Ik weet het mag niet, maar ik denk dat jullie ons wel zullen begrijpen en het zelf ook zullen doen. Onze buren zijn 1e klas aso's. We wonen nu al 3 jaar naast hun en hebben ook al die 3 jaar heel veel problemen. Ik zal het in het kort proberen uit te leggen. Onze buurman is werkeloos en verveelt zich daarom. Nu heeft hij als beroep gekozen buren treiteren en wegpesten. Er zijn hier 3 mensen in de straat voor hem verhuisd omdat ze zo'n problemen met hem hadden en zich niet meer veilig voelde. Hij heeft ruzie met de hele straat. Hij heeft zogezegd een eigen parkeerplaats en staat er iemand op die plaats kan je rekenen op platte banden of een kras van voor tot achter. Hij vind het ook leuk om planten uit de tuin te halen, deurbellen te vernielen, en verlichting door te knippen. Hij timmert graag op een betonnen muur om 07.00 uur 's ochtends, hij wil graag een nieuwe deksel op z'n afvalcontainer(zo hard gooit hij hem dicht) en hij heeft geld te veel want hij start z'n brommer graag 10 minuten aan een stuk. Het ergste ga ik nu vertellen. op 10 mei 2003 is mijn schoonvader overleden. En op 10 april 2004 had m'n schoonmoeder een kaart in de brievenbus liggen. " Hartelijk gefeliciteerd met de dood van je alcoholistische en asociale kut kerel. Ik hoop dat je snel volgt. Let maar op voor je auto, dan zijn het niet je banden, maar brand hij als een fakkel. Mevr.... groetjes de groep, met een doodskruis." M'n schoonmoeder wist echt niet van wie dit kon zijn, maar ik legde meteen de link met onze buurman. Want hij had het niet met de post gestuurd, er stond mijn meisjes naam onder, nou zo heet m'n schoonma niet, en we hebben verder geen vijanden. We zijn toen na z'n andere buren geweest omdat zij vroeger contact met hem hadden of ze misschien iets hadden met zijn handschrift. Gelukkig hadden ze dat. Een kaartje in het geboorte boek van z'n dochter. Dat was dus precies hetzelfde handschrift, en we zijn toen meteen aangifte gaan doen bij de politie. Er is een forensisch onderzoek geweest, en er is bewezen dat het door hem geschreven is maar aangezien wij niet gezien hebben dat hij het bij m n schoonma in de brievenbus gegooit heeft hebben we geen zaak. We zijn bezig geweest met de wonigbouwvereniging om hem uit huis te krijgen. (iedereen is gekocht, alleen hij is nog gehuurd) We hebben uit de hele straat brieven verzameld met klachten, ook van de oude bewoners. We hebben zelfs de politie achter ons staan wat voor ons wil getuigen. Maar de bouwvereniging doet NIKS! Aan pesterijen kunnen ze niks doen. En omdat dat geval met m'n schoonmoeder niet is voorgekomen kan hij dat niet meenemen.(Fijn he) Gisternacht hebben we weer gebeld met de politie en de woningbouw omdat hij een kabouter op sensor heeft staan in de achtertuin. Dat ding is dus nu op tilt geslagen en loopt de hele tijd te fluiten. Er werd me dus weer gezegd, helaas mevrouw, aan pesterijen doen we niks. NU IS HET ONZE BEURT! Als zij er niks aan doen, doen wij het. We hebben ons heel lang netjes gehouden, maar nu is de maat vol. Aangezien ze niks aan pesterijen kunnen doen, gaan we met z'n allen terugpesten. Vannochtend werd Jelina om 06.00 uur wakker en toen zijn Roy en ik lekker een potje op zolder gaan darten (hij slaapt op zolder) Hij was daar niet blij mee, en heeft dan ook flink terug getimmerd (aan de kant van Jelina's kamer). M'n buurvrouw is om 7.30 gaan beunen, en was haar brommer weer aan't starten, ik ben na buiten gegaan en heb haar even een goeie morgen toegewenst, en gevraagd of ze ook zo lekker uitgeslapen heeft. (Jelina heeft immers doorgeslapen voor het eerst van 23.00 uur tot 06.00 uur) Ze was dus echt niet blij met me. Normaal ben ik niet zo, maar op een gegeven moment is de maat vol. Maar nu zijn de rest van de straat en wij op zoek na nog meer tips om terug te treiteren. Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het even kwijt. Alle tips zijn welkom. Groetjes Vera, Roy en Jelina
