weer een niet doorslaper geval

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Daisy227, Mar 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daisy227

Daisy227 Lid

Feb 25, 2016
    25
    0
    0
    Beste dames,

Mijn zoontje van 2,5 jaar slaapt niet door. ik kan de keren dat hij dat eens gedaan heeft op 1 hand tellen. hij wordt niet huilend wakker of gillend maar meer zacht vragend,roepend. dit gebeurd zo'n 4 keer per nacht gemiddeld! na de klok van 00:00 begint hij.

Hij wordt snachts wakker, en moet dan weer even opnieuw ingestopt worden of zoekt zijn speentje en knuffel.

Ik heb al van alles geprobeerd:
    * Hem laten, niet reageren er op, dan gaat hij van roepen over naar echt huilen.
    *Ik heb hem al op een andere kamer laten slapen geen verschil.
    *Bij ons in bed, maakt ook niks uit, wel dat hij dan wat minder vaak wakker wordt slechts 2 keer ipv 4 a 6 keer per nacht.
    * bij hem op de kamer slapen, geen verschil dan nog wordt hij even vaak wakker als dat hij alleen ligt.

hij slaapt met zijn zus op de kamer, helemaal alleen op een kamer en of met een lampje aan geen verschil.

het naar bed brengen en inslapen is geen enkel probleem, ik leg ze in bed en vertrek dan, altijd het vaste ritueel er voor af.
    soms slaapt hij op de dag nog, maar over het algemeen niet meer.
    hij gaat ook naar de PSZ, en heeft genoeg te doen gedurende dag.

Ik ben het nu echt zat aan het worden, ik zit er over te denken om eens Sleepzzz te gaan proberen , baat het niet schaad het niet...

Wie heeft hier ervaring mee en weet de GOUDE TIP? :)

2. Sarax

Sarax Bekend lid

Jan 19, 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
  3. Daisy227

Daisy227 Lid

Feb 25, 2016
    25
    0
    0
    komt een beetje op het zelfde neer als de Sleepzz... dat is mijn volgende stap om te proberen..

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb geen tips voor je. Mijn dochter slaapt ook nooit door.

Maar bespaar je de Sleepzzz. Ik hoopte ook dat het werkte maar vergeet het maar...

Ik lees wel even mee, mocht iemand nog met een wondermiddel komen ;)

5. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Vermoeiend hoor.
    Ik denk dat het goed is om een methode aan te houden. Eenzelfde ritueel die voor jou en je zoontje herkenbaar is. Dit kost het minste energie en zorgt ervoor dat het voorspelbaar is. Dus niet wisselen van slaapplek etc.

Dus als hij roept s'nachts, even er naar toe. Z'n bed rechttrekken, aai over de bol en zeggen: Het is nacht, iedereen slaapt. Slaap jij ook maar lekker verder.
    Niet meer piekeren over een andere aanpak. Want piekeren en iedere keer andere aanpak invoeren is ook vermoeiend.

Sleepzz zou ik niet gebruiken bij een peuter van 2,5.
    Eerst een vaste en duidelijke methode kiezen.
    En ook nog kijken naar:
    - prikkels voor het slapen gaan (geen tv of iPad)
    - prikkels overdag
    - overdag veel buiten spelen /buiten zijn en genoeg laten bewegen
    - vast bedritueel en vaste bedtijd

6. Daisy227

Daisy227 Lid

Feb 25, 2016
    25
    0
    0
    hij slaapt nu ruim een half jaar op de zelfde plek. ook vanaf dat moment alles het zelfde gedaan. geen ander ritueel of wat. Ipad hebben we niet, tv wordt hier ook zelden gekeken, al helemaal niet voor het slapen gaan. Ze zijn hier erg actief met spel en bewegen. als het bedtijd is zijn ze ook echt moe. tussen half 8 en 8 liggen ze er in...

