Grootte follikel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Juudje1975, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje1975

    Juudje1975 Actief lid

    18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Ik heb een vraag; ik heb een miskraam gehad, dus weet niet zo goed vanaf wanneer ik nu mijn cyclus moet tellen.

    Vandaag ben ik bij de gyn geweest. Ik had links én rechts een follikel van 12mm zitten, maar ze wist niet of mijn eisprong al geweest was. Maar als je follikels van 12 mm hebt, dan moet de eisprong toch nog komen? Of kunnen de overige follikels, na de eisprong, toch dit formaat hebben?

    Liefs,
    Juud
     
  2. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Volgens mij springt je ei rond de 20mm, misschien inderdaad al geweest en zijn er andere follikels zo groot. Heb je pco?
     
  3. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    op hoeveel dagen van je cyclus zit je nu dan?
     
  4. Juudje1975

    Juudje1975 Actief lid

    18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Nee hoor, heb geen pco. Er is bij ons helemaal niets gevonden waardoor ik niet zwanger zou kunnen raken, maar toch zijn we al bijna 3 jaar bezig.

    2x IUI gehad, beide keren raak, maar ook beide keren weer misgegaan. Door mijn laatste miskraam weet ik dus niet hoever ik in de cyclus ben. Maar ik vroeg me af, als je eisprong al is geweest, of er dan alweer eitjes van 12 mm klaarliggen.
     
  5. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Als je een follikel hebt van 12mm dan is die zich aan het klaar maken om te gaan springen.
    Ze groeien door tot rond de 20mm en ze groeien zo'n 2mm per dag.
    Het is dus heel mooi wat ze gezien hebben.
    Je lichaam is weer helemaal klaar om zwanger te worden!
    En als ik naar je banner kijk......zit je redelijk op schema.
    Raar dat de Gyn dit niet weet...........dat horen ze toch te weten? Lijkt mij!

    Ik heb echt heel veel echo's gehad en follikel metingen dus ik ben inmmidels wel een ervarings deskundige :)
    Maar als ze links en recht even groot zijn en ze groeien beiden door dan kan je zelfs een dubbele eisprong krijgen :)

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

    Groetjes, Sloppy
     
  6. Juudje1975

    Juudje1975 Actief lid

    18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Hoi Sloppy,

    Mijn banner klopt niet hoor. Ik had nl. op 10 maart een positieve test, maar een uur later bloedverlies. Dit was maar heel weinig, maar het is toch een miskraam geweest. Op 20 maart had ik een echo, en toen zag je een beginnende innesteling en dik baarmoederslijmvlies. Op 27 maart weer een echo, en toen was er niets meer van een innesteling te zien, maar wel 2 eitjes van 12 mm.

    Vond het ook raar dat ze aan de echo niet kon zien of m'n eisprong net was geweest of dat ie nog moest komen. Dinsdag moet ik terug om te zien of die eitjes gegroeid zijn. Ik had mooi dik baarmoederslijmvlies, maar ook daaraan kon ze niet zien of m'n eitje al gesprongen was of niet. Daarom dacht ik, als m'n eisprong net geweest is, heb je dan gelijk al weer 2 eitjes van dat formaat zitten voor de volgende cyclus? Dat klopt dan toch niet? Stel dat je zwanger raakt, dan maakt je lichaam toch geen eitjes aan? :(
     
  7. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nee dan maakt je lichaam geen eitjes aan.
    Zelfs dat kunnen ze zien aan je eierstoken!
    Als je namelijk zwanger bent dan worden je eierstokken iets groter van formaat en dna kan je ook aan de folikels zien, deze zijn dan ook allemaal groter......wat opvallender is dat er dan geen kleintjes meer te zien zijn.

    Op het moment dat je twee folikels heb van 12mm dan hoort je baarmoeder slijmvlies ook wat dikker te zijn want dat betekend dat het zich aan het opmaken is voor de zwangerschap.

    Ik blijf het een raar verhaal vinden hoor dat je Gyn dit niet opmerkt als positief! Zoals je het beschrijft ziet het er naar mijn mening heel goed uit.

    Het natuurlijk wel nog zijn dat je nog een grotere folikel had en dat die gesprongen is voor dat je de echo had maar naar ik weet kunnen ze dat ook zien.
    Ik heb IVF gehad en daar kun je nu zelfs nog zien waar mn eitjes gezeten hebben.....

    Je moet dinsdag gewoon afwachten........dan moeten ze rond de 20mm zijn en dan heb je meer zekerheid.
    Probeer het een beetje rustig af te wachten zoals je het omschrijft zit het er gewoon heel goed uit, maar ik ben natuurlijk geen arts en ik heb het niet zelf gezien.

    Veel sterkte dit weekend en ik duim voor je dat alles goed is dinsdag!
     
  8. Juudje1975

    Juudje1975 Actief lid

    18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Vond het ook wel vreemd. Ik heb met de eerdere IUI's ook al echo's gehad, en het zag er allemaal goed uit. Mooie ronde eitjes en dik baarmoederslijmvlies. Ik dacht ook dat ze het wel moeten kunnen zien als de eisprong al geweest zou zijn. Ik moet idd gewoon geduld hebben en dinsdag afwachten. :)

    Bedankt voor je uitleg!
     
  9. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Heel graag gedaan! Veel succes dinsdag!
     
  10. Juudje1975

    Juudje1975 Actief lid

    18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Ben vanmorgen naar het fertiliteitsspreekuur gegaan. Had geen geduld om dinsdag af te wachten :)

    En we zijn nog op tijd! Eitje was mooi gegroeid naar 18 mm, dus woensdag 1 april hebben we IUI! Spannend weer!
     
  11. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wat goed! Hadden we dit weekend toch gelijk! Hij is precies met 2mm per dag gegroeit.

    Ik ben echt heel blij voor je!

    Succes woendag!
     
  12. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Juudje: heel veel succes vandaag met je IUI!
     
  13. Juudje1975

    Juudje1975 Actief lid

    18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Dankjewel! Het is allemaal heel goed gegaan, dus nu is het weer spannend. Hoop zo dat het raak is, en dat het dan goed blijft gaan natuurlijk!

    Nog 2 weekjes wachten!
     
  14. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ga 2wkn met je mee duimen!
     

Deel Deze Pagina