Thanks, ik twijfel soms of ik er wat mee moet maar ze is niet vaak ziek. Ze heeft het wel heel snel koud. En áls ze een keer ziek is steken de ruggenwervels echt meteen erg uit. Als ze uit de achtbaan komt bv of gespeeld heeft op glijbanen en metalen klimrek is ze bont en blauw.
Ja op zich eet ze graag kleine beetjes. Maar blokjes kaas of worst al niet echt. Ze wil dan tomaatjes en komkommer etc. Sja...
Ik kijk meestal naar die van tno: https://www.tno.nl/nl/aandachtsgebieden/gezond-leven/roadmaps/youth/groeidiagrammen-in-pdf-formaat/ Als je de nederlandse meisjes aanklikt, dan is de bovenste curve lengte-gewicht
Als ze chocolademelk lekker vindt, dan zou ik haar daar 2 bekers van laten drinken. Daar zitten eiwitten in, wat suikers(niet zoveel als bepaalde limonade en sappen) en goede vetten. Mijn kinderen zijn weigeraars wat eten betreft en krijgen dus 2x per dag een beker chocolademelk(warm of koud). Anders zou je ook kunnen kijken naar proteine toetjes/dranken. Eiwitten zijn erg belangrijk. Toevoeging: Zuivel, vlees/vis/kip, eieren, noten/zaden en bepaalde groente(bonen) zijn ook een goede bron van eiwitten. Ik zou op de eiwitten inzetten.
Hier ook 2 kinderen met ongeveer dezelfde score, maar ik voer ze niet bij. 144/30 kg en 133/24 kg. Is ook niet nodig, ze functioneren prima en zijn zelden ziek. Maar bij ons is het verklaarbaar: ze hebben de bouw van papa, sporten meestal 5x per week . Eten ongeveer hetzelfde als die van jou, maar na het avondeten eten ze alleen nog fruit als ze honger hebben of nog wat yoghurt als ze geen toetje hebben gehad , hooguit in het weekend een keer chips. Boterkoek, bifi worstjes en kaasstengels zijn alleen maar vet, zit weinig gezonds in.
Ja die van mij sport dus niet momenteel. Ze is wel 1x per week therapeutisch met dieren aan het werk. En ja ik weet dat het ongezond is maar ze lust veel dingen die goed zijn juist niet. We hebben juist altijd dingen aangeboden als Griekse yoghurt, avocado, dadels, noten. Eieren lust ze al helemaal niet. Alles wat ze wel eet lust ze na enkele weken niet meer of ze heeft geen trek. Dus naast de gezonde voeding krijgt ze vaak loze vetten en koolhydraten. Noten die ze wel lust krijgt ze dan ook maar alles met veel afwisselkng anders hoeft ze het niet meer.
Misschien kan ik 1 van de schoolbekers idd nog vullen met chocomelk oid. Vlees maak ik idd al klaar voor haar maar bv worst op brood dat lust ze allemaal niet. Eieren niet en noten mondjesmaat maar die krijgt ze al geregeld. Ik doe mn best en blijf zoeken. Voordat ik de extra dingen gaf was ze dus nog lichter.
Super dat wat aanpassingen qua voeding al verschil hebben gemaakt. Hopelijk kan je met de tips van hier nog wat aan haar gewicht toevoegen op een gezonde manier. Succes! Lijkt me erg lastig.