Deze zomer gaan we voor het eerst kamperen met onze zoon. We hebben een grotere tent gekocht (we gingen eerst met zo'n klein tentje) en hebben natuurlijk een campingbedje, maar verder....? Hoe doen anderen dit met eten? Zijn er opvouwbare kinderstoeltjes ofzo? Of toch nog in de wipper (hoewel hij dat niet zo heel leuk meer vind) En met badderen? Mijn zoon vind de douche (nog steeds....) heel eng, dus we badderen nog altijd. Ik proeber hem wel aan de douche te laten wennen, maar vooralsnog nog geen succes... en groot/dik speelkleed mee ipv box? Grote parasollen mee ivm schaduw? Mijn zoon loopt nu nog lang niet, maar ga er vanuit dat dit van de zomer wel het geval is.. na ja, alle tips zijn welkom!
Er zijn opblaasbare badjes te koop. Ik heb deze vorig jaar bij Etos gekocht voor € 8,--. Was achteraf niet nodig omdat er een badje op de camping was. Als kinderstoel had ik voor Dylan gewoon een klapstoel met een sack 'n seat van Prenatal. Parasol zou ik niet speciaal voor Thomas meenemen. Kinderen blijven niet stil zitten. Een plekje in de schaduw zoeken is volgens mij veel fijner. Speelkleed idem.
Wij zijn fanatieke kampeerders. Afgelopen zomer was onze zoon ook 1,5. Ik had een opblaasbadje mee, maar hij is ook een aantal keer in de afwasteil in bad geweest en mee onder de douche. Sommige campings hebben zelfs babysanitair, compleet met babybadjes en aankleedtafels etc. Da's helemaal ideaal. Wij hadden een opklapbare kinderstoel geleend. De zitting was van stof, het frame van metaal. Dat soort stoeltjes verkopen ze in campingzaken. Erg handig. Bij Prenatal zag ik nu ook hele leuke campingkinderstoelen, die kosten ca. 50 euro. We hadden zo'n plaid met plastic onderkant bij ons en een fleecedeken. Mijn zoontje liep net, met 1,5, dus die bleef niet erg zitten op z'n plekje. We hadden wel een parasol mee, niet zo'n hele grote, trouwens. Op veel campings zochten we gewoon een plek met wat bomen in de buurt, zodat we in elk geval wat schaduw hadden. Het enige nadeel van kamperen met een lopende peuter is dat je echt geen seconde even lekker kunt doezelen of zo. De mijne nam voortdurend de kuierlatten en zeker op campings aan een meer of beekje of zo, is dat best gevaarlijk. Wij verkassen vrij veel, maar vaak had hij toch na een dag al wel door welke kant het water uit was en dat had een enorme aantrekkingskracht. Normaal is ie helemaal niet zo'n wegloper, maar dat water......... Vrij vermoeiend, af en toe. Verder is het heerlijk hoor, lekker heel de dag buiten spelen, met water kliederen, zwemmen, wandelen, en 's nachts sliep ie heerlijk na al die buitenlucht.
krijg er nu al zin in! Ik ga dan maar eens op jacht naar zo'n opblaasbaar badje en die campingkinderstoel van de prenatal klinkt ook wel goed! Even kijken hoe stevig die dingen zijn, want die van mij is nogal beweeglijk in de kinderstoel, dus sack-n-seat op een klapstoel valt misschien om? En zo'n plaid met plastic onderkant/picknick-kleed heb ik trouwens ook bedenk ik me! Ja dat zal idd wel vermoeiend zijn, dat had ik ook al bedacht... FF doezelen als hij zijn middagtukje doet...? Hadden jullie heel veel speelgoed mee?
vorig jaar was Colin dik 1.5 toen we op vakantie gingen. de camping had een babybadje met aankleedkussen. Colin zat gewoon op een klapstoel te eten, met een kussen onder de bibs. en ook geen deken mee om op te spelen, hij speelde lekker in het gras. we hadden wel een campingbedje voor hem mee, die hadden we tussen 2 bankjes in de caravan gestald, dat paste precies. plus het voordeel dat onze oudste zo ook niet van zijn slaapbankje kon vallen.
wij hadden wel speelgoed mee, autootjes en emmertjes en schepjes. en middagdutje gewoon in zjin bedje in de caravan. en als het echt heel warm was, gewoon campingbedje buiten gezet, maar dan sliep ie niet zo goed.
