Als je een hoge bak wilt moet je echt de Mutsy Slider bekijken. Ik vind hem soms bijna té hoog Wij zijn allebei dan ook niet zo lang (1,70 en 1,75), maar hij is echt op buikhoogte. Heerlijk!
Nog iets waar je op zou kunnen letten bij je keuze is hoeveel boodschappen ruimte je op je wagen hebt. Dit viel mij laatst op toen ik andere wagens op straat zag rijden (bugaboo, quinny speedy) dat er eigenlijk maar weinig boodschappen mee konden. Ik kan op mijn Mutsy 4-rider zonder problemen 2 volle boodschappentassen kwijt. Ook erg handig dus als je regelmatig in je eentje te voet boodschappen moet doen. Maar goed, net als met alles, het ligt er maar net aan wat je nodig hebt en belangrijk vind in een wagen. Let idd op wendbaarheid, hoogte van de stang EN bak, grootte van de bak (neem eens een meetlint mee naar de winkel!) gemak van uitklappen, grootte, gewicht, kun je je maxicosi er zo opzetten, vering, prijs, en of je hem mooi vind (hih, tja blijft toch ook een beetje belangrijk...) En zo zal iedereen een ander eisenpakket hebben en dus op een andere wagen uitkomen. Laat je goed adviseren in de winkel en probeer ze lekker allemaal uit! En kijk inderdaad goed op straat rond. Het is in mijn geval puur toeval hoor dat ik veel laadruimte heb gekozen, wat nu achteraf wel goed uitkomt! Succes!
Wij hebben een Quinny Buzz 3. Dat is een driewieler met een dubbel wiel aan de voorkant. Net als topicstartster hebben wij niet zo'n grote auto, maar hij kan er toch prima in. Ook voor ons moest de wagen vooral geschikt zijn voor in de stad, naar het strand of bos gaan wij zelden. Verder vonden wij belangrijk dat de wagen niet te groot was ivm de ruimte in de gang waar hij moet staan. Dus tja, het klopt dat deze wagen een iets kleinere wagenbak heeft dan sommige andere wagens, maar het is maar net wat je het belangrijkst vindt toch? Ik kan de wagen ook met één hand uitklappen en met twee handen, maar in één beweging, inklappen.
Wij hebben de maxi cosi mura 3 en zijn er blij mee. Hij is redelijk zwaar maar hebben daar geen last van. Hij vouwt makkelijk op en voelt solide aan. Ook is de wagenbak ruim genoeg. Deze wagen is een prima hoogte voo ons. Wij vonden de bugaboo aan de lage kant.
100% de bugaboo. Heb 2 wagens gehad. Maar de bugaboo is echt een topwagen. Licht, stabiel, praktisch, handig eehm mooi... Top dus!
Ik heb tijdje terug ook zo'n onderwerp gepost. Beste advies wat ik heb gekregen is dat ik gewoon eens in een babydump/park/planet naar alle verschillende wagens moest gaan kijken. Zo gezegd zo gedaan en nu heb ik de Easywalker Sky Set besteld (via de ING, want met rentepunten is het echt goed te doen). Het is deze geworden omdat ik hier de beste prijskwaliteit verhouding in zag. Ik vind 800 euro echt een beetje te veel van het goede voor een kinderwagen.
wij hebben de stokke xplory maar ik ben dan ook heel lang 1.82. Maar aangezien je een kleine auto hebt zou ik hem niet aanraden. Ik HAD een renault clio en hier paste hij niet in de achterbak. Nu een golf daar past hij wel in maar ook maar net alsof die ervoor gemaakt is. succes met wikken en wegen!
wij hebben de quinnie speedy xs in het begin in die super! de bak vond ik goed de maxi erop ook goed maar dan...zodra ze voor de bak te groot zijn geworden zijn ze meestal nog te klein voor de kinderwagen vindt het ook belachelijk dat we 1000 euro bijna hebben uitgegeven (heb ook echt alles ervan) en dat de kinderwagen dan zo goedkoop is...dun laagje plastic houd de rug vast de riemen lubberen en zakken steeds af van de schoudesrs en de wagen kan niet behoorlijk rechtop zitten, nee als ik dit ooit geweten had ,was ik toch voor de bugaboo gegaan , ondanks ik hem ook laag vond ect.... nadeel ook dat ze niet naar mij kant versteld kon worde wat de buzz wel weer kan, 1 voordeel ze kunne wel tot wat ouder met deze kinderwagen doen zeggen ze maar als ik ooit een 2de mag krijgen neem ik een bugaboo of een buzz ... je moet kijken op de langertermijn , die bak zijn ze toch zo uit en de mc ook maar de kinderwagen vindt ik wel belangrijk ga ook 1 deze dagen een buggy kopen