mee zijn als ik horren zou moeten plaatsen omdat de kat van de buren bij mij naar binnen komt.
Goed om te weten. Mijn beide honden zijn ook jagers en veel gezonder als ze de hele dag mogen rennen vliegen en draven en lekker al het wild vangen wat er maar rondloopt maar ook je kat hoort daar bij... Maar op de een of andere manier betaal ik idioot veel belasting mag mijn hond niet loslopen binnen de bebouwde kom en buiten de bebouwde.kom mogen ze ook niet jagen. Ik moet de stront nog opruimen en mijn hond mag geen overlast veroorzaken door te veel te waken. Maar ik mag wel de hele nacht naar de krolse katten van de buren luisteren. En in de tuin wroeten in de stront van de buurtkatten. En als mijn hond dan een kat grijpt die in hun tuin komen ben ik nog aansprakelijk ook nog. En mag ik een vergoeding betalen terwijl mijn tuin net een fort is om de honden binnen te houden. Hou toch op met je "katten horen te jagen" mijn honden horen ook te jagen maar ik neem mijn verantwoordelijkheid om mijn honden "binnen" te houden en ze voldoende uitdaging te bieden. Dat kan met een kat ook gewoon hoor. Alleen kost het je dan wat meer inspanning.
Ja hoor dames, wij mensen zijn idd heel goed bezig als het om de natuur gaat. Lekker mee blijven bemoeien zou ik zeggen en vooral alles wat leeft, groeit en bloeit blijven opsluiten, verwijderen of doden. Zolang niemand er maar last van heeft. Dan zal het vast de goede richting op blijven gaan als het nu doet...
Je noemt het een HUISDIER maar hoe komt het dan dat ik zo verrekte veel last heb van al die huisdieren? Honden katten noem het maar op,de hele buurt zit er vol mee en het schijt alles onder. Blij dat jouw man niet in deze buurt woont,het vergif is niet aan te dragen vrees ik
Ik kom mijn honden wel ff bij jou in de buurt loslaten. De ene moord dan vanzelf alles uit. Maar ja een jager he dus dat hoort zo. is toch een theorie van niks. Een kat past niet in de voedselketen van nederland. Een hond ook niet dus moeten we ervoor zorgen dat ze geen overlast veroorzaken. En zo moeilijk is dat niet
Nou we ergeren ons aan hetzelfde hoor... Hier staan netjes van die prullenbakken met zakjes enzo voor de hondenstront (En toch ligt het hele dorp onder de schijt. Gadverdamme) Dat betalen ze dan van onze hondenbelasting want ja wij betalen dat. Wij hebben een hond, jack russel dus ook een jager. We doen alles om haar rustig te houden en te zorgen dat ze geen overlast veroorzaakt. Als we lopen heb ik zelf zakjes mee om de stront weg te ruimen, gooi het thuis in mijn eigen container. Ze loopt alleen los van de voordeur naar het grasveldje om te plassen sochtends als ik nog geen tijd heb uitgebreid te wandelen. Ik erger me aan ALLE dieren die overlast veroorzaken of dat nou katten,vogels,muizen,honden,paarden of whatever zijn, dat boeit niet! Overlast veroorzaken mag je als mens ook niet, waarom moeten we het dan accepteren van een kat! En ik ben denk ik ook blij voor mijn man dat hij daar niet woont...het klinkt nog erger dan hier.
Ja er lopen wel eens loslopende honden door de tuin! Mega irritant.... En opruimplicht is hier een lachertje hoor, niemand houdt zich daar aan. Evenals loslopen etc.
Niet fijn en netjes! Maar bij een hond wordt gezegd: asociaal, mag niet en bij een kat moet het allemaal maar kunnen, want die 'moeten' buiten zijn en kunnen jagen...
https://www.conrad.nl/nl/ce-honden-en-kattenverdrijver-met-bewegingsmelder-619815-619815.html Misschien kun je dit voor de buren aanschaffen.