profiteurs

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik heb een goed hart en volgens mij ruiken profiteurs dat of zo... hieronder een verhaal over zo'n profiteur.

Een ex-collega/ex-vriendin was verloofd (inmiddels getrouwd) met een jongen, wegens de nodige omstandigheden verhuisde zij vanuit limburg naar Den Haag omdat die jongen hier woont met zijn ouders, zij trok dus bij hun in omdat ze verder geen familie/vrienden in de buurt had! Nou ze kreeg snel een baantje en begon met werken om zo voor meubels te sparen (haar man was toendestijds nog zonder papieren door zijn ouders naar NL gehaald en zij zou hem uiteindelijk papieren vezorgen, dus van hem kon ze weinig verwachten)

Nu heeft zij een apart karakter, beetje brutaal kan je het beste zeggen en dat accepteerde de ouders van die jongen niet (groot gelijk) dus van de ene op de andere dag werd zij door haar aanstaande schoonmoeder eruit geschopt!

Ik kende haar op dat moment amper 4 weken maar omdat wij op het werk een beetje contact hadden belde ze MIJ in paniek omdat ze niemand anders wist, huilend aan de tel vertelde ze wat er was gebeurd.......ik met mijn stomme naieve kop belde meteen mijn man en zei dat hij haar van het station moest ophalen omdat ze anders op straat bleef HALLOOOOO ER ZIJN TOCH HOTELS, ZE HEEFT TOCH GELD GESPAARD! dat was mijn man zijn reactie, kan je nagaan dat ik ook nog boos op hem werd wegens deze reactie omdat ik hem ongevoelig vond.

Al met al heeft die arme man haar opgehaald en bij ons thuis gebracht..ik was toen nog niet zwanger van deze dus zij kon zolang terecht in het kamertje wat nu de babykamer is!

Zij heeft ruim een maand bij ons gewoond en dit heb ik moeten verduren met haar:

-ze deed NIETS in huis, ze verzorgde zelfs haar eigen kleren niet (wassen/strijken)

-als ik ging koken vroeg ze standaard wat eten we en als het haar niet beviel zei ze dat ook nog gewoon ipv gewoon dankbaar te zijn

-ze nodigde haar verloofde bij ons thuis uit zonder het met ons te overleggen

-ze haalde nooit eens vanuit zichzelf wat boodschappen of zo
    zelfs voor mijn kinderen nooit eens een chocolaatje of zo :(

-ze rookte en dronk in huis :confused: nou als ik egens fel over kan zijn is het over sigarettenstank in MIJN huis dus een van de weinige woorden die ik toen met haar heb gewisseld was over haar sigaretten in huis (we gingen eens bowlen ik en mijn man de kinderen hadden we bij opa en oma gedumpt en daarna zouden we naar de film gaan. omdat ik moe was zei ik laat die film maar we gaan gewoon naar huis dan zit ..... ook niet zo alleen, kwamen we thuis zat ze op de bank, voeten op tafel en met zo'n vies ding in haar bek en met een fles witte wijn naast haar :confused: )

-1 keer was mijn man op zakenreis en zat ik 2 dagen alleen met haar en de kleintjes...zij wilde haar verloofde uitnodigen om film te kijken, ik had de kleintjes op bed gelegd en na een paar uur wilde ik zelf ook gaan slapen, ..... kreeg toen ruzie met haar verloofde en begon te schreeuwen en met de deur te gooien en dat alles terwijl mijn kinderen al sliepen, nou die werden huilend wakker natuurlijk dus moest ik die weer troosten en in bed stoppen en toen moest ik haar ook nog troosten :rolleyes:

ik kan zo nog wel even doorgaan met dingen die wij hebben moeten accepteren, ik heb vaak de neiging gehad om tegen haar te zeggen je moet nu echt een huis vinden want ik trek dit niet langer maar uit medelijden en ik kan in zo'n situaties niet hard zijn hield ik mijn mond!

Goed, na een aantal weken had ze een huis gevonden en ze verhuisde, ik heb haar daarna nog twee of drie weken op het werk gezien maar toen ben ik daar gestopt..

