Hoi, Joepie, Thijmen kan kruipen Hij heeft het nu eindelijk door en kruipt een klein stukje! Ben wel benieuwd wanneer jullie kindjes gingen kruipen en hoe lang het duurde voor ze echt de woonkamer doorsjeesden. Merk ook dat ik nu toch serieus iets moet doen aan kindbeveiliging van de woonkamer, want naast het kruipen begint Thijmen zich ook op te trekken. Van de week probeerde hij dat aan de kooi van onze grijze roodstaartpapegaai. Die zag al een lekker sappig kindervingertje zijn kant op komen Groetjes Rosa
Mijn zoontje was een maand of 9/10 toen hij begon te buikschuiven. Rond 11 maanden kon hij echt op handjes en knietjes kruipen. Ja, dan is het wel tijd voor beveilingsmaatregelen, want toen was er echt niets meer veilig voor hem.
Sharon doet al een behoorlijke tijd tijgeren, maar sinds afgelopen maandag doet ze ECHT kruipen op handen en knieën en gelijk als een sneltrein door het huis heen he , we hebben alles al beveiligd want ze gaat al wel een tijdje staan (omgekeerde volgorde hier ), dus met bijna 11 maanden echt kruipen hier . Leuk he?
Amy kruipt sinds ze 8 maanden is en ook gelijk daarna begon ze met zich op te trekken en langs de tafel te lopen. Het kruipen ging de eerste paar dagen nog voorzichtig maar toen ze het eenmaal door had werd ze razendsnel. Ook trap klimmen was gelijk favoriet. Dus traphekjes ( als je trap hebt natuurlijk) kopen haha. Wij hebben trouwens ook een vogel een caique en de kooi is ook reuze interessant. Maar hij vind het wel ok, komt even kijken en als hij haar vinger te pakken heeft doe ie ook zachtjes, ze krijgt kusjes en ze kroelen samen. Uiteraard ben ik daar altijd bij, want mevrouw is nog een beetje hardhandig haha dus ze wil hem nog wel eens bij zijn staart of pootje grijpen.
Oh ja, daar had ik nog geeneens aan gedacht! We moeten van het weekend maar eens gaan shoppen! Jemig, dan heb je hem wel goed opgevoed zeg! Onze papegaai is nogal bijterig, dus ik wil absoluut niet dat Thijmen bij hem in de buurt komt.
Tijgeren heeft Thijmen nooit gedaan, hij ging wel een beetje schuiven enzo maar kwam niet echt vooruit. CB heeft ons ook echt verkeerd advies gegeven, want van hen moest ie steeds op zijn buik liggen en zou hij dan gaan kruipen. Maar hij ging juist vanuit zitstand kruipen. Hij ging steeds naar voren hangen enzo. Ik vind het echt grappig om te zien hoe hij op pad gaat Of althans probeert op pad te gaan...haha...
Eva tijgert sinds ze 7 maanden is, kruipen doet ze heel soms en in ieder geval in bed of op het gras. Maar ze glijdt hier op het laminaat weg en vindt tijgeren dan makkelijker. Ze gaat ook al sinds 7 maanden staan en sinds ze 8 maanden is loopt ze overal langs en wil alleen maar staan en lopen, tijgeren doet ze alleen om ergens anders te komen. Ik denk dat ze het echte kruipen gaat overslaan en snel gaat lopen. Maar je weet het nooit . Hier alles al wel kindveilig, kan Eva lekker rondscharrelen door de woonkamer zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ze met haar vingers in het stopcontact zit. Traphekje hadden we boven al ivm trapklimmen, beneden niet, omdat ze nooit alleen in de gang is.
Het advies van het cb om hem op zijn buik te leggen is wel goed hoor, alleen heeft hij er weinig mee gedaan . Meestal gaan ze dan eerst tijgeren en daarna kruipen. Eva gaat vaak vanuit zit naar voren op haar knieen en gaat vervolgens tijgeren . En ze kan alleen maar zelf gaan zitten door eerst te gaan staan en zich dan te laten zakken. Dat is ook een manier . Uiteindelijk komen ze er allemaal!
Thijmen gaat zitten door op zijn buik te draaien en zich dan omhoog te werken en zijn kont naar achter te steken hij heeft alleen veel ruimte nodig en soms kan ie dus niet gaan zitten omdat er iets in de weg zit. Dat vindt ie echt niet leuk. Hij kan het nu echt heel snel! Snoopy, jouw kindje is echt een snelle zeg! Als ze nu al echt langs dingen kan lopen enzo. Thijmen begint nu pas met zich voorzichtig op te trekken!
Haha, ja, wat dat betreft lijkt ze niet op mij! Ik heb de eerste 6 maanden van mijn leven stil op mijn rug gelegen en liep pas met anderhalf ofzo. Eva als ik Eva neerzet op de grond, gaat ze vaak naar de box, trekt zich op en loopt dan via de bank naar mij, het staat allemaal redelijk dicht op elkaar en dan kan ze veilig 'oversteken'. Kan ik lekker internetten , Eva vermaakt zich prima.
hier tijgert onze uk snds 6.5 maand. eerst een stukje, twee dagen later de hele kamer door. los zitten kan hij ook, maar vind ie nog niet interessant. hij ligt dan gelijk weer op zijn buik.
Demi zit ook sinds ze 7 mnd oud is, een week later ging ze in de box staan en loopt inmiddels ook overal langs, als ze maar houvast heeft, durft ze wel. haha Maar is toch niet zo raar dat Thijmen dat nog niet doet? Ze zeggen dat jongens sowieso minder snel zijn dan meiden. KOmt vanzelf wel joh, elk kind zn eigen tempo !
Vind het ook niet erg hoor dat ie het nog niet doet, ik vind alleen die verschillen zo grappig. Ze doen alles op een andere manier en op een ander tempo