Tips gevraagd: kinderwagen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Hopefor2009, Jun 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopefor2009

Feb 10, 2009
    41
    1
    0
    HR
    Omgeving Amsterdam
    Beste dames,

Kunnen jullie mij tips geven? Wat vinden jullie nou een fijne kinderwagen en waarom?

Ik ben zwanger van de eerste en weet niet waar ik moet beginnen als ik zo veel wagens in de winkel zie staan...
    Voor mij is belangrijk: met name stad (minder bos/strand) en vooral compact in te klappen (we hebben een kleine auto!).

Bedankt voor de tips!

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de bugaboo. Hij is lichtgewicht, past in mijn kleine auto en loopt heerlijk! En daarbij is de kinderwagenbak ook een stuk ruimer dan van b.v. een Quinny, daar kunnen veel kindjes met 4 maanden al niet meer in.

Maar ik raad je aan om gewoon eens een babyzaak binnen te lopen en met verschillende wagens te lopen. De keuze voor een kinderwagen is erg persoonlijk.

3. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Toevallig hebben wij gisteren een hele uitleg over diverse wagens gehad aangezien we hetzelfde probleem hadden, de 1ste en geen idee hebben waar je op moet letten.:)

Ik zou in elk geval kijken hoe klein een wagen is indien je hem ingeklapt hebt! Hier zit namelijk erg veel verschil in, een groot ogende wagen kan soms ingeklapt erg klein zijn en een klein ogende wagen kan ingeklapt erg groot zijn.
    Verder zou ik letten op hoe makkelijk je de verschillende onderdelen op de wagen kunt klappen. Bij sommige wagens heb je ook nog weer van allerlei hulpstukken nodig om bijvoorbeeld de maxicosi i.p.v. de reiswieg op het onderstel te plaatsen.
    Wat ook handig is, sommige zitjes kun je zowel van je af als naar je toe op het onderstel klikken. Als je kindje nog erg klein is, is het fijn dat je hem/haar naar je toegedraaid kunt plaatsen. Maar als je kindje iets groter wordt willen ze graag zelf ook wat kunnen zien.
    Verder is de keuze voor 3 of 4 wielswagen volgens mij erg persoonlijk. Heb me laten vertellen dat momenteel de 4 wielswagen erg populair is. :D

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,207
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier ook een Bugaboo. Rijdt lekker soepel en inderdaad ruime reiswieg.

minpunt vind ik het in en uitklappen, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Gewoon naar winkel gaan en er achter lopen en in en uitklappen proberen. Suc6

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Bugaboo is natuurlijk geweldig, maar ook behoorlijk duur! Je hebt er niets over in je post gezet, maar persoonlijk vond ik die wagen gewoon echt een beetje té voor "maar" een kinderwagen. Is natuurlijk persoonlijk.

Wij hebben zelf voor de Mutsy Slider gekozen. Stylish mooie wagen, heel erg klein in te klappen (in 2 delen) en voor ons dus erg praktisch in het OV (hebben geen auto). Daarbij is het gewoon een wagen voor ruim 200 euro minder dan de Bugaboo, maar wel met een hele goede kwaliteit en alles werkt ook gewoon lekker soepel. Klikjes, schuifjes, zit degelijk in elkaar. Wij hadden een showroom model voor 500 euro.

Mocht je voor een nog goedkopere wagen willen gaan, dan zou ik de rest van de Mutsy of Mutsaerts collectie zeker bekijken. Ik vind dat echt mooie, goede merken. Ik houd persoonlijk niet van de Quinny stijl, maar ook daar heb ik goede verhalen over gehoord.

Veel succes!

6. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Ook wij hebben de Bugaboo Cameleon besteld, denk dat die wagen gewoon het allerbeste bij ons past.

Beste kun je even de winkel inlopen, een verkoopster aanspreken en zelf aan de gang gaan met testen. Wij kregen netjes een demonstratie van de wagens die het meeste bij ons zouden passen en hebben aan de hand daarvan onze keus gemaakt.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    wij hebben juist weer voor een quinny gekozen. Hij rijdt echt geweldig en is betaalbaar. De bugaboo vonden we zo laag bij de grond en we vonden het onderstel eerlijk gezegd een beetje gammel. Of de quinny uiteindelijk goed gaat bevallen is altijd afwachten maar ben er voor alsnog erg blij mee.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik heb een Quinny en ben er heel blij mee.
    Lekker stevig, stabiel en rijdt erg soepel.