Wij hebben er ook zo een in de straat Hij vind het leuk om zomers de kinderen (8 meiden)uit de straat te treiteren. Als je dan in de tuin zit gluurt hij vanaf zijn slaapkamen. Ze hebben zelf ook een zoon maar die mag nooit buiten spelen. Als je naar buiten komt en hij toevallig ook buiten dan staat hij je constant aan te staren. Ik zwaai dan altijd of lach overdreven tegen hem. Bij mij is vorig jaar de bom gebarsten en heb zijn vouw helemaal stijf gescholden, weet niet meer waar het om ging. Maar zij houd haar eigen nur rustig. Wat auto's bekrassen en lekke banden enzo, misschien is het een idee om een cameraatje op te hangen in de tuin of zo zodat je het opneemt, dan kun je ermee naar de politie. Verder zou ik ze gewoon proberen te negeren dan vinden ze het meestal niet zo leuk. Of gewoon eens een straatfeest geven en hun niet uitnodigen en flink lawaai maken
Verzamel alle hondedrollen van de buurtjes en gooi ze door hun bievenbus. Niet te geloven dat zulke mensen bestaan. En dan mag je in Nederland zelf geen actie ondernemen....maar wie doet er dan wat als jij het zelf niet mag? Nee meis, ik kan je gevoelens heel goed begrijpen! Van dat buurtfeest is trouwens een hele goeie...is nog een 'nette'manier ook. Beter dan die van mij, hehehe
Licht de politie in daar zijn ze voor! Zou zekers hun niet gaan treiteren, krijg je alleen maar gezeur van!
Brrrr...ik krijg gelijk kippevel als ik het allemaal lees. Zelf heb ik een hele nare ervaring (zeg maar trauma) van jaren geleden met "toen" mijn bovenburen ..met name de aan drugsverslaafde aso agressieve bovenbuurman! Ik heb toen van alles meegemaakt en zo gauw ik lees over buren problemen wil ik het liefste me onder het bed verstoppen. Toen is er van alles aan de pas gekomen (wijkagent, gewone politie die met 2 auto's kwamen om hem af te voeren toen hij me bedreigde, rechtzaak ivm uitzetting opgestart door de woningbouw met mij als getuige etc etc) Enfin trauma trauma trauma. Ik wens jullie succes met alles toe en hopen dat de rust terug zal kunnen keren. Liefs Mirre
Ik zou niet terug treiteren, straks doet hij nog iets waarvoor je nooit hoopt dat het gebeurd! Denk om je kleine meisje! En de woningbouw is eigenlijk niet voor jouw problemen, want jullie zijn geen huurders van een woning van hen. Maar deze mensen terroriseren volgens mij de hele buurt? Alles opschrijven, alles fotograferen, alles bijhouden. En als de woningbouw niets doet? Zoek dan de pers maar op! Vertel maar eens wat voor huurders de woningbouw blijkbaar toelaat in de woning? Moet het zo eindigen als met de Tokkies? Dat jullie woning straks in rook op gaat? Of start met de hele buurt een procedure, als iedereen bereid is om mee te helpen? Gewoon een procedure starten tegen de woningbouw! Vraag maar eens om hulp bij een rechtswinkel, misschien kunnen die jullie verder helpen. Maar terugpesten, dat maakt het echt alleen maar erger, als ik je verhaal lees, gaat de buurman daar alleen maar meer en meer op in en dat maakt het leven in jullie woning straks nog minder prettig!
