Dames, Ik voel me een grote zoutzak.. Ik voel me duf zodra ik uit mijn bed kom. Mijn voeding gaat nergens over en ik rook veelste veel. Ik wil me weer lekker gaan voelen en tenslotte ook wat energieker. Maar waar moet ik beginnen? Ik ben het zo zat om mij zo te voelen. Ik ben 25 maar ik voel mezelf 80... Tips zijn zeer welkom..
Stoppen met roken en beginnen met gezond eten en sporten! En misschien is het leuk om een sportmaatje te zoeken?
Klinkt inderdaad zoals het hoort maar ik weet niet bij welke stap ik zou moeten beginnen. Het klinkt raar maar het is een soort angst om direct te stoppen met roken. En daar ga ik alleen maar meer van roken. Sporten wil ik ook graag weer gaan doen. Maar denk inderdaad dat het leuk is om dat met iemand samen te gaan doen. Gezonder eten zou ik heel graag willen maar wat dan? Ik ben gewoon een leek op heel dit gebied.
Jezelf een schop onder je kont geven, dus gaan sporten of in ieder geval voldoende bewegen! Stoppen met roken is prioriteit nr 1 Neem een goede multivitamine, bijv van Solgar Gebruik de mulitivitamine natuurlijk in combinatie met goed gezond en gevarieerd eten. Volkorenproducten, groente fruit etc. www.voedingscentrum.nl Voldoende slapen!! slaapgebrek is funest voor je doorzettingsvermogen. En niet denken morgen begin ik, maar NU! Succes je kunt het. Het is niet moelijk om de knop om te zetten, als je zelf maar wilt!
Bij mij helpt het het best om echt doelen te stellen en dan een plan te maken om dat te halen. Dat kan variëren van zoveel kilo kwijt voor die datum tot op die datum zoveel kilometer kunnen hardlopen. En beetje gênant maar wel handig, meestal houd ik dan het verloop bij in een excel lijstje. Succes, probeer bij jezelf echt die knop om te zetten!