dochter bijna 3 erg brutaal en niet willen luisteren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door flowertje, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    mijn dochter van bijna 3 luister soms echt gewoon niet
    erg brutaal soms en dan zegt ze mama is stom ze loopt weg en doet overal waar ze zelf zin in heeft heeft iemand tips hoe ik het beste met haar om kan gaan..
    want niks lijkt te helpen of indruk te maken helaas

ik heb altijd een enkele wagen gehad en ga morgen een duo wagen opgalen want romy rent alleen maar weg zit overal aan waar ze niet aan mag zitten,,,
    dus ga haar gewoon in de duo zetten maar ze zegt rutig tegen een andere mevrouw jij stomme mevrouw als die mevrouw tegen haar aan loopt

ikweet niet zo goed meer hoe ik er mee om moet gaan dus tips zijn welkom

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jeetje wat vervelend zeg!
    Mijn dochter is ook oostindisch doof, eigenwijs en ondernemend. Maar brutaal is ze zeker niet, gelukkig.

Ik zou het zeker iedere keer heel duidelijk blijven corrigeren, maar dat zul je wel doen ;).
    Misschien ook prijzen als ze wel beleefd en netjes is en dat aanmoedigen? Straffen kan, maar kan het ook juist verergeren.

Enig idee wat de oorzaak is? Is het sinds kort, sinds haar broertje er is of was ze al langer zo..
    Misschien jaloezie of aandacht vragen? Als dat de oorzaak is, lijkt het me belangrijk om dat vooral aan te pakken.

3. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    wat een moeilijke periode dit! vroeg me idd ook af of het ergens door komt? zijn er veranderingen? als er wel een verandering is..weet je misschien waar het vandaan kan komen! want het klinkt als frustratie wat ze heeft! zou idd wel gewoon consequent blijven,1 vaste "straf"plek helpt hier wel!

Onze dochter wordt in okt 3 jaar en is op het moment ook super brutaal! grote mond, veel weerwoord en snel boos! bij ons weet ik de oorzaak! mijn moeder poosje geleden overleden en we zitten nu middenin een verhuizing, en vakantie gehad dus het is allemaal anders als anders...ze kan er niet zo goed mee om gaan! probeer dus veel dingen met haar te doen en idd goed prijzen als ze het goed doet! en als ze echt brutaal is dan is de trap haar "straf"plekje! hier blijft ze 3 min zitten en dan leggen we uit waarom ze er zit en zegt ze sorry en een kus!
    zo houden we het wat onder controle! morgen gaan we over dus hoop dat we volgende week weer meer ritme en regelmaat hebben!
    succes!!

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik denk dat vooral positief benaderen het meest effect heeft. Het is echt een roep om aandacht en het maakt haar op dit moment niet uit of dat positieve of negatieve aandacht is. Ze loopt misschien weg om je uit te testen. Laat ze in huis maar even in haar sop gaar koken en als ze niet meer boos is kan je met haar in gesprek. Beloon vooral goed gedrag en probeer haar meer te betrekken bij je activiteiten. Misschien heeft ze moeite met de verandering in het gezin en voelt ze zich aan de kant gezet.

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    eerst je nieuwe regels introduceren. Ga door je knieƫn en leg op ooghoogte uit wat de nieuwe regels zijn: Je mag niet meer tegen mensen zeggen dat ze "stom zijn. Mama wil dat je lieve dingen zegt. Je bent nu groot genoeg om daarmee op te houden.
    De 1e x dat ze het doet (ze probeert je natuurlijk gelijk uit) geef je een strenge waarschuwing op ooghoogte met een lage rustige stem. Dan doet ze het waarschijnlijk nog een keer, of gaat ze lachen. Dan zet je haar op een plekje en zeg je tegen haar: Je mag niet zeggen dat mama stom is. Ga verder geen strijd aan, praat niet meer. Loopt ze weg van het plekje, zet haar terug zonder iets te zeggen.

Ik zou dit soort dingen niet pikken, gelukkig is ze nog 3 en kan je nu duidelijke regels gaan stellen, als ze 6 wordt is het anders 3x zo erg.

Succes ermee, hoop dat je er wat aan hebt

Deel Deze Pagina