tips gevraagd; camping Gardameer, kids 2 en 5 jaar oud

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Veertje84, 29 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi mama's,

We willen graag naar het Gardameer op vakantie komend jaar.
    Mijn zoon is dan bijna 6 jaar en mijn dochter is dan 2,5 jaar oud.
    We willen graag op een camping die niet al te groot/druk is en waar genoeg waterplezier is (dus leuk ondiep zwembad met wat watertoestellen erin en liefst ZONDER badmust, heb daar zo'n hekel aan:) :) ) en als kan ook dicht bij het meer (beetje lopen is niet erg).
    Animatie zou leuk zijn (mijn kinderen zijn daar niet heel happig op, maar wel voorstelling enzo, dat vinden ze leuk). En natuurlijk een speeltuin op de camping.

Een huisje/caravan met airco is wel echt een must. Verder maakt het me niet veel uit (het hoeft niet zo nodig luxe te zijn of wat dan ook. Wel netjes natuurlijk)
    We wonen in het zuiden, dus we hebben al vroeg vakantie (vanaf week 28) en willen dan ook zsm vertrekken:)
    Misschien dat dat nog wat scheelt ivm de drukte.

Veel eisen, I know... maar ja wie niet waagt... :)

Heeft iemand een goede tip voor ons?

Groetjes Vera

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Er is vorige week een zelfde topic geopend met plenty suggesties, mss dat je daar eens in kan kijken?

3. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Spiaggo d oro geweldig

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Zaten wij 3 weken.... wij hadden een totaal andere ervaring XD

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wij zaten op camping La Quercia.
    Ik schrijf dit eigenlijk niet om deze camping aan te bevelen. Wij hebben er op zich een fijne vakantie gehad hoor, maar er waren ook flink wat nadelen. Maar een hoop daarvan zul je op meerdere campings rond het gardameer wel ervaren. Het is, zoals je zelf ook al wel weet denk ik, echt MEGADRUK. We stonden meteen vast zodra we de camping af reden om bijvoorbeeld boodschappen te doen.
    Het is een hele grote camping waar bij je echt veel moet lopen. Er is een groot zwembad met glijbanen.
    Groot pluspunt: zwembad zonder badmutsen en ze hebben er heerlijk ijs.
    Wij gaan er absoluut niet meer naartoe. Vond het echt te druk. We hebben meerdere uitjes moeten laten varen, omdat de weg ernaartoe al te druk was. Realiseer je dat goed van te voren.

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik had gewild dat ik dit van te voren ook zo goed uitgezocht had! Het is idd zo fucking druk dat het de sfeer gewoon verpeste en wij zijn toch aardig wat gewend, kamperen ook in Cannes bijv. Wij hebben ook meerdere keren uitjes afgeblazen omdat we eig amper de camping af kwamen. Wij gaan ook echt NOOIT MEER! In het hoogseizoen iig dan :)

Plus we waren onderaan de streep 4.000 euro kwijt ... voor de krappe sta plaats, boodschapjes, simpele uitjes en af en toe dineren. Volgend jaar eenmalig all in naar Gran Canaria voor 15 dgn en dat voor maar 2600 euro XD Hoef ik niet eens voor bij de Lidl in de rij te gaan staan. Maar oké, dat waren mijn frustraties, ze zitten me nog steeds hoger dan ik dacht XD

DaphneB vindt dit leuk.
  7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Haha herkenbaar hoor! Heb ik ook!
    Vond het ook zonde voor m’n geld.
    Afgelopen zomer het andere uiterste (rustige camping in de middle of nowhere). Dat was ook niet alles, maar we waren wel maar de helft van het geld kwijt vergeleken met 2017.
    Dus nu zoeken we iets wat er tussenin zit.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Gardameer is gewoon ontzettend toeristisch en druk en duur. Zeker in het hoogseizoen. Ik vind de omgeving geweldig. Het meer en de bergen prachtig. De leuke, gezellige dorpjes waar je naartoe kunt wandelen.

We zaten op Bella Italia, in een stacaravan. We stonden echt hutje mutje. Je auto moest voor je stacaravan staan. Bij de overburen idem, maar dan moesten er ook vaak mensen nog langs met een auto. Dan hielden we ons hart steeds vast.

Het water van het zwembad was steenkoud.

Toch was het een van de leukste vakanties die we gehad hebben.

Dus als je tegen drukte kunt en tegen veel mensen op weinig plek dan is het Gardameer prima.

9. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    mag ik vragen waar je naar toe gaat? super mooie prijs voor 15 dagen

Cindy1977 vindt dit leuk.
  10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
  11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wij hadden slechte ervaring op bella italia kids willen nooit meer twrug

12. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Altominicio Family Park is dan de ideale camping voor jullie. Ondiep bad met rubberen vloer en voor de oudste van 6 ook glijbanen aanwezig.

Mooie verzorgde camping en ja het is in het hoogseizoen druk maar ik vind dat zelf geen probleem en juist wel gezellig.

Het ligt alleen niet direct aan het meer maar alles is in de omgeving makkelijk te bereiken met de auto.

