Dames, Ik voel me een grote zoutzak.. Ik voel me duf zodra ik uit mijn bed kom. Mijn voeding gaat nergens over en ik rook veelste veel. Ik wil me weer lekker gaan voelen en tenslotte ook wat energieker. Maar waar moet ik beginnen? Ik ben het zo zat om mij zo te voelen. Ik ben 25 maar ik voel mezelf 80... Tips zijn zeer welkom..
Stoppen met roken en beginnen met gezond eten en sporten! En misschien is het leuk om een sportmaatje te zoeken?
Klinkt inderdaad zoals het hoort maar ik weet niet bij welke stap ik zou moeten beginnen. Het klinkt raar maar het is een soort angst om direct te stoppen met roken. En daar ga ik alleen maar meer van roken. Sporten wil ik ook graag weer gaan doen. Maar denk inderdaad dat het leuk is om dat met iemand samen te gaan doen. Gezonder eten zou ik heel graag willen maar wat dan? Ik ben gewoon een leek op heel dit gebied.
Jezelf een schop onder je kont geven, dus gaan sporten of in ieder geval voldoende bewegen! Stoppen met roken is prioriteit nr 1 Neem een goede multivitamine, bijv van Solgar Gebruik de mulitivitamine natuurlijk in combinatie met goed gezond en gevarieerd eten. Volkorenproducten, groente fruit etc. www.voedingscentrum.nl Voldoende slapen!! slaapgebrek is funest voor je doorzettingsvermogen. En niet denken morgen begin ik, maar NU! Succes je kunt het. Het is niet moelijk om de knop om te zetten, als je zelf maar wilt!
Bij mij helpt het het best om echt doelen te stellen en dan een plan te maken om dat te halen. Dat kan variëren van zoveel kilo kwijt voor die datum tot op die datum zoveel kilometer kunnen hardlopen. En beetje gênant maar wel handig, meestal houd ik dan het verloop bij in een excel lijstje. Succes, probeer bij jezelf echt die knop om te zetten!
Vervelend zeg! Inderdaad sporten is echt goed voor je. Of gewoon lekker de buitenlucht in gaan en stukje wandelen. Werk je? Heb je toevallig een hond? (kun je lekker eindeloos mee wandelen). Wat betreft je voedingspatroon. Boodschappenlijst maken en vooral gezondere producten kopen zodat je niet te ongezond kan gaan eten.. Verder heb ik weinig tips, omdat ik verder niks van je weet
Bedankt voor de tips zover. Het is inderdaad een knop. Maar ik ben dit zo zat om mij zo te voelen, dat ik nu gewoon van mezelf moet. Slapen doe ik genoeg en het is ook nooit genoeg lijkt het wel. Mijn kinderen gaan naar school en ben zelf tbm dus heb tijd zat om aan mezelf te werken. Maar wat houdt mij toch tegen?
Ohja, ik weet niet of je nu ook veel op de bank/bed blijft hangen als je je zo voelt. Maar belangrijk is dat dus juist niet te doen. Ookal ga je gewoon iets simpels doen zoals stofzuigen, blijven hangen/liggen maakt het alleen maar erger.. Dat is inderdaad kwestie van knop om zetten en doen.
Gezonder eten moet ik sowieso. Wat is een goede eerste stap? Fruit toevoegen of alles gelijk compleet omgooien?
Heb je hobbies? Zo niet, is er iets wat je echt leuk vindt om te doen of leuk hebt gevonden om te doen? Wat je weer op kunt pakken? Zoals dingetjes knutselen of kokerellen etc..
Ik doe zelf het huishouden en beweeg in dat opzicht best veel. Maar als alles is gedaan kruip ik zo weer m'n bed in omdat ik me zo moe voel en nergens geen zin in heb. En dan komt er ook nog eens bij dat ik het voedingspatroon heb van een puber op kamers.
met de kids gezond mee gaan eten. Wanneer de kids fruit eten, eet je fruit mee. Wanneer de kids gezond avondeten eten, meeeten. Hoe doe je dat nu dan?
Als eerste moet je echt maar dan ook echt gemotiveerd zijn om dit te doen. Anders hou je het nog geen maand vol. Als je nu al zegt dat je bang word van het idee dat je moet stoppen met roken en daardoor meer gaat roken dan lijk je er in mijn ogen nog niet klaar voor.. Bedenk eerst iets waar je ECHT voor wilt stoppen en motiveer jezelf zo erg dat je zeg, ja ik stop NU met roken ipv als ik eraan denk word ik bang en rook ik meer.. Sowieso als je stopt voel je je al veeeeeel beter en energieker.. Succes meis, hopelijk ben je er snel klaar voor!
Het is moeilijk om in 1x rigoureus een leefstijl om te gooien. Om een beginnetje te maken: Probeer eens meer op de verpakkingen te kijken wat er precies in zit. Kijk vooral naar de hoeveelheid vet en nar het aantal Kcal. Bv. in het ene koekje zit soms dubbel zoveel kcal en/of vet in als het andere koekje. Wanneer je je verdiept in wat je precies binnen krijgt, groeit er ook meer besef in wat beter voor je is en wat je beter kunt laten staan. Maak naast je dagelijkse lichamelijke activiteit in het huishouden, ook eens een wandelingetje of fiets een stukje. Actief zijn, maakt dat je je ook actiever gaat voelen. Breidt het zo langzaam uit.
Ik voelde mij ook heel erg niet fit/loom/niet vooruit te branden, etc. En ook tbm. Sinds 2 maanden eet ik nu minstens 3 of 4 keer in de week echt 200 gram groenten. Plus.. en dat is het allerbijzonderste, ik ga naar de sportschool!!! En dat ook nog eens 2x in de week. Dat had ik noooooooooooooooit van mezelf gedacht. Heb m'n hele leven nog nooit gesport. Ben er gewoon naar toe gegaan en nu doe ik daar dus 2x in de week ongeveer 3 kwartier tot een uur fitnessoefeningen. Alles op mijn eigen tempo. Rustig opbouwen. Ik merk nu al dat ik vanzelf meer wil. En... ik voel me echt al fitter! Dus ik ben supertrots op mezelf. En wat ik van de week bij dat programma op ned.1 van de Avro hoorde (dat fit-programma), doe het vooral voor jezelf. Dat heb ik dus goed in m'n oren geknoopt. Ik heb ook niemand met wie ik naar de sportschool ga: gewoon in m'n eentje. Kan ik ook altijd zelf bepalen wanneer ik die week ga. Dus... ik zou zeggen, stap over die drempel van de sportschool heen. Van (een beetje) sporten word je echt veel fitter!! O ja, ik heb ook meteen een abonnement voor een half jaar gedaan bij de sportschool. Een beetje een stok achter de deur. Het is mij te veel geld om dan wel betaald te hebben en niet te gaan sporten. Succes!
Ik zou zeggen gewoon elke week een dingetje veranderen. Zodra je het 21 dagen hebt volgehouden is het een gewoonte geworden. Bijvoorbeeld morgen beginnen met twee stuks fruit per dag eten. Volgende week zondag beginnen met een wandeling van een half uur na de lunch... Op die manier hoef je er ook niet zo tegenop te zien!
Ik kan eigenlijk maar 1 reden bedenken om te stoppen met roken. En dat is het goede voorbeeld zijn voor mijn kinderen.. Voor mezelf maakt het mij niet uit. Neemt niet weg dat dat genoeg reden moet zijn om te stoppen. Ik eet eigenlijk alleen mee met het ontbijt en de lunch met de kinderen. 'S avonds zit er er bij maar eet niet vaak mee waardoor ik laat op de avond ga snacken. Fruit mee eten is al een goede stap wat ik vandaag al ga toepassen. Het interesseert me ook niet of ik het vies vindt of niet, het moet maar gewoon. En op de een of andere manier frustreert me dat enorm. Waarom kan ik niet gewoon normaal eten en moet ik altijd weer wat vets, zoets of gefrituurd. Ik denk dat de volgende stap toch de sportschool moet zijn. Hardlopen doe ik alleen toch niet snel. Die motivatie is er niet. Dansen is mijn grote passie, altijd geweest.
@hanna wat knap van je dat je deze stappen al hebt gezet. Daar heb ik bewondering voor! Ik was 2 weken terug hier bij een sportschool in de buurt. Ik mocht komen voor een proefles maar toch weer afgezegd met een rot smoes... Ik moet er gewoon doorheen.. Nadeel ervan is er niet.
Niet meeeten met avondeten is het slechte voorbeeld voor je kids.....straks willen ze ook niet meer eten want mama hoeft dat ook niet.....