Clusteren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Thauma, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen mbt clusteren.

Ons mannetje heeft in de avond moeite met gaan slapen in zijn wiegje. Overdag is het geen enkel probleem, maar 's avonds blijft het lastig. Huilen, jengelen, krijsen, de borst willen, schone luier nodig hebben, boertje moeten doen.. het gaat maar door. Na de zoveelste nacht spoken tot een uur of half 2 werd ik op het idee gebracht dat het hier wellicht over clusteren gaat.

Ik wil het dus vanaf nu graag anders gaan doen; lekker veel huid-op-huid contact, veel tijd voor elkaar nemen etc.

Eerste vraag: hoe doen jullie dat met het huid op huid contact: je gaat dan met ontblote borsten bij je kleintje liggen. Maarre... hoe zorg je dat je niet in een plas melk eindigt? :D

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zaten we beide gewoon lekker op de bank en dronk ze veel/vaak. Tussendoor een hazeslaapje gewoon tegen mn borst aan.
    Einde avond gingen we gelijk naar bed.
    Rond 3 maanden ging het clusteren langzaam over en wilde ze steeds iets vroeger op bed. Met 4 maanden ging ze om 19u op bed.

3. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Ons zoontje heeft ook veel geclusterd in het begin, dat gaat idd vanzelf weer over.
    Ik vond het soms wel pittig, maar zat dan s avonds lekker met hem op de bank en dan dronk hij afentoe.
    Ik liet hem tegen mijn borst slapen, of op m'n arm als hij tijdens het drinken in slaap was gevallen!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen ervaring met clusteren. Niet zo lang in ieder geval.

Huid op huid. Jij idd bloot van boven of iets dat je openknoopt of in je badjas (vangt misschien ook goed de melk op ?). Hij alleen luier om. Eventueel hydrofiele doek op niet voedende borst. Of een borstschelp er op.

5. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier va geboorte tot nu vaak clusteren. Ik doe niet altijd huid op huid maar toen ik dat wel deed was erweinig lekken. In de avond is je productie lager en de mijne drinkt veel kleinebeetjes, dus geen sprake van knoeien oid. Idd gewoon aan toegeven, hoe lastig ook. Hier va 18-23 u, hopelijk straks niet meer wantbest intensief. Succes!

6. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Hier ook veeel clusteren!
    Lekker aan toegeven.

Ik draag thuis een spaghettihemd met een vestje. Geen bh.
    Ze ligt dan op m'n buik terwijl ik lekker op de bank tv kijk.
    D'r hoofdje op m'n borst. Wanneer ze zoekt hoppa het hemd omlaag, zodra ze in slaap valt hemdje weer omhoog.

En ja, soms ben ik een veredelde fopspeen, maar ach.. Zij vindt er troost in, en t is ook wel knus en intiem

Deel Deze Pagina