de misselijkheid is begonnen of word ik gewoon ziek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ringeding, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Pff wat voel ik me beroerd zeg. Werd vannacht wakker met een steen in mijn maag. Werd misselijk... Nu had ik al vaker dat ik misselijk was (net na bevruchting bleek), maar dit voelt heel anders...

Voel me nu zo misselijk, dat ik niet echt zin heb om een broodje te pakken. maarja, dat lucht misschien wel op.....

nOu ja, hopelijk gaat het gauw weer over (net als de buikkrampen elke dag), en anders weten we dat het voor een goed doel is.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

kan heel goed dat het nu is begonnen, 1 troost, ze zeggen dat misselijkheid een goed teken is ;)

vaker kleine beetjes eten helpt, crackers, beschuit, fruit.

ik hoop voor je dat het zo weer weg is.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben ook misselijk geweest van week 6 tm 8 , viel mee dus, maar het begon dus ook bij week 6...ik had standaard soepstengels of crackertjes bij me, waar ik ook naartoe ging..

4. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Heb het ook pas rond die termijn gekregen.

Tip: Vaak helpt het om kleine beetjes te eten. En idd, ik had ook altijd crackertjes of iets bij me. Want je kan ook goed misselijk worden van het niet eten.

Succes ermee meid!

5. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Wil je in ieder geval heel veel succes wensen, ik denk terug aan die tijd met pijn in mijn maag! Gelukkig is het maar van korte duur en is het 't ook zeker waard!

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb er helaas drie maanden last van gehad. En ook de hele dag door. Bij mij hielp vanilleyoghurt (vanille vla moet ook werken maar dat lust ik niet) pepermuntjes eten en cola zonder prik drinken (niet teveel). Verder crackers en vaker per dag kleine porties eten. En voor je opstaat een crackertje eten dan is je maag niet leeg als je opstaat.
    Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

n ja ik had ook gehoord dat het een goed teken is :D

7. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    na wat gegeten te hebben (eierkoek), gaat het al weer wat beter. Ik ga zo naar de winkel om even crackers, beschuit etc in te slaan.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben sinds week 6 ongeveer ook behoorlijk misselijk maar hoef gelukkig niet te spugen. Inderdaad kleine beetjes eten. En die krampen had ik ook heel erg. Kan van je darmen zijn die in opstand komen. Bij mij helpt het om ontbijtkoek te eten en crusli met veel vezels. Het kan trouwens ook groeipijn zijn, daar heb ik ook heel erg last van en dat veroorzaakt ook die krampen.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bij mij is het zaterdag avond begonnen, gisteren ook heel erg veel last gehad en vandaag gaat het al gelukkig een stuk beter!
    Ik hoop dat het weg blijft...

En idd regelmatig eten wil wel helpen vaak!

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid ik ben ook misselijk geworden met 5.5 weken en dat is nu sinds 2 dagen aardig minder dus tot de 10e week heb ik dit gehad.
    dus dnek dat idd de misselijkheid is gekomen.
    het is een goed teken dus dat scheelt.

liefs

11. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    Hoi allemaal

Ik heb wel een tip teen de misselijkheid. Ik had het namelijk verteld aan de huisarts en hij zei boven verwachtin: Daar heb ik wel iets voor. Hij vond dat ik anders wel heel lang erg misselijk zou zijn. Nu heb ik pilletjes Emesafene. Ze zijn er ook in zetpillen. Ze zijn speciaal voor zwangeren en mij helpen ze heel goed. Ik ging van ziek op de bank hangen naar weer vrolijk en actief. Ik ben er heel blij mee, dus misschien hebben jullie er ook iets aan.

12. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Gisteren 1 keer gespuugd, en de rest van de dag misselijk.
    Vandaag al vanaf hafl 7 aan het spugen...

13. happymama

happymama Niet meer actief

wat vervelend meid !
    ik heb t nu ook sinds een goeie week bah bah.
    hoe nog niet te spugen gelukkig.
    ik rook ook( een paar per dag) is slecht weet ik !
    maar net na me sigaret werd ik erg misselijk. maar das wel fijn wil echt niet meer roken nu .

14. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    iemand tips voor de misselijkheid? Het beschuitje ligt mij nu aan te staren, maar mijn maag protesteert...

15. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    een tip is dus dat recept bij de huisarts vragen en je kan ook nog extra, doe ik ook, iets eten in bed. Ik eet bijvoorbeeld een zaans biscuitje. Dan gaat het wel. Succes!

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    gember helpt ook.
    je moet gember paar minuutjes koken en dan drinken!

17. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Net bij de huisarts assistente geweest. Moet straks even bellen, ze zou overleggen met de huisarts... Hoop dat ik iets krijg, want het enige wat ik nu binnen houd is cola.....

Het halve beschuitje dat ik op had, ligt al lang weer in de riolering....

18. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    ik moet op bed ontbijten.... dus dan moet ik, als ik 's nachts wakker wordt om te plassen, eerst zorgen dat ik een ontbijtje heb, dan nog een half uur liggen en daarna pas naar de wc gaan..
    Of als ik al misselijk ben, dan toch gewoon eten en meteen boven de emmer hangen... hmmmm

de assistente vond het wat raar, dus ging nog ff overleg plegen..
    wordt vervolgt

19. Wendy200

Wendy200 Lid

10 mrt 2009
    38
    0
    0
    verkoopster
    almere
    Hi

ik heb nu 2 wk last van miselijkheid.
    Maar het is de ene dag meer dan als de andere keer.
    Plus dat het niet overgeven is maar meer kokhalsen.
    Als ik bevoorbeeld iets vies ruik of zo maar en dan is het weg.
    S,morgens eet ik staandaard een sultana wand ga ik dingen doen voor dat ik dat heb gedaan woord ik misselijk

20. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    BIJ mij is de erge misselijkheid van vorige week weer weg. Heb nu dat ik 's morgens wel misselijk ben, dan moet kokhalzen idd. en af en toe wat spugen.. maar zo erg als vorige week gelukkig niet meer.

Deel Deze Pagina