De Bugaboo zou ik gratis niet eens willen. Ik vind ze echt niet mooi en zoals Wup al zegt vind ik die wagens ERG laag bij de grond. Ik zou last van mijn rug krijgen en vind het raar ogen. Als je je kindje uit de bak moet halen, moet je je een ongeluk bukken, zo een idee heb ik erbij. Ik wil goed en snel bij mijn baby kunnen.

Verder hoor ik goede dingen over de Maxi Cosi kinderwagen.
    Maar die heb ik nooit getest.

Succes.

9. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    ik heb de quinny speedi en die is lekker stevig en lekker compact vind ik zelf ook is hij met 1 hand in en uit te klappen.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Wij hebben ook een Bugaboo (gisteren opgehaald!!! :)) en hebben deze gekozen om de redenen die jij aangeeft: het is de lichtste wagen in gewicht en het meest compact op te klappen. En tja, wat is mooi.... Voor ons golden vooral de praktische redenen want we wonen in een bovenwoning met weinig bergruimte: ideaal! Hij rijdt ook nog eens heel lekker vond ik en de banden kunnen niet lek, heel handig! In- en uitklappen hebben wij nog geen problemen mee gehad. Ik ben er heel blij me iig.

Maar inderdaad: een bulk geld zeg, wij hebben m gekregen gelukkig en ik schaamde me bijna om m te vragen, hihi. Hij gaat ook wel jaren mee, maar toch.

Succes met je keuze!

11. Geekess

Geekess Actief lid

May 13, 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Ook ik raad je aan om gewoon bij een babywinkel te gaan kijken en kinderwagens te testen. Neem je auto mee om de kinderwagen te kunnen passen, dat vinden ze meestal geen probleem.

Zelf had ik hele andere criteria dan jij: ik heb geen auto en ben afhankelijk van het OV (tram/trein) en ik woon in een bovenhuis zonder ruimte op de begane grond om een kinderwagen neer te zetten. Ik moest dus een kinderwagen hebben die ik de trap op en af kan slepen, stevig is en makkelijk in de tram kan. Inklapbaarheid was verder geen issue. En in de stad moest hij lekker wendbaar zijn, met het kind niet te laag bij de grond. Bugaboo was - op dat laatste punt na - mijn favoriet, tot ik de Stokke wagens zag en vooral voelde rijden. Ik heb ze naast elkaar getest en was helemaal om. Gelukkig kreeg ik de kinderwagen van mijn ouders, want die was (mij) veel te duur.

Als ik jou zo hoor zou ik naar Bugaboo of Quinny kijken, maar goed, ga veel uitproberen!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Wij hebben de Maxi-cosi Mura 4. Het enige nadeel van deze wagen is dat het de zwaarste is van alle wagens, dus dan kan een reden zijn om hem niet te willen.

Verder een punt om op te letten: Als je vaak over een hobbelstoep loopt, één met losliggende tegels of zo, dan kun je het beste geen schuimbanden, maar luchtbanden nemen. Met schuimbanden gaat de wagen stuiteren. De kans op een lekke band bij luchtbanden is niet zo groot. Misschien één keer per kind?

Ga tenslotte in de winkel eens rondlopen achter de wagen. Probeer de draaicirkel uit, hoe wendbaar is ie?

Oja en als je technisch bent, of je partner, kijk dan eens naar de vering en de scharnieren. Mijn man heeft bij een aantal wagens al heel snel gezien dat die niet helemaal slim zijn gemaakt. Nadeel van de Bugaboo was, volgens hem, dat de vering aan de buitenkant zit, waardoor die gevoeliger is voor roest bij nat weer. Bij andere wagens zagen de scharnierpunten waarmee je de wagen in- en uitklapte er behoorlijk fragiel uit.

