Hallo, Mijn dochtertje is nu 7,5 maand en zei drinkt nog bij mij aan de borst. Ik heb haar nog niet kennis laten maken met ander drinken dan borstvoeding, maar ik zou nu graag een beetje willen afbouwen, zodat ik overdag niet heel veel borstvoeding meer geef. Het voedingsschema is nu als volgt: 6:00 - 6:30 uur borstvoeding 7:30 uur boterhammetje 10:30 borstvoeding en daarna een fruithap 13:30 uur borstvoeding en een bordje pap ( 100 ml ) meer eet ze niet op 16:30 uur borstvoeding 18:00 warm eten en als toetje een beker yoghurt 100 ml 19:00 avondvoeding Ze slaapt over het algemeen goed. Ik weet nu niet zo goed of ik opvolgmelk moet introduceren en waar in het schema of dat ik tussendoor diksap moet geven. De borstvoeding hoeft van mij nog niet te stoppen maar ik vind het fijn dat als we weggaan ik niet altijd de borst hoef te geven. Alvast bedankt.
Je zou 1 van de voedingen op de dag best al wel kunnen vervangen voor water/thee/sap, dat is gewoon uitproberen of dat lukt. Het beste kun je kijken welke voeding ze het minste drinkt en dan die proberen te vervangen. Als de bv nog niet hoeft te stoppen zou ik het niet vervangen door fv hoor, ze krijgt dan verder nog genoeg bv.
Inderdaad 1 voeding kan je gerust vervangen door bijv. thee, water of wat sap. Ik zou daarvoor geen opvolgmelk in huis halen. Ze krijgt zo voldoende! Mijn zoontje is ook 7,5 maanden en die krijgt 's morgens een korstje brood, soms tussen de middag een fruithap en 's avonds wat warm eten (groente, aardappeltje, soms iets vlees) Bij elkaar is dat warme eten nog geen 100 gram. Als ik dat vergelijk met jouw baby krijgt ze vast genoeg!
Ons schema was met 7,5 maand 8.00 bv 9.15/9.30 fruit en dan slapen. Wakker bv Tussen de middag boterham en slokje water en weer naar bed Wakker borstvoeding Soms nog wat fruit/tussendoortje Eind van de middag kort slaapje. 18.00 avondeten met een slokje water 20.00 bv en naar bed (ongeveer dan ) Ze krijgt nu wel wat water of thee tussendoor, ik heb ook als we weggaan een rietjesbeker bij me met water of thee (in het openbaar is ze ook te afgeleid om bij mij te drinken). Dat vindt ze prima dus diksap/sap vind ik niet nodig voor haar. Ik denk niet dat opvolgmelk nodig is. Ik merkte wel dat ik toen nog mijn productie in de gaten moest houden en als we een hele dag thuis waren ik wat extra aanlegde.