Nu kwam ik gister een ander oud collegaatje tegen en die vertelde me dingen die ..... over mij gezegd zou hebben dat ik gewoon schrok, dat ik dat allemaal verdiende,
    ik zou een schoonmaakjunk zijn,
    mijn zwangerschap zou nep zijn omdat ze mij een paar maanden na dit alles belde om te zeggen dat ZIJ zwanger was en toen zei ik enkel IK OOK! :(
    mijn man zou een gierige rijke zak zijn (omdat hij geld zat verdient en haar nooit geld wilde lenen als zij het vroeg.....gelukkig is mijn man niet zo naief als ik)

etc etc

het deed mij gewoon pijn om dit soort lelijke dingen over mezelf en mijn gezin te horen, nu help ik weer een vriendin, zij is wel al langer mijn vriendin maar na gister ben ik toch een beetje tja afgeschrokken..

wat vinden jullie na dit verhaal gelezen te hebben, waar ben ik fout gegaan en wat had ik beter kunnen doen?

(ik weet dat ik na dit verhaal misschien wel een zwak persoon lijk omdat ik dit alles heb geslikt maar het gaat zonder dat ik het wil. ik weet dat ik wat harder zou moeten zijn maar het lukt me niet)

2. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    Hey meis

Jij hebt je best gedaan!
    Ik maak het ook vaak mee , dat als je iemand helpt je vaak nog een schop na krijgt. Je word elke keer weer teleurgesteld en raakt het vertrouwen kwijt in mensen. Ik weet me er vaak ook geen raad mee . Ik probeer dan ook mezelf niet zo heel betrokken te maken met anderen z'n problemen. Probeer wel te luisteren en oplossingen aan te dragen maar je kunt niet iedereen helpen. Mensen maken ook eigen keuzes en soms pakken ze vervelend uit , maar jij moet toch ook voor jezelf zorgen dus misschien een beetje egoistischer worden.

Het is niet leuk om zo behandelt te worden , en ik zou blij zijn met zo'n vriendin als jij ipv zo slecht over je praten dankzij jou hoefde ze niet op straat te slapen. Dit gedrag zegt meer over haar dan over jou , wat een rot mens.

suc6 liefs caroline

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Je moet niet aan jezelf gaan twijfelen, doordat iemand misbruik van je heeft gemaakt. Bedenk dat dit veel en veel meer over haarzelf zegt dan over jou. Ik wou dat er meer mensen waren die eens aan een ander denken zoals jij hebt gedaan.

Probeer het dus van je af te zetten. Ze is het niet waard. En die vriendin die je nu helpt is die vorige 'vriendin' niet.

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    meis sommige mensen zijn nu eenmaal te goed voor deze wereld

en sommige weten daar heel goed misbruik van te maken , zodat jij het gevoel krijgt dat jij de foute bent en niet hun

terwijl het juist andersom is , jij hebt naar je hart gehandeld
    en hun hebben daar misselijk misbruik van gemaakt

welkom in te goed voor deze wereld groep ;) helaas behoor ik daar ook bij

handel naar me hart maar toch weten ze daar iedere keer weer misbruik van te maken

ik ben idd wat harder geworden omdat het steeds omvergelopen worden me de keel uitkwam

dus bescherm jezelf een beetje meis en probeer ook eens nee te zeggen

XXX

5. Niet meer actief

ik zou er lekker vanuit gaan dat je collega's jou beter kennen dan dat! Wie si zij dan! En verder zou ik haar helemaal links laten liggen.

Brandt af zou mijn gedachte zijn eignelijk! En als een collega je hier nou nog eens mee lastig valt dan zou ik gewoon vragen aan dei persoon wat hij zelf denkt hoe het zit.

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wat vervelend voor je! Ik kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt, ik ben zelf ook te goed voor deze wereld en inderdaad; daar wordt vaak misbruik van gemaakt.

Nadat ik mijzelf in de schulden heb gestoken en al mijn spaarcentjes heb opgemaakt aan mijn ex (en nu dus nog aan het afbetalen ben terwijl mijn ex weer lekker aan de alchol hangt -> hij is alcoholist) ben ik eens diep gaan nadenken: Waar doe ik het eigenlijk allemaal voor? Zou een ander dit ook voor mij doen?

Uiteindelijk geleerd om "Nee" te zeggen, hoe moeilijk ik het ook vond en vind met als resultaat dat mensen mij niet zomaar meer "gebruiken".

Nogmaals; jij hebt helemaal niks fout gedaan, ZIJ is fout geweest, jij hebt gehandeld vanuit een goed hart en uiteindelijk hoef jij jezelf niks te verwijten.

Heel veel liefs,

Fem

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat een ongelooflijk k*twijf! Ik had haar al meteen duidelijk gemaakt dat er regels zijn in 'mijn' huis. Kom nou, ze mag blij zijn dat iemand zich over haar ontfermt heeft.. tsssssssss. En idd.. veel mensen zijn niet te vertrouwen, helaas. Gelukkig ben ik er harder door geworden en laat niet meer over me heen lopen.

8. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik vind het echt asosiaal zoals jij bent behandeld door haar, je hebt toch niet haar kleding staan wassen etc he?
    Ik zou als ik haar was mijn ogen uit mijn kop schamen.
    Weet je , soms maken mensen anderen zwart omdat ze zelf zoveel te verbergen hebben en bang zijn dat het uit zou komen ze zal wel gedacht hebben ik moet haar een stapje voor zijn.
    Ik zou haar publiekelijk zwaar voor lul hebben gezet zodat iedereen kan horen wat voor K*TWIJF het eigenlijk is .
    en idd wat Deb net zei er zitten altijd rotte appels tussen die van anderen willen profiteren ik trap er ook altijd weer in omdat ik van het goede van de mens uitga en vaak ook gewoon anderen wil helpen.
    Mijn man neemt mij vaak in bescherming .

xxx jet

9. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Stank voor dank, jeetje waar haalt ze het vandaan zeg, je moet niet denken dat je verkeerd zat je deed gewoon je best om iemand op te vangen, en als het nog eens gebeurd ( met iemand anders) zou het weer doen, zo ben ik ook.
    Op die manier heb ik in het verleden ook hard me hoofd gestoten.
    En je collega's die zullen wel beter weten, ze immers het huis uitgezet door haar schoonmoeder, en daar kan je toch al het een en ander uithalen !

Liefs M

10. Niet meer actief

ik heb alles voor haar gedaan, tot zelfs haar slipjes opvouwen en in de kast leggen, ik heb zelfs kleding voor haar gekocht omdat zij zoveel smoezelige kleding had dat ik het zielig vond voor haar.

zij was een kei in acteren, ze was zo goed in haar rol van het zielige meisje dat nooit geluk had en ik geloofde haar natuurlijk......

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Tja als je zelf nooit eens wat schoonmaakt dan is een ander al snel een schoonmaakjunk :rolleyes:

Probeer het zo min mogelijk aan te trekken op deze manier scheidt je wel de "echte vrienden" van de roddelaars en aan die laatste groep heb je toch niets.
    Daarbij, al zou je een schoonmaakjunk zijn, al zou je man een gierige rijke man zijn, wat maakt dat nu uit, het is toch jullie leven en jullie delen het in zoals jullie het willen en daarover hoef je aan niemand verantwoording af te leggen.
    Als ze het echt zo rot bij jullie had gehad dan had ze eerder moeten vertrekken.
    Jezus zeg als ik 4 weken bij mijn zus logeer (ze woont in amerika dus we zien elkaar maar 4 weken in de 2 a 3 jaar) dan dragen wij gewoon ons steentje bij in het huishouden.
    Mijn man houdt van koken dus die zet er regelmatig de maaltijd op tafel (daar halen wij gewoon de boodschappen voor), ik zorg vaak voor de was (ook die van hun zodat mijn zus dat in die tijd niet hoeft te doen) en meestal zorgen we er ook voor dat we een paar dagen zelf weg gaan zodat we allemaal even een paar dagen rust hebben.

Maar goed mijn ouders willen ook altijd graag van alles voor mensen doen en gingen (vooral mijn moeder en daar hoort natuurlijk ook een verhaal bij waardoor je het wel een beetje kunt begrijpen) daarbij zo ver dat wij als kinderen wel eens 'aan de kant gezet' werden omdat er iemand geholpen moest worden. Vooral mijn moeder is heel bang dat ze anders niet leuk gevonden wordt.
    Wij ergeren er ons wel eens aan maar goed het is hun leven.
    Vorig jaar echter ben ik er woest om geweest.

Mijn ouders hebben een boot en helpen heel veel mensen op de jachthaven (even helpen schilderen, even helpen met de motor, even helpen poetsen, vaar maar achter ons aan dan hoef je je eerste bootvakantie niet helemaal alleen door te brengen enz enz).
    Vorig jaar moest de boot van mijn vader op de helling, roestplekken behandelen en helemaal op nieuw schilderen. Nou worden mijn ouders ook wat ouder (lopen richting de 70) maar van alle mensen die ze al die jaren geholpen hebben heeft er geen een mijn ouders geholpen.
    Mijn zus woont dus in amerika en kan (dat moge duidelijk zijn) niet helpen. Mijn man moest gewoon werken dus veel helpen kon hij ook niet en ik heb MS dus ook ik kan niet helpen.
    Mijn vader heeft een week lang zich de pleuris gewerkt om die boot in de verf te krijgen, kwam daarna ook met de mededeling dat dit de laatste keer was. Mijn vader is gek van zijn boot, zo hard voor gewerkt en gespaard maar het werd het even allemaal te veel.
    Ze zagen hem lopen op de jachthaven, kwamen langs om gezellig even te kletsen maar niemand heeft tijdens dat kletsen er even een kwast (roller) bijgepakt om te helpen. Stelletje lamzwansen.
    (sorry werd even weer boos)

