tips gevraagd. Buren hebben overlast van onze kat.

Discussie in 'De lounge' gestart door MommyB, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik heb geen hekel aan katten, ben er mee opgegroeid maar wel een hekel aan katten die in mijn tuin kwamen en laat staan binnenshuis. Zou ook absoluut geen lelijke hor in huis willen om dieren van anderen buiten te houden. Hoop voor je dat je buren er anders over denken anders ontkom je niet aan ze in je eigen tuin te houden.
    Weg jagen heeft bij de meeste katten geen zin, zijn niet snel onder de indruk en wanneer ze dat wel zijn proberen ze het later net zo hard weer. Bovendien vind ik ook niet dat een ander tijd en energie moet steken in het wegjagen van andermans huisdieren.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.133
    2.313
    113
    Brabant
    ik heb nier alle blz gelezen. maar heb je de optie van de hor al besproken?

ik heb een irrationele kattenangst, (en vogels en vlinders. en houd verder van geen enkel dier wat kleiner is dan een koe) dus ik was in alle staten geweest als dat hier was gebeurd.
    ik geloof dat als het een tweede keer zou gebeuren, ik niet in zou staan voor de gevolgen.

en dat gezeur altijd dat katten in het wild horen... laat ze dan ook daar, laat ze dan jagen etc, maar haal ze niet in huis.
    doe je dat wel, beschouw ze dan als HUISdieren aub.

en nee, van honden heb je hier lang zoveel last niet. en dje lopen al.helemaal niet door mijn tuin.

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat vind ik overigens van alle honden en katten..... Alles wat overlast veroorzaakt lekker binnen houden. Zodra het mooi weer is zijn alle katten en honden buiten in de tuin. Katten poepen en plassen in jou tuin. Honden blaffen van elk vliegje wat voorbij vliegt.... bij wijze van spreken.

Mijn kat gaat sinds kort ook naar buiten, maar zodra ik hoor dat ze iets doen wat niet kan, haal ik ze direct naar binnen. ( de kat was al van mijn man, ik zelf zou nooit voor huisdieren kiezen )

Ik kan ook echt niet begrijpen waarom je een hond koopt, het in de tuin dumpt en vervolgens laat blaffen.... Rekening houden met de buren is moeilijk hoor.... ;) Vroeger had ik zo n buurman, die gooide echt te pas en te onpas dat beest naar buiten.

Ik zou je kat lekker binnen houden of je tuin zo afsluiten dat de kat er niet uit kan. Dit geeft voor jou ook geen fijn gevoel, en je wilt de buren ook te vriend houden.

Overlast op wat voor manier kan gewoon niet. Daar zouden ze eens boetes voor moeten uitvinden. :D

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vind ik ook niet hoor, maar hier is de overlast van katten niet heel groot. Ik hou mijn katten ook binnen.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik begrijp je instelling dat katten vrij moeten kunnen rondlopen ergens wel maar dat is naar mijn mening alleen op een boerderij haalbaar. Je wilt toch niet dat
    -buren last hebben van je kat en boos op hem en jou worden?
    -kattenhaters je kat iets aandoen?
    -je kat overreden wordt?
    Om deze redenen blijft onze kat binnen en in de tuin. Sinds kort heeft hij een manier gevonden hoe hij de tuin uit kan dus we overwegen een catfence. Je bakent je tuin af met een draad en je kat krijgt een bandje om waarvan hij een minimaal schokje krijgt als hij te dicht bij de draad komt. Klinkt zielig (en daarom hebben we het nog niet 😏 ) maar bovenstaande dingen zijn erger en het schijnt supergoed te werken.

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @ts hulde voor jou dat je een oplossing zoekt!

Als een kat overlast veroorzaakt dan zou ik er ook de pest in hebben maar TS zoekt toch naar een oplossing, de meeste eigenaren doen er niets aan of zeggen zoek het lekker uit.

Hier wonen ook veel katten maar de ene keutel die ik soms vind heb ik niet zo'n probleem mee, ik vind de egels die nu in mij tuin lopen en alles onder schijten en die kikker/padden poep vervelender maar hè het is de natuur!
    Ik ben wel blij met de katten van de buren die ik regelmatig met een muis in hun mond zie rond lopen!

7. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.295
    1.445
    113
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt een hekel heb aan katten. Als er bij mij een in de tuin zou zitten dan zou ik niet eens naar buiten gaan omdat ik het enge beesten vind.
    Op zich vind ik de hortjes oplossing wel goed maar ik weet niet of ze alleen zo bij de buren naar binnen gaan? Oh als ik ineens een kat bij mij binnen zou hebben zitten dan zou ik dat echt niet tof vinden. En al helemaal niet als ie ook nog zou plassen!!