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Zijn vorig jaar 10 dagen naar La Quercia geweest in de eerste helft van augustus. Voor de camping waren we 900€ kwijt, uitgaven ong 1200€ bovenop voor 4 personen (kinderen waren toen 5 & 7).
    We zijn toch meermaals van de camping geweest (waterpretpark wat verderop, Verona, Lazise) en dat viel toch best mee qua verkeersdrukte. Kinderen hadden het er erg naar hun zin.

Enkel de eerste dagen na aankomst was het extreem heet en toen was het wel vechten voor een zetel aan het zwembad...

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoe was jullie ervaring dan op die camping Spiaggia d'Or?

15. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Enorm krappe plaatsen, buurman moest steeds zijn auto verzetten, een Duitser reed iemand zijn voortent aan gort, zo dicht stond je op elkaar en dan hadden wij nog 1 van de “grotere” plaatsen.

Pinnen kon je niet in de camping supermarkt, dus nadat je na 45 min eindelijk je brood had, moest je naar boven lopen om bij de receptie een transactie te doen die 5 euro extra kosten.

De animatie moest jezelf bij blijven en je kids daar zelf mee entertainen.

Er was 1 soort nieuw toilet gebouw, maar niet waar wij zaten. Daar was het uit de prehistorie, de helft werkte niet en zat definitief dicht.

Het personeel was fucking sjaggo en probeerde de hele tijd de valse euro munten naar je terug te ruilen.

Meterkast klapte er om de haverklap uit, want we stonden in een tenten straatje waar ze campers in duwde die te veel stroom pakte.

Wat positief was, waren de meisjes van de kinder disco! Wat deden hun het leuk!

Zwembad viel ook niet tegen, maar was 30 jaar geleden ook al zo en dat kon wel een likje verf gebruiken.

Voor ZOVEEL geld had ik totaal wat anders verwacht. Zo’n dure camping was het, als het daar 40 euro per nacht had gekost, had je mij niet horen klagen, maar voor 80 euro per nacht vond ik het echt shit.

16. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Je hebt bij spiaggo D oro 3soorten sta plaatsen dat scheelt ook wij hadden luxe geen enkel probleem kwam buren en kids vonden de animatie veel leuker als op bella italia en ook zwembad vonden ze veel leuker als bella en ook wij hebbe meer gezwommen op spiaggo als op bella zwembad is dieper ...het is toch per persoon verschillend wat je vind

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Je mocht uit alle vrije plaatsen kiezen die ze hadden op 1 strookje luxe na. Die luxe waren iets groter zag ik, maar ook amper bomen. Het sanitair wat erbij zat, stond niet eens op je eigen kaveltje, moest je voor naar het centrale gebouw.

18. A new day

A new day Actief lid

6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Hoogseizoen Gardameer geen ervaringen mee maar als je in het hoogseizoen gaat en wil de extreme drukte wat beperken zou ik voor de andere kant van t Gardameer gaan. San Felice Del Benaco is daar een plaatsje met een leuke camping Fornella. Niet te groot maar wel vanalles te doen de hele dag! Leuk entertainment, fantastische minidisco voor peuters (tieners deden ook gewoon mee) en een lekker zwembad.
    Direct aan t Gardameer en een geweldig restaurant met uitzicht op t meer. Speeltuintjes op meerdere plekken en een binnen speelhal bij t restaurant.
    De ligging is een stuk rustiger dan al die grote massale campings...vonden we een groot voordeel!

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    wij zoeken ook een leuke camping aan het Gardameer, maar als je Zoover leest is er overal wel iets. 2 jaar geleden bij altomincio family park geweest. Topvakantie maar wil er niet nog een keer heen.

Iedereen heeft ook andere eisen natuurlijk wat camping betreft. Wij willen wel dat er iets te doen is voor de kinderen. Zoals leuk zwembad, bij voorkeur glijbaan, miniclub, en iets van speeltuin of springkussens s'avonds is ook leuk.

iemand tips?

20. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Geen camping, maar kijk eens hier naar: https://www.gasparinavillage.it/nl/

Ideaal voor kinderen in die leeftijd. Door de ligging van de appartementen hebben de kinderen snel contact met andere kinderen. Het zwembad is ondiep, achterin is een stukje dieper maar volgens mij is dat niet veel meer dan een meter diep. Bedjes staan direct aan het zwembad, ideaal. Als je jongste nog een slaapje zou doen, dan kun je met een babyfoon aan het zwembad gaan liggen. Animatie is niet heel uitgebreid, geen voorstellingen maar wel kinderdisco. Het restaurant is prima en je kunt ook afhalen. Er is een klein winkeltje, vooral voor broodjes ‘s ochtends maar er is een grote supermarkt op zo’n 5 minuten rijden.

Wij zijn hier inmiddels 5 keer geweest en hebben het altijd heerlijk gehad, maar hebben het nu wel een beetje gezien aan het Gardameer. Willen weer andere dingen zien. En ja, het Gardameer is supertoeristisch en druk in het hoogseizoen, maar daardoor is er ook veel te doen en zien. Wij hebben altijd prima uitstapjes gemaakt, soms is de oplossing ook om met de boot te gaan in plaats van langs het meer te gaan rijden. En niet in een plaats willen parkeren of er doorheen rijden op een dag dat er markt is. Dat kan wel een ellende zijn.

Deel Deze Pagina