Als je de stoel met een paar haringen vast zet, gebeurt dat niet. Veel speelgoed was niet nodig. Een emmer met water, een paar lege bakjes en stenen bleken genoeg.
Wij hadden ook niet zoveel speelgoed mee, en zeker geen grote dingen. Een paar autootjes, boekjes, emmertje, schepje, wat grote blokken, dat soort dingen. Hij speelde nog het liefst met een paar plastic bekers en een teiltje water. En hij heeft een glijbaanverslaving ontwikkeld in de vakantie, haha.
die kans acht ik niet zo groot, die van mij is nu nl als de dood voor glijbanen.... Als z'n stapelbekers maar mee gaan is ie al snel tevreden denk ik
Onze buren met kleine kinderen hadden afgelopen zomer zon ikea stoeltje mee. Echt ideaal deze ga ik waarschijnlijk ook meenemen als we gaan kamperen.
Ikea heeft sindskort ook een opklapbare kinderstoel met een zitting van stof. Volgens mij is die ook ideaal voor op de camping!
Je kan ipv een badje ook zo'n heel goedkoop zwembadje (zo'n klein rond ding) kopen. Zijn superklein en je kan je kindje er makkelijk in wassen! De meeste campings hebben tegenwoordig wel speciaal kindersanitair dacht ik. Wij gaan dit jaar ook kamperen voor t eerst met kind! Spannend! Dewi zal dan 1jaar en 4 maanden zijn..
Is dat gewoon die eetstoel? van 12 euro ofzo? Want daar zat ik nl ook over te denken maar blijft die wel goed staan op gras/grond? En lopen die poten niet te ver uit elkaar? Lijkt nl net zo op de foto van de site... Handig aan deze stoel lijkt mij dat ie wat hoger is...de meeste kinder-camping-stoelen zijn nl heel laag maar wij hebben een gewone tuimeubelset mee en dus een hoge tafel..
Hoi hoi, Ook wij gaat kamperen. Vorig jaar voor het eerst met onze eigen tent. Daarvoor een keer een stacaravan gehuurd, en een tent gehuurd. Onze dochters zijn in juli 7 mnd en 4 jaar. De jongste gaat in een campingbedje slapen in een slaapcabine. Overdag kunnen we dat campingbedje ook als box gebruiken, erg handig! Maar een speelkleed gaat ook mee. Voor haar nemen we een inklapbare kinderstoel mee, die ik een paar weekjes geleden bij Ikea heb gekocht, kost iets van 29,95 ofzo, en is hier al uitgeprobeerd door onze oudste dochter en bevalt prima! Als er geen kindersanitair is (badje) gaat de jongste of mee onder de douche of in een teil. Gewoon zo'n rubberen met handvaten. Ook handig als afwasbak! Verder niet teveel speelgoed mee, bal, zandbakspulletjes, wat tekenspulletjes, klei voor de regenachtige dagen. En de DVD speler (onmisbaar voor lange autoreis) en wanneer het regent lekker in de tent kijken. Veel plezier alvast!
Wij gaan deze zomer ook kamperen met de kleine, ze is dan 14 maanden. Ik hoop aan de ene kant dat ze dan nog niet loopt, aangezien wij aan een riviertje staan. Anders ben je waarschijnlijk de hele dag bezig met je kind in de gaten houden.... Dit zit me nogal dwars eigenlijk. Maar als het me niks lijkt, verkas ik naar een andere plek. Mijn ouders hebben ook zo'n ikea stoel aangeschaft. Het is een licht gewicht stoeltje, maar als je er langs loopt, stoot je regelmatig tegen die poten omdat ze zo erg uit elkaar staan, erg irritant. En hij lijkt me ook te wankel op een niet vlakke ondergrond. Wij zaten er in eerste instantie ook aan te denken om hem mee te nemen. Wij hebben een Deryan tentje gekocht, die zetten we gewoon ergens in de schaduw en kan ze daar tukken. En we nemen zo'n goedkoop opblaasbaar badje mee (er is geen zwembad) Ik ben erg benieuwd! Ik heb me verder nog niet echt verdiept in de mee te nemen spullen voor de kleine. We willen nog een keer naar een grote campingzaak en slaan daar dan wel in.