Begrijp goed dat je wilt dat ie lekker buiten loopt maar zodra andere er last van hebben dan ben ik van mening dat je hem binnen moet houden of maatregelen moet nemen. De kat van een paar deuren verder gaat steeds op de loungeset van mijn buren zitten. Die kat gaat lekker in de kussens zitten enz. Super irritant. Mijn buuf had bij de eigenaars aangebeld en die hadden echt zoiets van oh ja wij kunnen er niks aan doen het is nu eenmaal een buitenkat...

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik vind dat van dat hor wel een slim plan.

Overigens heb ik 2 katten. De oudste is altijd een binnenkat geweest tot ie op een dag besloot om naar mee naar buiten te glippen sindsdien is er geen houden meer aan. Om 9 uur savonds begint ie zo hard te miauwen en gaat ie net zolang door tot je em naar buiten doet. Hij veroorzaakt (hopelijk) geen overlast aangezien die snachts om 4 uur weer naar binnen wilt en ik dan de deur zo snel mogelijk open doet voor em.

De jongste is een binnenkat. Die komt alleen op het balkon.

Maar zo makkelijk is het niet om een kat die echt naar buiten wilt binnen te houden.

9. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    De buurvrouw vind horren een top idee. Dus bij deze opgelost en slotje op topic?

Meningen blijven verdeeld of een kat wel of niet vrij mag rond lopen. Mijn katten mogen dat wel. Dit is de eerste x in al die jaren dat er iemand last heeft van mijn katten en omdat ik dat dat niet wil gelijk naar een oplossing gezocht waarbij de buurvrouw tevreden is.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Je hebt geluk denk ik dat de buurvrouw het wil. Ik zou niet zo'n lelijke hor willen en wel verwachten dat jullie hem opsluiten/binnenhouden...anders zou ik andere maatregelen nemen.

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Schappelijke buurvrouw dan :)
    Ook al heb ik zelf katten in vind dat je je dieren gewoon op eigen terrein moet houden.
    Ik erger me steeds meer aan de katten buiten want mijn hond gaat compleet door het lint, en heb geen idee wat die doet als die er 1 te pakken krijgt.

Vreemde katten hier liggen in mijn tuin ( planten kapot)
    En waarschijnlijk doen ze hun behoefdes er ook nog eens.

Neehoor van mij mag er wel een wet komen, honden aan de lijn maar de katten dan ook!

Hopelijk zijn de horren genoeg, kan maar zo zijn dat ze straks gewoon een raampje verder pakt.

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Van die laatste opmerking krijg ik als dierenliefhebber de kriebels. Terecht?

13. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

En dat siert je :)

Mooi opgelost zo! Buurvrouw blij, jij blij en kat blij.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ga je voor de hele buurt dan horren aanschaffen? ;) Straks gaat 'ie bij andere buren de zaak onder pissen en die draaien hem misschien de nek om. Wil je dat op je geweten hebben? :( Je kan de tuin toch omheinen, komt het beest toch buiten en niemand heeft er verder last van.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.847
    6.031
    113
    Vrouw
    #75 Zoe123, 24 jun 2015
    Laatst bewerkt: 24 jun 2015
    +100
    Katten binnenhouden ivm overlast?
    Dan graag ook de hond binnenhouden en al helemáál niet buiten laten poepen.
    Het park achter ons huis is volgescheten, gatver, gewoon omdat mensen het niet op kunnen brengen de boel op te ruimen.
    Ook de plantsoenen moeten het ontgelden.
    Zó vies!
    En dat kleine mormel dat om 7 uur s'ochtends al in de tuin staat te blaffen...
    Vreselijk!

16. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij hebben soortgelijke overlast alleen dan op onze dakterassen. We wonen in een huis zonder tuin, maar wel met twee dakterassen, waarvan er ééntje met schuifpui uitkomt op onze slaapkamer. Met mooi weer staat de schuifpui open en kwamen er soms brutale buurkatten binnen. Helaas grenzen onze dakterassen aan die van onze naaste buren en is het vrijwel onmogelijk om de weg voor buurkatten te barricaderen. De oplossing hieris daarom uiteindelijk toch om de katten binnen te houden. Na goed overleg hebben zowel wij als vier andere gezinnen met katten afgesproken om de beesten niet meer naar buiten te laten. Het is gewoon zwaar irritant om 's nachts in je eigen bed ineens besprongen te worden door andermans kat (letterlijk gebeurd). Ik ben zelf ook een grote dierenvriend en heb altijd dieren gehad, maar ik zie helaas geen andere oplossing dan de katten binnenhouden. Gelukkig hebben we dan wel weer flink grote huizen met vier verdiepingen en veel kamers, waardoor de katten binnenhuis ook nog redelijk wat territorium hebben.

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.288
    2.985
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina