rare buikpijn.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

Ik heb zojuist de dokter gebeld...Maar misschien dat iemand hier herkent wat ik voel.

Sinds een paar weken heb ik eigelijk constant buikpijn.
    Een zeurderig gevoel in mn buik, beetje zoals menstruatiekrampen.
    Maar dan ALTIJD.
    En als ik ga liggen dan word het nog veel erger, net als wanneer ik net gegeten heb.Dan voelt het een beetje als die buikpijn die je hebt wanneer je ontzettend aan de race bent.;)
    Soms straalt het uit naar mn zij ongeveer 2-3cm boven mn heupbot en vooral aan de linkerkant.
    Word er zoooooo simpel van.
    Ik kan niet lekker eten want daarna krijg ik krampen, en ik kan lekker gaan liggen want ook dan komt het weer.
    Herkent iemand dit??

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ja ik. Ik heb mn urine al meerdere malen laten checken en heb al een paar keer gedacht dat ik misschien zwanger was maar niets van dit alles. ben er ook mee naar de dokter geweest maar hij kan niets vinden. hij zegt dat vrouwen dit wel vaker hebben na een zwangerschap en dat dit heel lang kan duren. Dan kan het weer een tijdje wegblijven en dan komt het opeens weer terug.

3. misschien heb je last van een ontsteking aan je urinewegen of aan je eileiders...

dat laatste voelt aan als menstruatiepijn, en zit vrij naar de zijkant zeg maar

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh... Zijn dat die naweeën dan? Ik zat eerder te denken aan blaasontsteking of je blindedarm of zo.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk dat het eerder iets met je darmstelsel is of ander gerelateerde organen (galblaas ligt wat te hoog ervoor). Aangezien je het steeds hebt na het eten.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kan ook een ander orgaan zijn, wat in de verdrukking komt door ene volle maag... de darmen... (Ik weet het ook niet hoor, ik brainstorm maar mee ;))

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Blindedarm zit in elk geval aan de rechterkant. Sterkte er mee!

8. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Het is vast geen blinde darm ontsteking, dat zit namelijk rechts.

Ik heb zelf ook dat soort klachten, en het zijn bij mij de darmen....soort spastische darm.
    Ik heb hier al jaren last van, en ook veel onderzoeken gehad, ook darm onderzoek...bleghhh.

Het enige wat ik er aan kan doen is, goed opletten wat je eet.
    Vezels ( bruin brood. ) geen witte suiker, en varkensvlees is ook niet goed voor je darmen.
    Verder drink ik af en toe molkkozan met water ( erg zuur ) maar heel goed voor de darmflora.
    Ik heb een week last gehad, maar dat is nu dus weer over.

Ik hoop voor je dat je er snel wat aan kan doen, en dat de dokter weet wat er bij jou aan de hand is.
    Buikpijn is heel vervelend.
    Groetjes layla

9. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Ik heb hier ook last van.
    Ik ben er nooit voor naar de dokter geweest. Ik denk dat het bij mij te maken heeft met hormonen die iets raars met mijn darmen doen :(

Ik heb het ook gehad na de zwangerschap van mijn dochtertje en toen heb ik er ongeveer 1,5 jaar last van gehad. Daarna was het ineens verdwenen.

Nu heb ik er weer last van, mijn zoontje is net een half jaar...ben benieuwd of het weer zo lang gaat duren :(

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Die klachten zijn hier ook herkenbaar. Menstruatieachtige buikpijn, felle pijn links onderin in de buurt van heupbot. Ik heb het vermoeden dat het toch mijn darmen zijn zoals anderen hier ook opperden.

Ik heb het met mijn gyn over deze klachten gehad bij de nacontrole en die heeft zelfs een inwendige echo uitgevoerd en ontdekte toen alleen overvolle darmen terwijl ik zelf niet eens doorhad dat dat zo was. Heb toen een middeltje meegekregen dat wel een beetje hielp. Daarnaast het advies gekregen vezelrijk te eten, maar dat doe ik al. (veel vezels, lijnzaad en zemelen etc.) Het is wel belangrijk daarbij vooral ook veel te drinken! Maar wat nu wel goed lijkt te helpen is thee voor een natuurlijke/goede stoelgang van zonnatura. en ook lekker in beweging blijven zoals wandelen en fietsen helpt ook je darmen op gang te helpen/houden.

Sterkte!

11. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hey!

Ik heb een hele tijd terug (5 jaar geleden) ook dit soort vage klachten gehad.
    Als ik aan het fietsen was en ik ging over een drempel moest ik zelfs mijn buik spannen omdat ik dan een pjnscheut kreeg.
    Ging ik liggen,kreeg ik pijn...
    Stond ik op,kreeg ik pijn...
    Had ik gegeten,kreeg ik pijn...
    Had ik sex,deed het pijn...

Ik werd ook van het kastje naar de muur gestuurd tot ik op een ochtend niet meer uit bed kwam van de pijn.
    Hup naar de eerste hulp,echo gemaakt en het resultaat: een grote cyste op mijn eileider.

Als je wat herkend van mijn klachten zou ik een echo laten maken in het ziekenhuis,want die dingen kunnen knappen en dan ben je nog verder van huis.

Sterkte!

12. volgens mij is het knappen van een cyste alleen maar beter, want dan ben je van de klachten af
    Ik had er ooit 1 in mijn pols, en was altijd enorm blij als hij knapte

maar zoiets kan het zeker zijn bij TS

Ik zou zeker even naar de huisarts gaan.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Meiden bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb woensdag om 08:10 een afspraak bij de HA.
    Ik dacht zelf ook al aan een cyste ofzo.
    Dus dat kaart ik zeker aan.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  15. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Veel succes ermee meid.
    Ik hoop dat er snel een oplossing voor je klachten gevonden wordt!

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hé vervelend mams! Hoop dat de HA je kan helpen woensdag.

Groeten!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen meiden.

Ben net bij de HA geweest.
    Hij ging even voelen aan mn buik(JEEEEEEEMIG wat een pijn!!!)
    Constateerde dat mn hele dikke darm vol zit, En dat is met 1x naar de wc gaan niet allemaal weg.
    Dat veroorzaakt de pijn in mn buik.
    Heb dus spul gekregen om de ontlasting zacht te maken(lekker praatje zo op de vroege ochtend ;))
    En dan moet het beter worden.

18. nou gelukkig geen gekke dingen!!

wat heb je gekregen lactulosesiroop?

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee 1 of ander poeder.
    Kan het straks ophalen bij de apotheek.

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier hetzelfde. Ook constant vage buikpijn alsof ik ongesteld moest worden. Dacht dat het misschien nog iets van de bevalling was dus was naar de HA geweest. bleken ook mijn darmen te zijn. Ik heb er lactulose voor gekregen. Maar de buikpijn gaat er helaas niet van weg.

Deel Deze Pagina