Groetjes Anita

12. Niet meer actief

heel verdrietig, dat kan je toch niet aanzien, van die ouwe mensjes die het moe zijn gewoon uitstralen en er dan als een zak aardappelen bij gaan zitten.... :evil: terwijl ze wel voor de andere altijd klaarstonden

UFFFFFF sommige mensen :(

ze zeggen bij ons in Turkije wel eens dat een goede daad vaak op de rug van een hand in ontvangst wordt genomen ipv in de palm van een handt.....

als je het in je palm ontvangt houdt je het vast en is het dierbaar waardoor je het dus lang/altijd blijft herinneren

als je het op de rug van je hand ontvangt glijdt het er zo vanaf bij de minste of geringste beweging en is iedereen het alweer snel vergeten

13. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Lieve Ayyildizf,

Je bent echt te goed! En het is goed dat er nog mensen zijn die wat voor een ander over hebben. Zelf zou ik wel wat meer van jouw goedheid mogen hebben. Natuurlijk doe ik ook wel dingen voor een ander, maar zoals jij hebt gedaan. Dat zou ik nooit kunnen. Daarvoor ben ik gewoon niet lief genoeg. Maar als iemand iets voor mij doet, doe ik altijd wat terug. Ik vergeet het niet. Wat jouw "vriendin" je heeft geflikt is ronduit gemeen. Het is gewoon een boef! En de collega, die jou verteld heeft wat er over je gezegd wordt door die boef, weet tegen wie zij het zegt! Anders zou zij het niet zeggen. En als andere collega's dat niet weten, komen zij daar vanzelf achter. MIsschien over een week, misschien over een jaar of langer.

En de vriendin die je nu wilt helpen, zij is net dezelfde persoon. Maar als je twijfelt kun je altijd eens aan je man vragen wat hij erbij voelt en hoever je zou kunnen gaan in je hulp. Luisteren is vaak al heel veel hulp.

Succes Meid en laat je niet kisten door de onwetenden! Denk aan je eigen mooi opmerking over de open hand!

Liefs Monique

14. midushi

midushi Niet meer actief

en zou help je iemand
    lekker is dat stank voor dank
    je ex collegas kennen je dus ik neem aan dat ze het niet geloven
    jammer genoeg leer je iemand zo kennen en weet je wat je aan die persoon hebt

15. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hoi Ayyildizf

Niks van aantrekken.
    Als die mensen dat ook nog geloven zijn ze jou niet waard.
    Je bent gewoon te goed voor deze wereld.
    En dat zul je nog vaak meemaken dat je te goed bent andere zien het en jij denk maakt toch niks uit een beetje helpen iemand is in nood. Tewijl ze je gebruiken waar ze bij neervallen. Vaak moeten je ogen rot opengaan voordat je het door hebt wat ze doen. Geluk dat je man het doorhad. Alleen had het telang geduurt.
    Hoop dat nu alles voor je goed gaat lopen en vertrouw niet te gauw iemand vooral niet als je ze pas kent.
    Heb ook heel veel moeten leren over niet alle mensen zomaar te vertrouwen je relatie bijna op spel zetten omdat een zogenaamde goede vriend zegt dat je vriend niks is! Hem Gratis verhuizen nieuwe huis helemaal opknapen en dan niks voor terug krijgen en dan hoef je niet meer te komen. Zelf mijn ouders die hele goede vrienden van hem zou zijn alleen als hij geld nodig had kwam hij!
    En niet alleen bij ons maar bij alle mensen die hij kan. Geld geld telde alleen voor hem. Heb het helaas ook te laat ingezien. Ben nog niet helemaal van hem af Helaas Helaas geeft me nog altijd trauma's vooral in dromen. Hoop dat hij snel uit mijn leven verdwijnt.
    Hoop dat het met jou nu ook beter gaat lopen.
    Heb vertrouwen in jezelf!
    Groetjes Wolvin

16. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Sorry voor het lange verhaal!
    wolvin

Deel Deze Pagina