7. Daisy227

Daisy227 Lid

Feb 25, 2016
    25
    0
    0
    ohhhh, ik voel de moed langzaam dieper wegzakken :$

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha sorry ;)
    Hier ook altijd hetzelfde ritueel, geen gekke dingen voor het slapen gaan of wat dan ook. Maar toch het 's nachts wakker worden. Ik heb de hoop dat het ooit vanzelf beter gaat. Maar wanneer dat is...

9. Daisy227

Daisy227 Lid

Feb 25, 2016
    25
    0
    0
    ik ben er ook bang voor ja dat we het moeten afwachten wanneer meneertje eens besluit om door te gaan slapen. ....zucht.....:p

10. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

Apr 14, 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wollen sokjes aan in bed, warme voeten zijn erg belangrijk.
    Misschien zijn bedtijd vervroegen, mijn zoontje slaapt beter als hij vroeger naar bed gaat.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Je bent niet alleen, helpt dat? :p

12. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Sleepzzz is een inslaper, je gaat er misschien iets mee rekken als het werkt... maar de hele nacht hmmmz. Ik heb het trouwens via huisarts gedaan en elk persoon heeft andere dosis nodig ivm level in je bloed. Dus je moet het opbouwen naar juiste dosis. Hier deed ze het redelijk op 0.8 maarrr dan was ze dus vanaf 3 uur klaarwakker..... omdat ik er gewoon niet echt een goed gevoel bij had om medicatie erin te stoppen weer afgebouwd.

13. Sarax

Sarax Bekend lid

Jan 19, 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik zou die pillen proberen. Ben niet met sleept bekent maar er zit visolie in en dat is iets waarvan de meeste mensen een tekort hebben tenzij je vaak vis eet.
    Het is dus eigenlijk een aanvulling op de voeding en kan geen kwaad.
    Ook vooral omdat ik al 2 positieve ervaringen erover heb gehoord. Beide van peuters die niet of nauwelijks doorliepen en dat nu wel doen.
    Maar je moet doen waar je jezelf fijn bij voelt.

14. Daisy227

Daisy227 Lid

Feb 25, 2016
    25
    0
    0
    nou vannacht vrij weinig van gemerkt hahhaha:p
    blij dat ik niet de enige ben, help altijd wel iets jah ;)

15. Daisy227

Daisy227 Lid

Feb 25, 2016
    25
    0
    0
    Oh echt, dat wist ik niet. Ik ben zelf helemaal niet van de medicijnen, iets homeopathische dacht ik van baat het niet schaad het niet, dit klinkt wel ff anders.

Volgende maand naar het CB daar eens informeren.... al zal het vrij weinig opleveren ;)

16. Daisy227

Daisy227 Lid

Feb 25, 2016
    25
    0
    0
    Ik zal me er eens in verdiepen, van visolie ben ik niet bekend, al eten we al op zn minst 1x per week vis, maar dat zal dan voor hem misschien niet voldoende zijn om zijn dosis te krijgen.....

17. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Geen gouden tip, wel heel veel ervaring. 2 extreem slechte slapers in huis. De jongste kwam gemiddeld 6x per nacht, ik dacht op den duur dat ik meer dood dan levend was.En er is niets wat ik niet geprobeerd hen. Maar.............. met 5 jaar en 3.5 jaar zijn ze gaan doorslapen, zomaar ineens. Dus geen tip maar wel HET GAAT OVER!

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Homeopathisch is absoluut niet baat het niet dan schaad het niet, het is bovendien een natuurlijk geneesmiddel, niet homeopathisch, en ook homeopathische dingen kunnen verkeerd gebruikt worden. Maar zelfs dan; ik geef onze dochter soms melatonine om in slaap te komen, zij slaapt 9 van de 10 nachten wel door. Zoonlief slaapt meestal prima in maar is bijna elke nacht wel een keer wakker, meestal kruipt hij dan tussen in en slaapt verder, maar is steevast tussen 23 en 1u wakker. Ook als hij melatonine gehad zou hebben.

19. Daisy227

Daisy227 Lid

Feb 25, 2016
    25
    0
    0
    :$dan hoop ik dat het rond 3,5 is. nog ff een jaar door bijten:)

Share This Page