Succes met uitzoeken!

13. lvdm

lvdm Niet meer actief

Zoals al door anderen is gezegd: zelf uit gaan proberen in de winkel!! Dan kom je er vanzelf achter welke je het handigste vind.

Op ons lijstje stonden de Stokke Xplory, de Bugaboo en de Mutsy Slider. De Stokke is een prachtige wagen, maar nadat we hem een paar keer in de stad gezien hadden, viel ons op dat het kindje erg ligt te schudden in de bak. De wagen heeft totaal geen vering. Ook vonden het er niet zo comfortabel uitzien voor het kindje. Dat is trouwens ook wel een goede tip: let op welke kinderwagen je op straat tegenkomt!
    De bugaboo vonden we niet zo heel erg mooi, maar het grootste bezwaar vonden wij eigenlijk dat hij ontzettend onhandig is. Hij heeft wel veel opties, maar het is allemaal een gepruts. Toen een vriendin van ons (die zelf wel helemaal enthousiast is over de wagen) graag wilde laten zien hoe fijn ze de wagen vond, en ook stond te prutsen om alles te laten zien terwijl ze die wagen al een paar maanden had, viel hij helemaal af voor ons. Ook de bak vonden we te laag.

En toen kwamen we uit op de Mutsy Slider. Heeft net zoveel opties als de bugaboo, maar is een stuk degelijker (bak van de bugaboo hangt bij de meeste wagens al heel snel scheef) en de bak zit ook mooi hoog.

Maar...ieder heeft z'n eigen smaak! Dus gewoon naar de winkel, alles uitproberen en ook zeker op straat kijken welke wagens je tegenkomt en of dat er handig/comfortabel uitziet.

Veel succes èn plezier!

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Jaaa, dat hebben wij ook gedaan! Nou, in de Efteling dan. Daar zie je echt veel kinderwagens :D

15. joss81

joss81 Fanatiek lid

May 18, 2007
    1,153
    0
    0
    zwolle
    Quinny buzz, bevalt uitstekend. Hij is compact, wendbaar, simpel qua vormgeving, in en uitklapbaar met een gasveer (1 hand) en goed betaalbaar. Ben er erg blij mee!

Maar idd, ga gewoon naar de winkel en test uit! Ieder zn ding...

16. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier een Mutsy Transporter. Wij wilden er graag een met vier wielen en die gemakkelijk te hanteren was. Mijn man heeft de keuze gemaakt, omdat die er straks het meeste mee zal gaan lopen ;). Dus die heeft zo trots als een pauw alle wagens in de winkel uit staan proberen. Het nadeel van de Bugaboo vond hij vooral de prijs en de laagte. En dat laatste zelfs terwijl hij niet heel erg lang is.

Beste advies is hier al gegeven: zelf testen! Wat voor de een prettig werkt, vind de ander helemaal niks.

Groetjes,
    Josien

17. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Valt me op dat zoveel mensen vallen over de laagte van de bugaboo. Ik ben 1.72 en mijn man 1.85 en het is ons nooit opgevallen dat de bak laag is. Wij hebben er dus totaal geen last van.

18. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hoi,

Wij hadden eerst ons oog op de Bugaboo gevestigd, maar ook ik vind hem te laag bij de grond (1.72).
    Wij zouden het liefste een Quinny Buzz willen omdat deze mooi en makkelijk zijn.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik had ook geen problemen met de hoogte toen ik em uit ging testen, maar toen lette ik op de hoogte van de stang. Ik vond de bak wel een stuk lager en dat vind ik ongezelliger :D Maar ik denk dat juist de hoogte van de bak hetgeen is wat de mensen lastig vinden, niet de stang.

20. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier ook een Quinny Speedi klaar staan..
    Nog geen ervaring met t gebruik, maar wat in en uitklappen betreft.. makkelijk..
    Doordat je ( als t nodig is) makkelijk de wielen eraf klikt ( hoe dat bij andere wagens zit weet ik dan weer niet) moet ie wel achter in de alto of saxo passen..

Hoewel dat ook maar tijdelijk is.. we zijn op zoek naar een Kangoo..

Share This Page