@ Noesje. Negeren hebben we geprobeerd, maar hij blijft toch doorgaan. We hebben een camera ophangen, maar daar kunnen we volgens de politie niks mee, omdat er een stukje van zijn tuin opstaat en dat mag niet ivm de privacy. En om die parkeerplaats te filmen moet er een stukje van die tuin op. In mei hebben we een groot feest bij z'n andere buren (communie) dus dat beloofd wat (Hun familie is hem ook zat en hopen dat hij dan wat zegt) @mensi. De politie heb ik toevallig gisternacht om 01.30 nog gebeld ivm die kabouter. En daar zeggen ze en dat zegt de wijkagent ook dat de woningbouwvereninging eerst actie moet ondernemen, omdat zij alles geprobeerd hebben. We hebben nl ook al meerdere pogingen gedaan om samen op het politiebureau een gesprek aan te gaan om alles uit te praten maar hij weigert. De politie heeft nl al 3x een afspraak gemaakt voor een gesprek maar elke 3 de keren kwam er wat tussen bij hem(terwijl hij gewoon thuis was) Op een gegeven moment is de wijkagent bij hem thuis gekomen op het tijdstip dat er een afspraak gepland stond en heeft hem gezegd dat als het nu uit de hand liep hij het zelf schuld was, wij hadden immers alles geprobeerd om het uit te praten. @ Judy77. We hebben het er inderdaad al over gehad om eventueel een procedure tegen de woningbouwver. aan te gaan, maar we willen eerst nog even alles uitzoeken bij bureau rechtshulp.
Jeetje meid, wat een akelige toestand. Het is, denk ik, inderdaad wettelijk moeilijk om iemand aan te pakken op pesterijen omdat het moeilijk te bewijzen is. Maar dat doet voor jullie niet af aan het feit dat het echt heel erg akelig is om zo'n buurman te hebben. Ik denk dat je met 'terugpesten' nog uit moet kijken dat hij daarmee niet bewijs tegen jullie verzamelt om de politie op jullie dak te kunnen sturen. Of je nou een koopwoning hebt of niet, dat moet je denk ik zien te voorkomen. Als hij kan bewijzen dat jullie juist hem pesten, doen de autoriteiten en de woningbouwvereniging helemaal niets meer, ook niet als het nog verder uit de hand loopt. Ik denk dat het enige dat je kan doen is, hoe lastig het ook is, gewoon moet blijven proberen bewijs tegen hem te verzamelen. Zoek bijvoorbeeld uit of videobeelden wettelijk bewijs zijn (en hoe je dat dan moet doen) en film hem dan als hij een auto van iemand bekrast of de banden lek steekt, etc. En wat je misschien ook eens kan doen, en dat bedoel ik echt serieus: bel eens met de GGZ in je woonplaats om dit verhaal te bespreken. De man klinkt mij namelijk nogal gestoord in de oren, als ik jouw verhaal zo lees. Dat soort organisaties hebben nog wel eens afdelingen met 'bemoeizorg' etc. Die gaan nog wel eens langs bij mensen die niet bekend zijn bij de hulpverlening maar die wel voor veel "overlast" zorgen. Wie weet, kan die man de juiste zorg/hulp krijgen en ben je van het gelazer af. Ik hoop dat het snel over is meid, want het lijkt me echt vreselijk. Succes! Anouk.
@ Wij hadden ook vreselijke buren! Ze werkten ook beide niet en hadden als hobby om ons en onze honden te pesten! Ze wisten ALLES van ons! Waar we heengingen(belden ons daar vaker op) wie er bij ons kwam. Wanneer die kwamen en wanner ze weggingen. VRESELIJK! Voelde me gewoon gestalkt door hen! Ze belden ons ook op onze gsm. Als we vroegen hoe ze ana het numer kwamen zeiden ze dat dat niet ter zake deed. Steeds briefjes over onze honden die blaften. Al waren we maar 5 minuten weg.Ze klopten bij elk geluid op de muur en scholden mijn dochter uit voor hoer en dreigden haar te pakken etc. Hun andere buurman (een zelfstandige klusjesman) hebben ze veel klanten afgenomen door over hem te gaan klagen.Steeds de woningbouwvereniging bellen met alles.De woningbouwvereniging werd er ook hoorndol van! Nu zijn ze vorig jaar januari verhuisd en het is lekker rustig hier! Haha.... Nu beklagen hun nieuwe buren zich over hun. TIP: Laat je niet gek maken en zeer zeker niet verjagen! Groetjes en suc6! Marjo
och Vera! Jouw buren gaan wel erg ver, de mijne houden het op laster, taxi voor mij laten komen en dood muisje op de zadel van mijn fiets. Ook ik heb de grootst mogelijke moeite om iets gedaan te krijgen van *een derde instantie* zoals woningbouw en politie. Na veel aandringen heeft de woningbouw voor mij dan eindelijk een dossier opgemaakt maar of ze er ook daadwerkelijk iets mee zullen doen blijft de vraag. De buren die mij lastig vallen zijn beide over de 70 jaar en de politie zegt, ach mevrouw, oude mensen doen zoiets toch niet... Ik speel ook met het idee om het recht in eigen handen te nemen maar gezien ik zwanger ben sta ik min of meer met de rug tegen de muur... Heel veel succes ermee!
Wat een ASO'S Misschien een dikke vette bult str*nt in een krant bij de voordeur leggen en die in de fik steken. Gr, Hillegonda
je kan hem ook door de brievenbus gooien dat hebben wij een keer gedaan toen hun hond voor onze tuin had gepoept. Ik heb hem opgeschept en in een envelop gedaan en s'avonds door hun brievenbus gedaan
Sindsdien poept hun hond nooit meer bij ons voor de tuin en als hij dat wel doet lopen ze naar binnen om een zakje te halen om het op te ruimen het heeft dus wel geholpen
nou dames met buren problemen heel veel sterkte. gelukkig heb ik er geen last van maar denk dat wat de anderen hier zeggen heel belangrijk is om bewijs te verzamelen. en wie weet dat je de camerafilm ook kan bewerken dat zijn tuin er niet meer op staat of stiekem in een hoekje staan wanneer je expres de auto voor zijn deur staat. zo kun je hem ook filmen. en wat de anderen ook zeggen zeker niet terug pesten, je weet niet waar ze toe in staat zijn en aangezien je ook een klein babytje hebt om voor te zorgen. in ieder geval heel veel succes!
politie blijven bellen bij alles wat ze doen, 20 keer op een avond of 50 keer per dag, blijven bellen. Woningstichting blijven bellen iedere dag maar weer. Naar de gemeente bellen, zo vaak mogelijk. Dat je ze allemaal iedere keer lastig valt, dan gaan ze vanzelf actie ondernemen. Want ze willen net als jou niet iedere keer lastiggevallen worden. De buren terroriseren jou, dan terroriseer jij de instanties. Misschien dat dat helpt. In ieder geval hoop ik voor je dat het zo snel mogelijk opgelost is, want het is wel belangrijk dat je met veel plezier in je huis kunt wonen. hielkje
i kweet niet of het al gezegd is - ik heb niet alle reacties gelezen- maar zoek de media op! echt, desnoods via de gemeenteraad om daar bij een vergadering in te spreken, of brief naar de burgemeester! echt hoor, ik werk zelf bij de gemeente en zodra bewoners met zo`n soort situatie dreigen de publiciteit te zoeken en de gemeente en woningstichting in zwart daglicht te plaatsen moet ik alle dossiers laten liggen en alle prioriteit daar aan geven. soms wel vervelend want de brutale bewoners bereiken zo altijd meer dan bewoners die rustig op hun beurt wachten , maar zo werkt het echt! sterkte en succes!
en idd blijven bellen en klagen, voor de aandacht niet te laten verslappen en voor dossieropbouw! altijd goed voor de woningstichting als zij de huur willen ontbinden en het moet voorkomen bij de rechter
T heeft echt geen nut om instanties in te schakelen... Geloof het maar van een gedupeerde...Kastje muurtje is het ook al zeggen ze dat ze een dossier opmaken... T is of negeren en hopen dat ze vanzelf een keer kappen OF keihard aanpakken!